Destelbergen-Laarne - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Bennydel schreef:Het paaltje achteraf gevonden in de straat waar we in moesten, maar staat dan wel in verkeerde richting natuurlijk! (zijn nieuwe wijk aan het bouwen, wellicht paaltje eens omvergereden ofzo).

Weet iemand waar ik dit moet melden?
Bel eens naar het nummer dat op de routefiche vermeld staat :wink:
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Hallo,

Het was reeds een tijdje geleden dat ik het parcours nog eens in de normale richting gevolgd had. De laatste tijd mountainbike ik het omgekeerd om wat afwisseling te hebben :-)

Wat me meteen opviel is dat alle ontbrekende bordjes terug gehangen zijn. Great!! Normaal gezien kan je nu niet verkeerd fietsen maar je moet wel nog steeds aandachtig zijn de eerste keer.

Ik ben vertrokken in Heusden om aansluitend rood (Heusden) - groen (Destelbergen) - blauw (Laarne) - rood (Heusden) te fietsen. Goed voor 55km. Het parcours lag er aangenaam droog bij.

Ben rustig vertrokken met een gemiddelde van 21 km/h de eerste 10km. Toen had ik me voorgenomen om elke kilometer het gemiddelde met 0.1 km/h op te trekken, maar zeker niet meer. Questie om wat bezig te blijven zo alleen. Ik had 22km/h gemiddeld aan de 20km, 23km/h gemiddeld aan de 30km en 24km/h gemiddeld aan de 40km. Toen begon de rit van Bentille en de spinning van de dag ervoor in de benen te kruipen waardoor ik besloot vanaf nu er maar 0.05 km/h bij te doen elke kilometer. Aangezien ik maar 55km op de teller had ben ik maar tot 24,7 km/h geraakt. Ik denk niet dat ik aan 25km/h geraakt zou zijn vandaag moest ik nog wat blijven fietsen zijn. De benen waren niet meer wat ze zouden moeten zijn.

Voila ... volgende week volg ik waarschijnlijk nog eens Bloso Oosterzele, waar ik op het parcours kom in Gijzenzele.

Greetz
Herder Ben
http://www.herders.be
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Vandaag, 22/03/2006, deze nog eens gereden. 55km, 24,5km/h, lekker droog parours :-)

Er zijn om sommige plaatsen nieuwe bordjes gehangen.

Greetz
Herder Ben
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Moet ik mij zorgen maken?

Op de rode lus wanneer men voor de eerste keer over de R4 gaat, dan slaat men links af terug richting R4 en dan is er een stukje van +-300m langs de R4 (kant richting E40). Ik heb nu gemerkt dat bij de start een bordje staat verboden doorgang, privé en 150m verder in de andere richting ook. Deze stonden er vroeger niet. Deze morgen heb ik zelf van uit de wagen gezien dat er een plastiek lint gespannen was.

Weet iemand of dit wel degelijk een privé stukje is die eerste 150m? Indien wel is het dan nog aangeraden om er te passeren?

Alle info is welkom!

Greetz
Herder Ben
RaceEend
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 18:37
Rijdt met: driewielerke

Bericht door RaceEend »

Ik heb deze toer vandaag ook gereden, twee maal is de baan afgezet met draad en staan er bordjes van prive, maar het is nog steeds mogelijk om met de mtb op de arm eromheen te gaan. Ik zou me hier niet te veel van aantrekken, uiteindelijk zijn dat bestaande wegen en ook al is het priveterrein de eigenaar kan die niet zomaar afsluiten.

btw, het parcour lag lekker moderig, waardoor een vlake toer toch aangenaam wordt.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Meld dit aan bloso, het is een hinder op het parcour. Men kan het niet zomaar afspannen, zonder dat bloso hiervan op de hoogte zou zijn. Bloso moet hier dan tussen komen desnoods hun parcour wijzigen.

Maar ik rij het bijna nooit daar er steeds blijvende moderstroken aanwezig zijn en het bijna niets bied qua bergop gaat, zelfs geen techn kwaliteiten bevat.

Er is heel wat meer in de buurt als dit parcour waarbij je ook vrij bent en al die problemen niet hebt als je daar toch in die buurt wilt zijn.
Het is al geen aangename route en als zulke kwaadaardigheid geschied is er de lol zeker af. En zoals ik zie kom jij van Overmeire waar toch heel wat meer te rapen valt dat dit parcour.
RaceEend
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 18:37
Rijdt met: driewielerke

Bericht door RaceEend »

Das juist, maar je kunt niet altijd hetzelfde rijden hé.
Bennydel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 13:55

Bericht door Bennydel »

Waar rij je juist in Overmere?
Gebruikersavatar
niels den MTBer
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 19 sep 2005 18:09
Rijdt met: scott yz4 frame-alivio stukken-judy xc vork
Contacteer:

Bericht door niels den MTBer »

Genoeg over de bepeiling wat vinden jullie van de 3 routesen de welkste de beste is ? Ik zelf vind het wel degelijke routes vooral de rode !
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Gisteren heb ik de routes van Destelbergen gereden. Vertrokken in Heusden langs de schelde op de rode route. In Destelbergen naar groen en dan terug een stukje rood. In Laarne dan de volledige blauwe route gedaan. Daar ontbreekt één pijltje. Daar moet ge rechts, en als ge goed kijkt zie je in de verte een paaltje met bijhorend pijltje. Op het laatste stuk dan van de rode route mocht ik rechtsomkeer maken. In het pulderbos hing een afsluiting met vermelding 'privébos verboden toegang. Ik heb ook al een gelijkaardige afsluiting gezien langs de R4. Terug thuis stond er 65km op de teller.
Plaats reactie