Jabbeke 'Bossenroute' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Jabbeke 'Bossenroute' - Bloso

Bericht door ivan »

Vandaag wordt de "Bossenroute" Jabbeke ingereden , vanaf 14.00 u Klein Strand Jabbeke.
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Ik ga vanavond deze route eens rijden. Starten zal gebeuren te Loppem. Is er al iemand die deze route gereden heeft?
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Manman, wat een bepijling. Dit is toch wel met stip de slechtst bepijlde tocht dat ik gereden heb. Pijltjes die ontbreken. Eén pijltje die in de verkeerde richting staat. Gelukkig had ik een kaartje om het zo nog min of meer wat te kunnen volgen.
Het parkoer is wat je kan verwachten van de streek: veldwegels, kerkwegels, bos, kasseien en behoorlijk wat asfalt.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

heb gezien dat men nog aan de bepijling aan het werken is, die moet nu ongeveer op punt staan denk ik
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

kenny schreef:heb gezien dat men nog aan de bepijling aan het werken is, die moet nu ongeveer op punt staan denk ik
Nee hoor, totaal niet. Doe maar eens een poging om hem te rijden...
DaSe
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 20:18
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door DaSe »

Dit is inderdaad een spiksplinternieuwe route, maar de slechtst bewegwijzerde die ik ook gereden heb.
Ik heb deze route (groen + blauw) vorige week maandag (30/8 ) gereden.
- Ik ben gestart op de parking van het domein "Tudor" en het ging al onmiddellijk fout. Ik heb het pijltje langs de Torhoutsesteenweg (richting Tillegembos) niet kunnen vinden (en 'k was niet alleen).
- Tip: Voor de blauwe lus volg je het best de bordjes van de "Kastelenroute" tot het domein Merkemveld.
- Daarna kon ik het juiste pad blijven vinden, maar het aantal pijltjes verdubbelen zou nog niet te veel zijn.
- Aan het domein "Beisbroek" ging het dan helemaal fout. Als je van de brug van de autostrade komt stond er een pijltje naar links, terwijl de kaart rechtdoor aangeeft. Ik heb het pijltje gevolgd, maar ik kwam op de Gistelsesteenweg (?) uit en heb verder geen pijltjes meer gezien.
'k Ben dan maar teruggekeerd, 'k heb dan maar een pad gezocht door het domein "Beisbroek" en ben uiteindelijk opnieuw op de juiste route terecht gekomen.
- Daar hadden ze enkele (3-tal) pijltjes aan de paaltjes van een ruiterpad bevestigd. En daarmee moet je blijkbaar weten dat je verder het ruiterpad moet volgen, want pijltjes ontbraken.

Er is dus nog zeer veel werk aan de winkel.
Tip: Neem vooral een kaartje mee, want anders rij je hopeloos verloren ! :(
Gebruikersavatar
Phrace
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 25 jul 2004 02:16
Rijdt met: Zaskar 100, Zaskar LE, Zaskar, i-Drive 5
Contacteer:

Bericht door Phrace »

en als je ff niet meetelt dat er te weinig bordjes staan... is't dan nog een beetje de moeite? is de naam bossenroute beetje van toepassing?(wetende dat t een route in W-Vl is ee)
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Phrace schreef:en als je ff niet meetelt dat er te weinig bordjes staan... is't dan nog een beetje de moeite? is de naam bossenroute beetje van toepassing?(wetende dat t een route in W-Vl is ee)
Tuurlijk, je rijdt eindeloos verloren in de bossen... :wink:
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Transalp schreef:[Nee hoor, totaal niet. Doe maar eens een poging om hem te rijden...
Heb ik gedaan, maar ik kan het parcours hé
Gebruikersavatar
Terre
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 13:49
Rijdt met: W-VL

Bericht door Terre »

Vandaag met een maat deze route gereden.
Eerst de groene om dan over te gaan op de blauwe en dan terug de groene. De 42km dus.
Bepijling was in orde. Ben 3x misreden maar dat was mijn eigen schuld :roll:
Parcours valt best mee voor deze streek. Ik denk dat dit mijn trainingsparcours gaat worden.
De eerste helft vond ik het beste. Veel bekende boswegels (TT's Jabbeke, Snellegem, Varsenare,...)
Plaats reactie