0udenaarde - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Re: 0udenaarde - Bloso

Bericht door Jos met zijn bike »

stef2 schreef:Onlangs nog iemand hier gereden,en terug dezelfde vraag ,de pijltjes?
.
Drie weken geleden weer gereden en de bepijling is nog steeds ok. Het parcours ligt er goed bij hoor.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 0udenaarde - Bloso

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Jos met zijn bike schreef:
stef2 schreef:Onlangs nog iemand hier gereden,en terug dezelfde vraag ,de pijltjes?
.
Drie weken geleden weer gereden en de bepijling is nog steeds ok. Het parcours ligt er goed bij hoor.
Heb zo hier beetje gevolgd, wat mag je offroad beklimmen tijdens deze route?
TimDeBruyn
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 16 apr 2013 09:12

Re: 0udenaarde - Bloso

Bericht door TimDeBruyn »

Gisteren eerste keer Oudenaarde gereden en we hebben ons goed geamuseerd :) Ook eerste keer koppenberg, was toch zwaar afzien... Pijltjes kunnen hier en daar wel wat beter, toch paar keer moeten zoeken.
StefT
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 04 mei 2011 19:21
Rijdt met: Granville Pulse

Re: 0udenaarde - Bloso

Bericht door StefT »

Dit weekend de vlaamse Ardennen nog eens gaan verkennen.
Wat vinden jullie het meest de moeite. Kluisbergen of Oudenaarde? Heb ze allembei al gereden maar kan mij niet goed meer herrineren wat er nu weer in welke tocht zat. :)
TimDeBruyn
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 16 apr 2013 09:12

Re: 0udenaarde - Bloso

Bericht door TimDeBruyn »

Ik vind ze alletwee de moeite maar Kluisbergen leek me zwaarder... In Oudenaarde heb je natuurlijk de koppenberg en nog een paar kleinere hellingen maar in Kluisbergen gaat het de hele tijd op en af en zitten meer hellingen (was mijn ondervinding maar heb ze beide nog maar 1 maal gereden)
nelder
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 aug 2014 13:15

Re: 0udenaarde - Bloso

Bericht door nelder »

Heb deze namiddag rood+groen gedaan. Een van de eerste keren Vlaamse ardennen op de mountainbike, vond het toch wel de moeite. Koppenberg is echt sterven natuurlijk en zo is er nog wel een helling of 2. Het klimmetje over het wortelpad is heel uitdagend, jammer genoeg geraakte ik zelfs na 3 pogingen niet over de grote wortel. Wat is jullie truc hiervoor? Qua bepijling, had een kaartje bij, dus nooit misgereden, maar af en toe miste ik (of zag ik het niet) een pijltje. Oppassen wel bij de afdalingen, er zijn meerdere plaatsen waar een diepe geul is uitgesleten waar je dus beter uitblijft. Het mocht nog iets meer offroad zijn maar al bij al een geslaagde kennismaking met de vlaamse ardennen.
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Re: 0udenaarde - Bloso

Bericht door La-Pierre »

nelder schreef:Heb deze namiddag rood+groen gedaan. Een van de eerste keren Vlaamse ardennen op de mountainbike, vond het toch wel de moeite. Koppenberg is echt sterven natuurlijk en zo is er nog wel een helling of 2. Het klimmetje over het wortelpad is heel uitdagend, jammer genoeg geraakte ik zelfs na 3 pogingen niet over de grote wortel. Wat is jullie truc hiervoor? Qua bepijling, had een kaartje bij, dus nooit misgereden, maar af en toe miste ik (of zag ik het niet) een pijltje. Oppassen wel bij de afdalingen, er zijn meerdere plaatsen waar een diepe geul is uitgesleten waar je dus beter uitblijft. Het mocht nog iets meer offroad zijn maar al bij al een geslaagde kennismaking met de vlaamse ardennen.
Afgaande op uw beschrijving heb je het over punt (Ladeuze)? Of niet? :-)
https://www.google.be/maps/place/50%C2% ... !1s0x0:0x0" onclick="window.open(this.href);return false;

In dat geval is het een kwestie van een beetje snelheid en techniek. Je kan er langs links of rechts over.
Aan de rechterkant moet je wat meer 'sturen', maar je kan wel blijven zitten als je wil. Aan de linkerkant zit het grootste stuk van die wortel en daar moet je je achterwiel wat opheffen. (beetje snelheid maken, voorwiel opheffen, achterwiel,...) In woorden uitleggen is dat niet zo eenvoudig maar het is makkelijker dan je denkt. :-D

Maar geen nood! De toertochten die door Oudenaarde passeren gebruiken dat stuk ook regelmatig en laten we zeggen dat je zeker niet de enige bent die het er soms lastig mee heeft.
nelder
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 aug 2014 13:15

Re: 0udenaarde - Bloso

Bericht door nelder »

Jup, dat is het! Ik ging voluit voor de rechterkant, maar had oftewel niet genoeg snelheid of stampte met mijn pedaal op de wortel waardoor ik het evenwicht verloor. Maar ik zal zeker blijven proberen de volgende keer!
Ik heb trouwens een klein omwegje gemaakt langs dit punt: 50.8323292,3.6492375 (gewoon ingeven in google maps). Velen onder jullie zullen deze 'groeve' al kennen, maar ik zet het er maar eens op voor degenen die een soort van bikeparkje wel missen op de Oudenaardse Route.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: 0udenaarde - Bloso

Bericht door RigolleM »

nelder schreef:Ik heb trouwens een klein omwegje gemaakt langs dit punt: 50.8323292,3.6492375 (gewoon ingeven in google maps). Velen onder jullie zullen deze 'groeve' al kennen, maar ik zet het er maar eens op voor degenen die een soort van bikeparkje wel missen op de Oudenaardse Route.
Interessant gaan we eens meepakken tijdens een trainingsritje in Oudenaarde.
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Re: 0udenaarde - Bloso

Bericht door La-Pierre »

Die 'groeve' is inderdaad geen onbekende. Als je er moet passeren kan je er eens doorrijden, maar ik zou er mijn rit zeker niet op afstemmen.
Maanden geleden was het nog plezant om eens door te rijden ook al viel er niet zo veel te beleven. Recentelijk ben ik dan ook niet eens gepasseerd en toen was het alweer veranderd. Een paar klimmetjes die eerder naar het onmogelijke neigen maar voor derest vind ik er niet zoveel aan eerlijk gezegd.

Het lijkt mij eerder iets voor de crossmoto.
Plaats reactie