La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
geudens
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 aug 2004 14:49

MTB routes La Roche

Bericht door geudens »

Ben pas terug van een uitstapje in La Roche.
Ik heb me daar laten informeren over de plaatselijke mtb touren in het vvv kantoor. Hier kreeg ik dezelfde acht routes dan deze die jullie ter info op de website hebben geplaatst. Tijdens mijn verblijf, heb ik in en rond La Roche zeer dikwijls de gebruikelijke mtb pijltjes (driehoek met wieltjes) tegengekomen. Deze blauwe pijltjes kwamen niet steeds overeen met de oude pijlen zoals aangegeven door het vvv kantoor en mtb.be. In het vvv kantoor kreeg ik ook geen bericht over de verniewing van de routes.
Is er ergens informatie beschikbaar over deze nieuwe, op het eerste zicht zeer duidelijke bewegwijzering. Ik zou deze informatie graag hebben daar La Roche een fantastische mountainbikeomgeving lijkt te zijn.
Ik ben twee routes tegengekomen, namelijk blauwe pijltjes met nummer 1 en blauwe pijltjes met nummer 2.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

de blauwe routes gaan van 1 tot 4 en zijn een initiatief van de vele verhuurders. Ze maken gebruik van de bestaande routes maar combineren deze willekeurig wat soms tot gevaarlijke situaties leid. De steile klim op route 2 is voor het blauwe parcour een afdaling. Wij hebben een combinatie van blauw 1&2 gereden en we waren zeer opgetogen over dit parcour. Het klopt inderdaad dat het VVV kantoor geen kaart en geen uitleg geeft voor deze parcours. Wij zijn gestart aan de fameuze helling aan de kerk en ter hoogte van het kerkhof kan je links het blauwe parcour2 beginnen volgen en we hebben het ons niet beklaagd.
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

wij hebben wel een routekaart maar dan nog met de oude nr 1 tot 8
echt mega gave routes vooral de 2-6-8 zijn beklimmingen om U tegen te zeggen!!!
probeer de oude nr te volgen minder ingewikkeld dan de nieuwe blauwe pijlen of hoe je ze mag noemen!(routes zijn nie gewijzigd probeer maar aan een kaart te geraken)
geef anders jullie adres dan stuur ik u een kopie BELOOFD




kopie-sophie.vanysacker@pandora.be
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

kaarten kunt ge kopen in de info denk 4€!!!
was da vergeten te zeggen!!
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Zijn er nieuwe routes? :-?

In Mei heb ik nog alle 8 routes gereden volgens da kaart van NGI (verkrijbaar in VVV), of mis ik hier iets 8-[
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

Neen je hebt hebt absoluut niet mis. Maar 9/08/04 hebben wij de blauwe route gereden (2blauwe bollen en een driehoek en een nummertje van 1 tot 4) Deze routes zijn blijkbaar een initiatief van de verhuurders van kajaks en vtt's. In het lokale VVV kantoor kreeg ik als uitleg dat het enige geldige parcour de van 1 tot 8 genummerde routes zijn en daar bestaat een kaart van. Wij hebben toch beslist de blauwe routes te volgen en we hebben het ons niet beklaagd. Zij maken een kombinatie van de VVV routes 1 tot 8.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

en wat zijn de afstanden van deze routes dan als ik dat weten mag ?? ik ben vanaf den 15de augustus voor twee weken in de ardennen ( tussen Hotton en Barvaux ) en zal wss dan es afzakken naar ginder.

Gizmo 8)
geudens
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 aug 2004 14:49

Bericht door geudens »

swerkfiets schreef:de blauwe routes gaan van 1 tot 4 en zijn een initiatief van de vele verhuurders. Ze maken gebruik van de bestaande routes maar combineren deze willekeurig wat soms tot gevaarlijke situaties leid. De steile klim op route 2 is voor het blauwe parcour een afdaling. Wij hebben een combinatie van blauw 1&2 gereden en we waren zeer opgetogen over dit parcour. Het klopt inderdaad dat het VVV kantoor geen kaart en geen uitleg geeft voor deze parcours. Wij zijn gestart aan de fameuze helling aan de kerk en ter hoogte van het kerkhof kan je links het blauwe parcour2 beginnen volgen en we hebben het ons niet beklaagd.
Bedankt voor de info, de blauwe pijltjes lijken mij beter aangegeven dan de oorspronkelijke en dus zal ik deze is uit proberen.
geudens
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 aug 2004 14:49

Bericht door geudens »

fiete R-vrouw2 schreef:wij hebben wel een routekaart maar dan nog met de oude nr 1 tot 8
echt mega gave routes vooral de 2-6-8 zijn beklimmingen om U tegen te zeggen!!!
probeer de oude nr te volgen minder ingewikkeld dan de nieuwe blauwe pijlen of hoe je ze mag noemen!(routes zijn nie gewijzigd probeer maar aan een kaart te geraken)
geef anders jullie adres dan stuur ik u een kopie BELOOFD

bedankt voor het aanbod, maar de kaart met de 8 routes had ik reeds in het VVV kantoor gekocht.




kopie-sophie.vanysacker@pandora.be
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

hier vindt je een foto van de nieuwe pijltjes met Nr van 1 tot 4 in La RocheAfbeelding

Als geen foto ziet rechts met uw muis op het symbool klikken en view image aanklikken.
Plaats reactie