MTB in de buurt van Paliseul

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
nightbiker
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 30 nov 2004 10:42
Rijdt met: Cannondale

Bericht door nightbiker »

Ik heb in september de raid van Maissin meegedaan die grotendeels de route van Palliseul volgt. De route is prachtig, maar zeker niet geschikt voor de onervaren (lees: met weinig conditie) biker.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Cugnon (Bertrix) is goed te doen, wel gene millimeter vlak :bounce: . Ik heb daar een kaart van liggen, gekocht op den IC - camping. Zonder die kaart gaat ge der niet geraken, bepijling is te slecht. Bij de plaatselijke fietsboeren verdelen ze gratis kaartjes, maar daar zijt ge niks mee: te onduidelijk.

Willy
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Koen31 schreef:Vraagje : Heb je een kaart nodig om de routes van Paliseul te rijden ?

Groeten,

Koen
Ik heb er afgelopen zomer de blauwe route gereden (de enige "dificille")De bepijling was uitmuntend. Je kan deze route gerust aanvatten zonder kaart.
Maar aangezien ik in de Ardennen meestal alleen rij, voorzie ik me veiligheidshalve toch altijd van plaatselijke kaarten.
Ook al is de bepijling OK, ik stop geregeld om tracking te houden op de kaart. In geval van onvoorziene omstandigheden weet je altijd perfect waar je zit, en kan je eventueel een shortcut zoeken naar een dorpskern, je vertrekplaats, ...
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Koen31 schreef:Ik merk net op de site http://membres.lycos.fr/sipaliseul/prom ... mVTTSI.htm een beschrijving van deze routes.
Jammer genoeg geen kaartje (enkel een sampeltje).
Weet er iemand of er ergens anders een kaart te vinden is ?
Misschien dat we deze routes eens gaan proberen op een zondag, en dan verwacht ik dat de VVV kantoren niet open zullen zijn...

Groeten,

Koen
1) de meeste VVV kantoren zijn in de weekends wél open omdat net dan de toeristen afkomen.
2) Kaart is voor 6,20 € te koop in het VVV kantoor: Grand-Place 1, 6850 Paliseul
3) Je kan ze ook op voorhand bestellen door 7,09 € (6,20€ voor de kaart, 0,89 € verzending) te storten op rekeningnummer 267-0157172-51 t.a.v. Mr. Lotin, Rue d' Offagne 8, 6850 Paliseul
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Willy D schreef:Cugnon (Bertrix) is goed te doen, wel gene millimeter vlak :bounce: . Ik heb daar een kaart van liggen, gekocht op den IC - camping. Zonder die kaart gaat ge der niet geraken, bepijling is te slecht. Bij de plaatselijke fietsboeren verdelen ze gratis kaartjes, maar daar zijt ge niks mee: te onduidelijk.

Willy
Hallo,
Ik ga dees jaar wrs ook op vakantie naar Cugnon met onze Caravan =) !!!
Wrs wel de moeite om de MTB mee te neme zeker :-D ?!?

Kan je dat kaartje mss inscanne ofzo... [-o< !!!
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

#Skull' schreef:
Willy D schreef:Cugnon (Bertrix) is goed te doen, wel gene millimeter vlak :bounce: . Ik heb daar een kaart van liggen, gekocht op den IC - camping. Zonder die kaart gaat ge der niet geraken, bepijling is te slecht. Bij de plaatselijke fietsboeren verdelen ze gratis kaartjes, maar daar zijt ge niks mee: te onduidelijk.

Willy
Hallo,
Ik ga dees jaar wrs ook op vakantie naar Cugnon met onze Caravan =) !!!
Wrs wel de moeite om de MTB mee te neme zeker :-D ?!?

Kan je dat kaartje mss inscanne ofzo... [-o< !!!
dat kaartje is ewa groot om in te scannen, en ook niet meer in beste toestand :oops: . Van waar zijt ge, ge moogt dat altijd komen halen. Of ik breng da ne keer mee naar nen tocht.

Willy
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Ik ben van Wolfsdonk, Vlaams Brabant.
A van da kaartje, laat maar =) !!!
Ik heb al een paar kaarten besteld van Frankrijk via het internet :wink: !!!
Tog alle sinds bedankt =) !!!
Kozzen
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 15 jun 2005 20:46
Rijdt met: cube

Bericht door Kozzen »

Waar starten deze routes in paliseul? Zo te zien zijn de blauwe en groene mooie routes. En vermits ik toch in de buurt zal zijn van de congé zou ik deze eens willen meepikken. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Vandaag eens de blauwe route geweest fietsen in Paliseul.
Stralend herfstweer en het mag mag gezegd worden: de streek daar is zeker een aanrader om er eens naartoe te gaan.
Zowel mtb-ers als wandelaars worden daar echt verwend!!!
In het centrum van Paliseul op de Grand Place is er parkeergelegenheid zat en het in het plaatselijke VVV ( Syndicat d´initiative Grand Place n°1) zaten er heel behulpzame mensen die mij alle info gaven in verband de bike mogelijkheden daar. Voor amper 7 euro koop je daar een kaart die alle routes bevat voor wandelaars en mtb-ers. Vragen naar Mr Lotèt .
Ik heb de blauwe lus gedaan die 33 km lang is en aangeduidt staat als 'difficile'.
Best doe je de omloop als het een tijd niet meer geregend heeft want bij een periode van regen is het daar echt ploeteren en kan het wel eens een zware tocht worden.
Het vertrek is aan de Chapelle de St-Roch waar tevens een informatiepaneel staat. Dan is het eerst langzaam aanlopen op verharde wegen om na een 5-tal km door de velden en bossen te trekken. Met het lange gras waren mijn voeten al rap zijknat. Verder gaat het dan zuidwaards waar er echt mooie stukken bos passeren en daar is het echt genieten van de natuur. Ik ben vandaag op HEEL de tocht geen KAT tegengekomen: geen landbouwers, bosarbeiders, géén andere mtb-ers, geen wandelaars: NIEMAND. Puur ik alleen in de natuur en die is adembenemend mooi!
De laatste 5 km van de tocht zijn wat minder want dan is het in feite een snel sprintje via verharde weg terug naar Paliseul.
De afpijling is nagenoeg perfect, de pijlen staan meestal op ong. 2 meter hoogte opgehangen, dus pijltjessaboteurs maken daar geen kans. Maar best is het toch om ook een kaart mee te nemen.
Zo rap het mij toelaat ga ik terug naar Paliseul om dan eens de groene lus van 44 km te fietsen.

Ik heb enkele foto´s gemaakt, alleen van natuur en landschappen, meer heb ik daar niet gezien maar voor mij dik OK.
http://www.pixagogo.com/0076015548
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Hoy gasten,

Hoe zit het daar tegenwoordig met die routes in Paliseul ???
De laatste week van juli zit ik nl te Bertrix ( compas kamping ) en zou ne keer die routes uitproberen !!
Alle info welkom 8)

Groeten,
Casper :lol:
Plaats reactie