0udenaarde - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Epic
- Mountainbiker
- Berichten: 544
- Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
- Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper
Je bedoelt de offroad klim aan de Ladeuze, als ik in die buurt train met de mtb is het simpel: niet volledig boven = opnieuw :)
We hebben hem eens drie keer na mekaar mogen doen maar mijne maat geraakte dan gelukkig boven.
Tot aan de laatste bocht is het eenvoudig, halverwege het steile stukje is er een zeer ambetante wortel (hou rechts en wat evenwichtskunsten), eenmaal erover geraak je zeker boven. Je ziet het best eens van iemand en eigenlijk heb je geeneens een 32 nodig...
We hebben hem eens drie keer na mekaar mogen doen maar mijne maat geraakte dan gelukkig boven.
Tot aan de laatste bocht is het eenvoudig, halverwege het steile stukje is er een zeer ambetante wortel (hou rechts en wat evenwichtskunsten), eenmaal erover geraak je zeker boven. Je ziet het best eens van iemand en eigenlijk heb je geeneens een 32 nodig...
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Op die ambetante wortel in de laatste bocht blijf ik altijd steken.
(behalve die ééne keer met de christini testbike).
Moet wel zeggen dat ik me er nog nooit echt op heb toegelegd, als ik er passeer is het terwijl ik de route in oudenaarde rijd, dan ga ik geen uur spelen tot ik dat stukje eronder heb. Misschien moet ik dat maar eens doen. (En ik zal ook de rechterkant opzoeken )
(behalve die ééne keer met de christini testbike).
Moet wel zeggen dat ik me er nog nooit echt op heb toegelegd, als ik er passeer is het terwijl ik de route in oudenaarde rijd, dan ga ik geen uur spelen tot ik dat stukje eronder heb. Misschien moet ik dat maar eens doen. (En ik zal ook de rechterkant opzoeken )
- blubberduck
- Mountainbiker
- Berichten: 851
- Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
- Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"
Bericht door blubberduck »
Yup, vorige week heeft mijne zoon (17j) als begeleider van de 5des (VLIO-oudenaarde = Sportschool) hij zelf zit in de 6des een tocht helpen organiseren. Ladeuze, Leupegem,Koppenberg, spielerei op de Kluisberg & de Patersberg om terug te keren
(wel met pa verschillende sites verkend, kwestie van parcours kennis hé )
Bij die beruchte beklimming met de boomwortel was hij de enige die boven kon rijden. (68 leerlingen 16 à 17 jaar & 6 sportleraars)
De leraars zeiden dat het een "lucky ride" was omdat zij in het verleden nog nooit bovengeraakt waren. Dan heeft hij direct terug naar beneden gereden & terug naar boven en heeft onder applaus van allen terug weer bovengereden. (zoals Eldee vertelt )
PS. Hij fietst nog met een Raleigh (space frame, 14,5 kg 21 vitt cassette 12-28) en doet aan atletiek lopen 800m & rijdt maar af en toe eens MTB!)
deze week gaan we nog eens samen rijden de hellingkes rijden
greetz
(wel met pa verschillende sites verkend, kwestie van parcours kennis hé )
Bij die beruchte beklimming met de boomwortel was hij de enige die boven kon rijden. (68 leerlingen 16 à 17 jaar & 6 sportleraars)
De leraars zeiden dat het een "lucky ride" was omdat zij in het verleden nog nooit bovengeraakt waren. Dan heeft hij direct terug naar beneden gereden & terug naar boven en heeft onder applaus van allen terug weer bovengereden. (zoals Eldee vertelt )
PS. Hij fietst nog met een Raleigh (space frame, 14,5 kg 21 vitt cassette 12-28) en doet aan atletiek lopen 800m & rijdt maar af en toe eens MTB!)
deze week gaan we nog eens samen rijden de hellingkes rijden
greetz
Laatst gewijzigd door blubberduck op wo 13 okt 2004 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- polarbear
- Mountainbiker
- Berichten: 356
- Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
- Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
- Contacteer:
Vorige week hier nog gepasseerd, best na de laatste bocht snelheid opvoeren, daarna heb je 2 keuzes:
a)-rechtdoor: met een jumpke het voorwiel over wortel plaatsen
correcte timing is hierbij belangrijk: soms doorslieren van de achterband indien gladde wortel bij nat weer
b)-rechts voor de flank kiezen: ook voldoende snelheid opbouwen en iet meer evenwichtskunsten nadien (laverend tussen brokstukken)
De finale: "kin op stuurpen" en soepel naar boven peddelen.
