Destelbergen-Laarne - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Bericht door Iron Man »

nog iemand de route gereden?
StefT
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 04 mei 2011 19:21
Rijdt met: Granville Pulse

Bericht door StefT »

Dit moet ongeveer de meest triestige mtb-rit zijn ooit. In het begin viel alles nog goed mee qua pijltjes en dacht ik dat sommige wel eens een brilletje mochten kopen maar naargelang de route verderging werd het erger en erger. Denk dat het best zou zijn af en toe een paaltje te zetten ipv vast te hangen en lantaarnpalen of bomen, en ook af en toe een bevestiginspijltje zou niet slecht zijn. Maar zelfs al rijd je de route volledig uit valt helemaal niks aan te beleven. Saaie paden en bijna geen technische stukken.

mg
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: Destelbergen-Laarne - Bloso

Bericht door D'Haese »

Vorige week dinsdag 27/08/13 de rode lus gereden in Heusden en Laarne.

Het parcours was droog (letterlijk en figuurlijk). Veel asfalt, maar dat is bij vele blosoparcours het geval. Er zaten wel enkele toffe land- en boswegels in.

De bepijling was in orde. Er ontbrak, denk ik, wel een pijltje in de Kalverbosstraat. Had ik de route niet op voorhand bestudeerd zat ik daar vast (ben ook van de streek dus dat helpt ook).

Al bij al een goede trainingsroute (zonder hoogtemeters weliswaar).
pvh_69
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 09 nov 2015 10:17
Rijdt met: Merida TFS 1000

Re: Destelbergen-Laarne - Bloso

Bericht door pvh_69 »

Route gereden op 8/11/2015. Route is goed uitgepijld, maar pijltjes zijn af en toe minder zichtbaar (zeker op het rode deel).

Vlak parcours (60 hoogtemeters op 60 km...) en nogal wat asfalt. Af en toe een bospartijtje, maar al bij al vrijwel geen single tracks...

Op strava: https://www.strava.com/activities/428721006" onclick="window.open(this.href);return false;
mvaneech
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 21 okt 2023 19:23

Re: Destelbergen-Laarne - Bloso

Bericht door mvaneech »

De rode route en blauwe route zouden nu volledig duidelijk bepijld moeten zijn (21 oktober 2023).
Ondervind je toch problemen, dan mag je dat altijd laten weten aan ons,
de route-peters, Pieter_Vandevoorde@hotmail.com en Mario.Vaneechoutte@ugent.be.
Gebruikersavatar
ICKX
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 23 okt 2012 17:30
Rijdt met: Merida
Contacteer:

Re: Destelbergen-Laarne - Bloso

Bericht door ICKX »

Mooie vlot bollende route, bepijling is in orde.
Geen uitdagend parcours maar in deze regio kan je dat ook niet verwachten.
Na meerdere regendagen heb je wel wat verzopen stukken: na de Manege (Laarne), Kleistraatje (Kalken) en Beddeneedstraat.
Plaats reactie