Destelbergen-Laarne - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
bikerLieven
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
Rijdt met: Stumpjumper 2011

Bericht door bikerLieven »

Er gebeuren daar vreemde dingen op die rode route.

- in de prullenbos staat nu ook al een afsluiting

- als je de eerste keer over de R4 rijdt ( zoals Herder ben schrijft) daar staat er nu ook een mega-afsluiting. Geen doorkomen meer aan!

Dus als je van de brug komt moet je verder rijden en het eerste straatje links nemen. Zo mis je natuurlijk wel een heel schoon bosken.

PS: ondertussen heb ik dit gemeld bij zowel de sportdienst van Laarne als deze van Destelbergen.
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Ik heb het ook reeds gezien #-o

Zou je er niet links nog kunnen passeren? Als ik er passeer in de wagen ziet het er uit van wel, maar zou er eens met de fiets moeten gaan kijken ...

Spijtig, maar als dat privé is dan kunnen ze er niet veel aan doen zeker ...

Greetz
Herder Ben
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Ik ben daar gisteren nog eens gepasseerd met de auto. Gans dat stuk is afgebakend met draad. Een echte omheining met treinbilden als palen en met heuse bekaertdraad afgewerkt. Ik vrees dat er geen doorkomen meer aan is.
Gebruikersavatar
bikerLieven
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
Rijdt met: Stumpjumper 2011

Bericht door bikerLieven »

heb al recatie gekregen van de sportdienst van de Destelbergen-zie hieronder:


Beste,


Onderzoek is lopend, maar dit zal niet evident en vlug plaatsvinden, gezien aanvragen zullen moeten ingediend worden, goedkeuringen groencomités, provincie, bloso, eigenaars(waar op voorstel dan gereden wordt)...

De grond is verkocht dus de eigenaar is tot niks "verplicht".
Wetteren is nog gecompliceerder, gezien geen grondgebied van Mbike route....(laarne-destelbergen)

Wij zijn op de hoogte en zullen zeker oplossingen voorstellen; bedankt voor de info.

Met sportieve groeten
Nathalie Van Osselaer
Sportfunctionaris
Sportdienst Destelbergen
Damvalleistraat 31 a
9070 Destelbergen
alg. mail: sport@destelbergen.be
persoonlijk: nathalie.van.osselaer@destelbergen.be
tel 09/2281035
fax 09/2281036
www.destelbergen.be
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

deze week nog de rode ne de blauwe afgereden de rode route is het soms wat zoeken maar ze hebben nu voorlopige pijltjes geplaatst aan de schelde nu rij je niet meer ernaast, wie vroeger de route gereden heeft kan nog op de dijk volgen ( ze zijn daar aan het werken dus lekker vettig en veel sporen) en op het pad rechts afslaan voor de bug
verder moet je opletten als je van de surfclub komt en over de brug rijdt dat je door blijft gaan tot aan 1 kruisount en dan links ( vroeger door het bos en dat is nu ook prive geworden) ook aan het pad van prullenbos is er een stuk prive geworden rij voorbij de hondenschool en sla links af en volg het pad aan de linker kant en je komt terug op de juiste plek uit ( termstraat ) om zo naar kasteel te rijden.

de blauwe route is goed bewegwijzert alleen opletten door het hoge gras zijn sommige paaltjes niet goed leesbaar, op sommige plaatsen heb ik het gras weggehaald
Gebruikersavatar
Bruno
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door Bruno »

SDW blijkbaar ook goed bekend in de streek? Wij zijn met 3 bikers uit Wetteren Ten Ede. Als je zin hebt om eens samen te rijden laat je maar iets weten hé.
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

ha da's goe ikke woon in laarne
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

ik in Heusden :lol: ... als jullie dus eens gaan mountainbiken ... laat gerust iets weten :wink:
mr White
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 13:06
Rijdt met: Solution

Bericht door mr White »

Ik zou deze wel eens willen proberen, als beginnende biker uit Lokeren. Ik kom op de blauwe lus in de omgeving van Kalken. Kan iemand me vertellen of er op de rode lus al iets aangepast is met betrekking tot die private stukken? Want ik ken mijn weg daar niet echt om deze te ontwijken...
Ronin
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 04 nov 2006 20:59
Rijdt met: Trek modified 6500

Destelbergen - bloso

Bericht door Ronin »

Hi all,

Gisteren (11/11) de groene route gereden die langs Destelbergen en Heusden gaat. Deze is +/- 30 km.

Het eerste deel lag er goed bij en nog redelijk wat baan, het tweede deel lag er bijzonder modderig bij en er is een wegeltje waar ik bijna mijn duikbril kon opzetten 8) Al bij al was het fun, volgend weekend doe ik rood of blauw. Wie zin heeft, laat maar iets weten.

Verdwenen of moeilijk zichtbare pijltjes:

Dank aan een onbekende die er een aantal bijgemaakt heeft ter extra verduidelijking...

- als je aan de kerk van Destelbergen de Dendermondsesteenweg oversteekt, dan is het de eerste links en erna rechts. Dacht dat deze weg was.
- aan de oversteek van de spoorweg moet je het baantje er net voor rechts nemen, langs de serres. (moeilijk zichtbaar)
- als je aan het rond punt komt dan moet je voorbij een oud tankstation rijden op uw linkerkant, een beetje verder is er een brede inrij die naar serres gaat. Wel, deze moet je nemen en je ziet er rechts van een wegeltje liggen. (deze pijl was ook weg dacht ik)
- als je over de brug gaat en je hebt de E17 overgestoken dan is het links maar dan onmiddellijk rechts het veld (heb er al 2 keer aan volle snelheid voorbijgereden)

De rest was redelijk duidelijk dus have fun.

Greetz
Plaats reactie