Bonus tip: blijf zitten (meer druk op achterband).
Oefen hierop tot je het kunt, nadien heb je alle vertrouwen.
a)-rechtdoor: met een jumpke het voorwiel over wortel plaatsen
correcte timing is hierbij belangrijk: soms doorslieren van de achterband indien gladde wortel bij nat weer
b)-rechts voor de flank kiezen: ook voldoende snelheid opbouwen en iet meer evenwichtskunsten nadien (laverend tussen brokstukken)
De finale: "kin op stuurpen" en soepel naar boven peddelen.
Bonus tip: blijf zitten (meer druk op achterband).
Oefen hierop tot je het kunt, nadien heb je alle vertrouwen.
- polarbear
- Mountainbiker
- Berichten: 356
- Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
- Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
- Contacteer:
-groene bloso-route Oudenaardefreezy schreef:waar ligt die klim juist tov de ladeuze?
-offroad klim van Ladeuze ligt rechts van de geasfalteerde klim
http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... eRoute.pdf
- fredjeraketje
- Mountainbiker
- Berichten: 251
- Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
- Rijdt met: Specialized Rockhopper
Bericht door fredjeraketje »
Aan de watermolen rechtsaf als ge van beneden komt en dan volgen. Tis ni gemakkelijk ma wel te doen, gewoon blijven zitten in het zadel op het laatste stukske. Keb wel de indruk da t de bedding meer en meer begint uit te slijten, wat et soms wat extra moeilijk maakt om te doen...
Dees paadje ligt op een kilometerke van huis, vaak tijdens de examens snel eens boven proberen rijden en dan verder studeren
En wat betreft die jaloerse leraars :) blijven oefenen
Dees paadje ligt op een kilometerke van huis, vaak tijdens de examens snel eens boven proberen rijden en dan verder studeren
En wat betreft die jaloerse leraars :) blijven oefenen
-
- Mountainbiker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 01 okt 2004 21:42
- Rijdt met: cannondale F 600 sl
Hallo,
bedankt voor de tips.
het is nu een jaartje dat ik regelmatig ga moutainbiken.
Vorig zaterdag reed ik de tocht van oudenaarde.Het was de eerste tocht met beklimmingen voor mij..De koppenberg heb ik opgeraakt, maar was boven gekomen toch even van slag.Doorgefietst en weer op toeren gekomen en aan het bomenpad fietste ik goed naar boven, maar die verdomde wortel speelde me parten.Ik had het gevoel dat het niet zo moeilijk kan zijn om er over te fietsen, maar moet toegeven dat ik niet zo technisch ben.daarom heb ik even achter tips gevist.Maar ik denk dat het vooral was omdat ik geen snelheid genoeg had.Ik hoor mensen spreken van 11-34 of 11- 32.Ik heb 11- 28.Ik reed vooraan op 22 en acheraan op 24.Het zal wel beter zijn vooraan op 32 en achteraan 32.De banden op mijn thompson zijn camel inflate.Die hebben naar mijn gevoel een goed profiel met enerzijds tractie maar een vol profiel in de midden voor toch aangenaam gevoel op asfalt.
bedankt voor de tips.
het is nu een jaartje dat ik regelmatig ga moutainbiken.
Vorig zaterdag reed ik de tocht van oudenaarde.Het was de eerste tocht met beklimmingen voor mij..De koppenberg heb ik opgeraakt, maar was boven gekomen toch even van slag.Doorgefietst en weer op toeren gekomen en aan het bomenpad fietste ik goed naar boven, maar die verdomde wortel speelde me parten.Ik had het gevoel dat het niet zo moeilijk kan zijn om er over te fietsen, maar moet toegeven dat ik niet zo technisch ben.daarom heb ik even achter tips gevist.Maar ik denk dat het vooral was omdat ik geen snelheid genoeg had.Ik hoor mensen spreken van 11-34 of 11- 32.Ik heb 11- 28.Ik reed vooraan op 22 en acheraan op 24.Het zal wel beter zijn vooraan op 32 en achteraan 32.De banden op mijn thompson zijn camel inflate.Die hebben naar mijn gevoel een goed profiel met enerzijds tractie maar een vol profiel in de midden voor toch aangenaam gevoel op asfalt.