La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb dat iere ook gezien in den o² bikers en ik denk dat ik dat ook es ga doen maar weet niet hoe de streek is eigenlijk dus info is meer dan welkom.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Re: [b]Champlon[/b]

Bericht door A d r i »

Nwils schreef:Heeft iemand de route van Champlon bij La Roche al eens gereden die beschreven stond in de laatste uitgave van O2bikers ?
Ik ga in de week van de 18de augustus naar La roche en zou die route eens willen doen. :roll:
Als diegene die hem al gedaan hebben hun mening eens willen zeggen :wink:
Alvast bedankt voor de uitleg(Tips mogen ook). :bounce:
Wij rekenen nu allemaal op u voor een eerste indruk over deze route :D
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Re: [b]Champlon[/b]

Bericht door Nico Wils »

Alé,das goe,ik zal zeker een berichtje plaatsen over mijn ervaring met Champlon als ik terug ben.

:bounce:

A d r i schreef:
Nwils schreef:Heeft iemand de route van Champlon bij La Roche al eens gereden die beschreven stond in de laatste uitgave van O2bikers ?
Ik ga in de week van de 18de augustus naar La roche en zou die route eens willen doen. :roll:
Als diegene die hem al gedaan hebben hun mening eens willen zeggen :wink:
Alvast bedankt voor de uitleg(Tips mogen ook). :bounce:
Wij rekenen nu allemaal op u voor een eerste indruk over deze route :D
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

ook is een weekendje gaan biken in la roche. Het was er schitterend fietsen. Ik heb bijna alle routes gedaan en de dingen die me echt bij zijn gebleven is de laatste afdaling van route 5 (heb ik 4 keer gedaan), route 2 die (in combinatie met eens extra de cote de haussire oprijden) toch wel zwaar was en de pijltjes die op de meest gekke plaatsen waren aangebracht. Het mooiste ritje was een combinatie van route 6 + 3 + 4 + 2 dat een perfecte combinatie gaf van veel klimmen en mooie afdalingen. Ik vond het hier ook beter mountainbiken dan bij de buren in Houffa.
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Helaas,Champlon is er niet van gekomen,
van de 4 dagen La roche hebben we 1 dag altijd regen gehad,niet echt om te fietsen,zeker niet als je Champlon niet kent.

Maar dit jaar zal ik hem zeker doen en dan post ik mijn ervaring over deze route zeker. :oops:

:bounce:
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Vorige week in La Roche geweest biken met mijn vriendin en een collega die er een buitenverblijf heeft.
Wat kan ik zeggen,gewoonweg zalig biken daar...................
We hebben eerst route 1 eens genomen voor te zien wat we konden verwachten,die steile helling(25%)net na het beekje is goed te doen tot aan de smalle geul en dan kunde afstappen wegens te veel dikke keien waardoor je gewoon wegschuift ook al zit je compleet achterop je zadel !!!
De andere daarentegen iets later(ze zeggen dat je competitie kunt beginnen als ge boven geraakt)is gewoonweg niet te doen,ge slipt gewoon weg van de stenen en ik had nochtans vette banden van Swalbe opliggen.Raar,gewoonweg geen grip. :-?

Erna in de namiddag de Col de Haussire beklommen(zware kost met een bike van 15kg en 11%)met een tempo van 8-9km/u,de eigenlijke klim is 1,5km lang en niet 3,9km zoals de meesten hier zeggen,in principe begint hij aan de vijver van het park en niet aan de kerk in het centrum of via de achterkant van het dorp.

De volgende dag route 3 gereden,eerst in de voormiddag met mijn vriendin en nadien alleen op mijn tempo.De rit is 20km lang en niet 22km volgens de kaart.Deze route is gewoon zalig en alles zit erin,een perfecte mix,alleen de afdaling op het einde in het bos van
mabonge is gevaarlijk en technisch(er waren gekken bij die tegen 50km/u naar beneden knalden, #-o als ge daar met uw klakke tegen de grond gaat kunne ze u ook bijeenkeren denk ik).
In het begin heb je de klim naar hotel Les Olivettes over asfalt en gevolgd daar een klim tot op de top van het bos met slechts enkele recuperatiestukken in,totale klim is ongeveer van het begin tot boven 4km lang.
ik had er alleen een gemiddelde van 18km/u voor mijn eerste keer.

