Destelbergen-Laarne - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
West
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 08 sep 2003 20:31

Destelbergen-Laarne - Bloso

Bericht door West »

Is er iemand die deze route goed kent? Ik woon nog niet zo lang in Gent, ik heb van de sportdienst een kaart en wegbeschrijving gehad. Maar dan nog is dat niet te doen.
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Zoek eens onder de 'vaste/permanente routes' daar is al een ander geschreven over de 'bewegwijzering' #-o op deze route,
men is ervan op de hoogte en zou hieraan iets doen... :roll:
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Ik ken deze route wel, maar ga ze eigenlijk nooit rijden wegens te vlak en te saai en (als je ze niet kent) te pover bewegwijzerd. Niet echt de moeite qua parcours, met moeite een singletrack te bespeuren
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Echt een van de weinige kloteroutes die ik al in Vlaanderen gereden heb. Na 10 km gereden te hebben misschien 1km onverhard gereden en zeker vijf keer verkeerd gereden te zijn, de moed al opgegeven en gewoon wat op het gevoel wat verder gebiked.
Volgens mij zijn de mensen die de bewegwijzering geplaatst hebben de stiel in de Ardennen gaan leren.
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Volgens de sportdienst van Destelbergen is de bewegwijzering van het BLOSO parcours vanaf heden (15/10/2003) aangepast en weer helemaal in orde!
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Vaste route Laarne

Bericht door maltje »

Ik de rode vandaag alleen gereden.Je kan toch beter met meerdere rijden want het is toch wel lastig om alle pijltjes alleen te vinden.
Op gegeven ogenblik moet je rechtdoor tot aan een water.HIer waren ze aan het werken en ik zag geen pijltjes meer.Gegokt en naar links gereden,een hele tijd langs het water maar geen pijl te bespeuren.
Terug gedraaid tot aan die laatste pijl en nog eens goed gezien.
Nog maar eens gegokt en gedancht dat de pijl normaal gezien rechts moets aanwijzen.
Na enkele meters gezien dat dit idd zo was.De rode verder kunnen volgen.
Maar wat verderop toch ook weer problemen.
Ach ja het weer was goed en na km te fietsen terug aan de sporthal gekomen.
Maar BLOSO zou toch nog eens hun routes moeten kontroleren.
Het is op meer plaatsen dat er blijkbaar problemen zijn.
Dit wou ik gewoon ff kwijt.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Vaste route Laarne

Bericht door beethoven »

Beste,
Ik kan je enkel maar gelijk geven op dat vlak. Ik woon in het Gentse maar ga toch liever naar Gavere dan die routes te Destelbergen of Laarne te kiezen. De sportdienst in Gavere laat zeker niets de wensen over. Meerdere keren per jaar ga ik er dus heen als oefentraining. Groetjes, Rudy VdE.
Giacomelli
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 jun 2004 17:43
Rijdt met: Gicomelli

Opgelet, probleem op vaste route gesignaleerd!

Bericht door Giacomelli »

Laarne-Kalken: Etienne De Wilde-lus (blauwe bloso route)

Waar je het off-road stukje aan voetbalclub SK Kalken verlaat en terug de verharde weg op moet is iemand bezig met verbouwingswerken waardoor er een grote afvalcontainer met bijhorende vrachtwagen geparkeerd staat op het einde van het off-road wegeltje. Aan beide zijden van de container is ongeveer 25 cm vrij waardoor je MTB op de rug nemen de enige mogelijkheid is.


als jullie problemen hebben gesignaleerd aan vaste routes zoals die van bloso kan je dat mss. best hier melden zodat andere bikers goed op de hoogte zijn
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Problemen heb je ook wel als boeren hun land bewerken en ruim hun maneuvers uitvoeren. Zoiets is tijdelijk en seizoen gebonden, daarmee dient rekening gehouden te worden. Blijkbaar zie je zoiets al van ver en kan je de snelheid aanpassen.
Maar ik kan me best voorstellen dat men in de bouwwereld niet nauw kijkt en denkt dat elke m2 bruikbaar is.
Zulke zaken kan men melden op de gemeente van route. In dit geval Destelbergen.
Zeker bedankt om hier ook deze melding te doen, zo is men op de hoogte van deze situatie en nemen onze vrienden een aangepast rijgedrag aan. Rudy VdE.
Bennydel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 13:55

Bericht door Bennydel »

Gisteren de blauwe route eens gereden (woon op het parkour).

Maar goed ook dat de streek uit mijn broekzak ken, kon via het kaartje altijd wel bedenken waar ik heen moest.

Bij het binnenrijden van Laarne moet je rechts het fiestpad meevolgen en niet de baan (richting bochtenstraat), hier staat niks van pijltje.

Nog erger is het wat verderop:

Op een bepaald moment kom je op de weg van Laarne naar Beervelde, maar na 20 meter moet je meteen al terug rechts. Hier staat niks van aangeduid.

Het paaltje achteraf gevonden in de straat waar we in moesten, maar staat dan wel in verkeerde richting natuurlijk! (zijn nieuwe wijk aan het bouwen, wellicht paaltje eens omvergereden ofzo).

Weet iemand waar ik dit moet melden?
Plaats reactie