Destelbergen-Laarne - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Bericht door Jos met zijn bike »

:-D

Ik geraak er wel wijs uit. Bedankt voor je reply. Is er ergens een centraal punt bij Bloso waar je kan melden dat er mtb-bordjes verdwenen zijn of checken die dat geregeld?
Ik ben pas begonnen met MTB en wil wel mijn steentje bijdragen voor een goed onderhouden parcours.
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Bericht door Herder Scubaluc »

Jos met zijn bike schreef::-D

Ik geraak er wel wijs uit. Bedankt voor je reply. Is er ergens een centraal punt bij Bloso waar je kan melden dat er mtb-bordjes verdwenen zijn of checken die dat geregeld?
Ik ben pas begonnen met MTB en wil wel mijn steentje bijdragen voor een goed onderhouden parcours.
Voor de route Destelbergen - Laarne zijn onderstaande diensten verantwoordelijk.

sportdienst Destelbergen 09/2281035
sportdienst Laarne 09/3691631
Gebruikersavatar
Duffman
Mountainbiker
Berichten: 914
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 11:41
Rijdt met: Giant Boulder (zwart)

Bericht door Duffman »

Jos met zijn bike schreef:
Duffman schreef:Heb onlangs (weet niet meer juist wanneer) een stukje van de blauw route gereden (deel Beervelde).
Vond alles toch redelijk goed aangeduid.
Ok, bedankt Duffman. Zal de tocht deze week eens doen.
En, heb je deze route nu al gedaan?
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Bericht door Jos met zijn bike »

Jups, ik heb donderdag de groene en een klein stuk blauw gedaan. Het is best een leuke route. Er zaten een aantal vettige stukjes bij. We kregen er dan nog een aantal stortbuien bovenop :-), waardoor sommige stukken offroad echt veranderden i/e modderpoel.
Het eerste stuk van de route was weinig veelbelovend vond ik, veel asfalt, maar na verloop van tijd begon het meer en meer offroad.
Je zit er natuurlijk heel de tijd aan de Dendermondsestwg en aan de E17, dus voor enige 'natuurrust' moet je het niet doen... :-)
De bepijling was ok, maar hier en daar waren er pijltjes losgeschroefd en werden we de verkeerde kant opgestuurd.
Voor de rest heb ik mij geamuseerd op deze route, ik doe weldra eens de blauwe en de rode.
Gebruikersavatar
sammyboy
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 20 jul 2005 21:19
Rijdt met: Bulls Bushmaster2, HS 33, Reba Team, Full XT,ritchey PRO & Ridley tiger ,RS recon, xt-lx, crossr

Bericht door sammyboy »

Hallo allemaal,

Hoe is het momenteel met deze route gesteld?
Gebruikersavatar
l3m4nt
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 11 apr 2011 21:30
Rijdt met: Specialized S-Works 2007 Custom

Bericht door l3m4nt »

Gisteren de groene route gedaan met vertrek vanuit Destelbergen, al bij al vond ik het vrij saai wegens te vlak ... niks klimmen/afdalen. Boere -en paardewegels waren wel nog plezant, parcours was perfect berijdbaar gezien het maar een klein beetje had geregend.
De bordjes zijn in de eerste helft van het parcours vrij makkelijk te vinden maar daarna ging het iets moeilijker en ben ik uiteindelijk verkeerd gereden.
Volgens mij ontbreken er een paar pijltjes of zijn ze echt niet zichtbaar, zo heb ik er eentje opnieuw vrijgemaakt achter een hoge haag :)
Afgesloten met 35km op de teller.
Gebruikersavatar
masterdt
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 13 jan 2010 21:28
Rijdt met: specialized epic fsr '10

Bloso route Destelbergen

Bericht door masterdt »

Vandaag de route van Destelbergen (Rode en groene lus) afgewerkt. Ben thuis vertrokken en de draad van de rode lus opgepikt aan de R4 in Melle. Had een beetje schrik door het lezen van het forum over de bepijling. Maar de gemeente heeft blijkbaar goed werk geleverd, want het niet één keer moeten zoeken naar een pijltje. Wel soms wat verbleekt (zeker de rode) van de zon. Maar anders geen negatieve opmerkingen. Zeker een mooi ritje om de beentjes los te rijden.
Gilles B
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 28 jul 2011 21:29
Rijdt met: kona shred

Bericht door Gilles B »

Gisteren nog de rode en groene gecombineerd echt nog een leuke route vond ik zeker omdat het in de buurt is wel moet je soms eens goed kijken om geen pijltje te missen :lol: juist het stukje langs de autostrade daar vind ik dat ze het eerste stukje wel een beetje mogen snoeien...ik zag bijna het "paadje" niet meer :-) vooral bij de maneges is het leuk (singletrack,modder,...)

misschien iemand uit Destelbergen of omstreken die zin heeft om eens samen één van de routes samen te rijden???
laat gerust iets weten
Alexand3r
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 20:35
Rijdt met: Cannondale Chase, Rize 4, F3

Bericht door Alexand3r »

Hoi, ik ben van destelbergen en heb wel eens zin om samen te gaan rijden. Miss deze week eens?
Ik heb gisteren De groene blauw rood gedaan. Alle pijltjes zijn aanwezig maar soms wel eens zoeken.
Gilles B
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 28 jul 2011 21:29
Rijdt met: kona shred

Bericht door Gilles B »

Ik ook :p en ja heb ook wel zin
deze week kan ik liefste maandag en/of dinsdag of moest dit niet passen andere dag. Heb je PB gestuurd ;) laat je me iets weten aub?
Plaats reactie