De helling naar Cielle bij het begin van Route 1 is ook de moeite om te beklimmen(1,5 km lang,7% stijging)en om er de conditie aan te scherpen.
Ik reed er tegen 13-14km/u aan op tegen 75%van mijn MHR.

Voila,that's it,dit jaar ga ik zeker nog terug naar La Roche aangezien ik verliefd geworden ben op de routes daar maar ook omdat ik beloofd heb in het topic "Champlon"dat ik deze route nog dit jaar zou doen. :oops:

Een extra tip voor La Roche is als je eens goed en goedkoop wilt eten is Restaurant/Camping Les Nimphes kort bij het zwembad en net naast de Ourthe.Ze spreken er Nederlands en hebben er heerlijke Leffe !!!! Zalig toch die Ardennen............... :wink:
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Nwils schreef:ook al zit je compleet achterop je zadel !!!
Je misspreekt je waarschijnlijk want bergop is puntje vh zadel en bergaf is achteraan zadel/wiel.

Die col is voor zover ik weet toch 3.9km, er is een heel lange aanloopstrook (brede weg) die daarna versmalt. Volgende keer maar eens nameten, zeker - iig ga ik zo snel mogelijk nog eens naar La Roche, prachtige streek en 'weerbestendig'.
Gebruikersavatar
Stijn
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 20:32
Rijdt met: Granville EVO04 2005 - HS33 + RS Recon

Bericht door Stijn »

De route van Champlon lijkt me vergelijkbaar met de rourtes van La Roche. De Champlon route passeert toch in ieder geval in La Roche en heeft zelfs stukken gemeenschappelijk met de routes van La Roche. De afdaling van Petit-Halleux naar de N888 zit ook in route 8 maar wel tegengesteld. De klim naar Beaussaint en de verdere afdaling naar het beekje (wad) zitten ook weer omgekeerd in route 7.
Opletten dus in de afdalingen voor de klimmende bikers van de andere routes.
Het feit dat ze stukjes gemeenschappelijk hebben, maakt combinaties met elkaar dus ook perfect mogelijk. La Roche heeft er dus eigenlijk een route bij. :P
Dit weekend zak ik ook af naar La Roche en het plan is ook eens de Champlon route te rijden.
Andy2125
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 16 aug 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Rockhopper comp. Lx/deore, Judy C, HS33, mavic crossride,...

Bericht door Andy2125 »

Nwils schreef:
alleen de afdaling op het einde in het bos van
mabonge is gevaarlijk en technisch(er waren gekken bij die tegen 50km/u naar beneden knalden, #-o als ge daar met uw klakke tegen de grond gaat kunne ze u ook bijeenkeren denk ik).
Ik ben neergegaan vlak voor het stuk waar de boomwortels begingen. Er lag een kamelenbergje op de weg die ik niet op tijd gezien had. Ben dan als een gek begingen te remmen maar k'was te laat. Gelukkig ( :roll: ) ben ik in de netels terechtgekomen en had ik alleen een schaar op mijn been en vooral heel veel jeuk.
Mika
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 14 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Genius MC (+ Scott Expert Racefiets)
Contacteer:

Bericht door Mika »

Ik heb hem vorige week woensdag gereden... Ik vond hem eerlijk gezegd een beetje saai en de zwaarste helling (de naam ontsnapt me) lag er te slecht bij om er al fietsend op te geraken (twee keer kreeg ik een takje tussen de wielen :evil: )...

Technisch was het parcours vrij makkelijk, de weg vinden was ook gemakkelijk: alleen leek de roadbook niet te kloppen net voor de zwaarste helling (net na het oversteken van een riviertje), afgaande op de GPS kon ik wel snel de weg terugvinden dus...
Plaats reactie