Destelbergen-Laarne - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Heb hier gisteren aansluitend groen, blauw en rood gereden; goed voor +- 56km. Alles lag er redelijk droog bij. Slechts één passage lag onder water, maar dan kon je gemakkelijk (en traag) door. Bijna geen modderspatjes te bespeuren op de MTB. Het was genieten zo voor de eerste keer opnieuw met de korte broek :-D
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

... en gisteren, op groen en rood, voor de eerste keer met korte mouwkes :-D
Gebruikersavatar
Duffman
Mountainbiker
Berichten: 914
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 11:41
Rijdt met: Giant Boulder (zwart)

Bericht door Duffman »

Vanmorgen de groene route gedaan, in korte broek :wink:
Vond al bij al dat deze nog goed meeviel. Het leukste stuk is wel vanwaar ik erop gekomen ben (Klein-Gent te Beervelde) tot aan de sporthal. Zaten een paar pittige baggerstroken bij (serieus wat kuiswerk gehad #-o).
Het 1ste gedeelte vertrekkende aan de sporthal vind ik eerder wat kilometers maken en sight-seeing.

Bepijling is redelijk ok maar hier en daar niet echt logisch geplaatst. Gelukkig had ik het summiere plannetje van de site hier afgedrukt.
Heb toch 1x verkeerd gereden (Dendermondse Steenweg oversteken aan de Ascopstraat) omdat het pijltje vrij diep in het straatje rechts stond.
(vanmorgen nog eens met de auto gepasseerd. De "fout" lag duidelijk bij mij, heb daar een pijltje gemist :oops: )
Aan de paardenmelkerij was ik efkes "van mijn melk" :wink: door het rode pijltje dat daar plots stond.
Het bochtje aan de Giro van Destelbergen vond ik ruim gevaarlijk: heel kort en smal. Maar dat kan ook aan mijn beperkte techniek liggen... :oops:

Al bij al heb ik me toch geamuseerd en daar doen we het toch voor!

O ja, ook nog een paar vriendelijke collega-bikers tegengekomen =D>
retlaw
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 09 apr 2008 14:07
Rijdt met: Taiwanees karton

Bericht door retlaw »

Iemand deze recent nog gereden? Zou daar deze week toertje willen gaan doen maar heb geen zin in veel kuiswerk achteraf :oops:
En kan daar bij momenten immers serieus vettig liggen weet ik uit ervaring.

Grts
Gebruikersavatar
Duffman
Mountainbiker
Berichten: 914
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 11:41
Rijdt met: Giant Boulder (zwart)

Bericht door Duffman »

Zoals je kan hierboven kan lezen is 't bij 10 dagen geleden dat ik de groene route heb gedaan. 't Lag hier en daar serieus vettig, vooral waar groen-blauw en groen-rood elkaar kruisen.
'k Weet niet hoe snel het daar opdroogt.
Zou toch maar rekenen op wat kuiswerk :wink: Tenzij je nog een paar dagen wacht, ze spreken toch van wat vorst...
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Maandag middag hier nog eens van start gegaan. Rood-Groen-Blauw-Rood met start in Heusden. Met 20° was het aangenaam vertoeven op een droog parcours voor +- 56km ...
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Bericht door Jos met zijn bike »

Iemand die deze route nog recent heeft gereden? Is de bewegwijzering een beetje ok? Alvast merci voor een antwoord!
Gebruikersavatar
Duffman
Mountainbiker
Berichten: 914
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 11:41
Rijdt met: Giant Boulder (zwart)

Bericht door Duffman »

Heb onlangs (weet niet meer juist wanneer) een stukje van de blauw route gereden (deel Beervelde).
Vond alles toch redelijk goed aangeduid.
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Bericht door Jos met zijn bike »

Duffman schreef:Heb onlangs (weet niet meer juist wanneer) een stukje van de blauw route gereden (deel Beervelde).
Vond alles toch redelijk goed aangeduid.
Ok, bedankt Duffman. Zal de tocht deze week eens doen.
Gebruikersavatar
Duffman
Mountainbiker
Berichten: 914
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 11:41
Rijdt met: Giant Boulder (zwart)

Bericht door Duffman »

Jos met zijn bike schreef:
Duffman schreef:Heb onlangs (weet niet meer juist wanneer) een stukje van de blauw route gereden (deel Beervelde).
Vond alles toch redelijk goed aangeduid.
Ok, bedankt Duffman. Zal de tocht deze week eens doen.
No probs...

Denk vandaag een ontbrekend pijltje te hebben opgemerkt op de groene route: als je uit de Bonsgrachtstraat (Destelbergen) komt, moet je naar links richting rotonde. Daar ontbreekt dat.
Straatnamen zeggen misschien niets, probeer er gewoon op te letten. 't Is redelijk in begin als je aan de sporthal van Destelbergen vertrekt: na het dorp, wat later passeer je voorbij Bistro-fabriek, nog verder via spoorweg, beetje verder...
Wat nen uitleg #-o
Plaats reactie