Drunen (Nederland)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Bericht door TNTrek »

Wie van zand en singletracks houdt (zoals elke rechtgeaarde Kempenaar) vindt hier een waarlijk paradijs :drunk:
De Nürburgring van de Nederlandse en Vlaamse MTB parcours.
Ik had wel de indruk dat het een dikke week geleden, na lange droogte, heel los zand moet geweest zijn. Nu was er nog redelijk wat vocht in de bodem, ideaal.

Plots zijn de singletracks op Bloso Herentals of Lille wel héél kort. Het enige wat ze daar wel hebben en niet in Drunen, zijn écht krappe situaties en bochtjes.

Prijs voor de sticker (1 euro voor een daglicentie, 5 euro voor een jaar) zal in 2013 veranderen: 2.50 euro voor een dag en 7.50 voor een jaar.
paflov
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: di 14 nov 2006 21:23
Rijdt met: x-trail

Bericht door paflov »

Morgen nog eens van plan deze te gaan rijden.
Mochten er mensen samen willen biken, graag!

Ik vertrek vanuit Turnhout...

Grtz
paflov
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: di 14 nov 2006 21:23
Rijdt met: x-trail

Bericht door paflov »

Zalig zonneke, prachtige uitzichten in combinatie met dit parcours, geweldig!

Tleek wel een toertocht, zo veel volk daar vandaag:-)
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Drunen (Nederland)

Bericht door Wacky-S »

Omdat ik zaterdag in de buurt ben, ga ik deze eens rijden en aansluitend die van Dorst. Ben benieuwd... :bounce:

Prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan
natuurmonumenten.nl schreef:Een MTB-vergunningsticker is te koop bij verschillende lokale verkooppunten. Deze kost € 7,50 per kalenderjaar. Een sticker volstaat voor de MTB-routes in zowel de Loonse en Drunense Duinen als Veluwezoom en het Bergherbos....
Rond Loonse en Drunense Duinen (een dagvergunning kost € 2,50)
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Drunen (Nederland)

Bericht door Wacky-S »

Vandaag 2 toerkes Drunen gaan rijden, 1 woord: prachtig!!!
Goed onderhouden afwisselend parcour met leuke klimmetjes en afdalingen.
Was een hele verademing na maanden modderploeteren hier in het Limburgse. Geen drup nat of modder te bekennen :bounce:
Daarna nog 2 rondjes Dorst gaan rijden. Die is korter, maar veel technischer en heb er persoonlijk meer plezier op gehad.
Kortom 2 routes om binnenkort terug te rijden...
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Drunen (Nederland)

Bericht door DonFre »

Gisteren ook hier geweest! TOP!!! Wat een ontdekking! Goed bereidbaar en er komt precies geen einde aan :-D
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Drunen (Nederland)

Bericht door tek-zotic »

vandaag voor de eerste keer geweest, man wat een zaligheid. Goed onderhouden etc, daar betaal ik met plezier 2,5 euro voor
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Drunen (Nederland)

Bericht door DonFre »

tek-zotic schreef:vandaag voor de eerste keer geweest, man wat een zaligheid. Goed onderhouden etc, daar betaal ik met plezier 2,5 euro voor

Ik heb een oranje sticker gekocht na m'n eerste rondje :-D
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Drunen (Nederland)

Bericht door Prospeer »

Toch minder bekend precies.... want een oud topic en weinig reacties.

Hier dan maar een video van de zwarte MTB route Loonse en Drunense Duinen (Nederland). Ik reed deze eind September 2023. Natuurmonumenten stippelde deze route uit in samenwerking met tourclubs. Het is een (eenrichting) single track van 26 kilometer lang! Op de site afficheren ze dit als een technisch 'middelzware' route, geschikt voor de geoefende mountainbike... zelf zou ik dit ook aanraden voor een beginnende mountainbiker die over een goede conditie beschikt. Een opeenvolging van kombochten, draaien en keren, enkele korte steile heuveltjes en mul zand zorgen dat je constant geconcentreerd moet blijven - maar er zitten geen extreem moeilijke passages in.

Om deze route te mogen rijden heb je een MTB-vignet nodig. Online te koop of in nabijgelegen horeca en fietswinkels.

Plaats reactie