La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Sjakie
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 02 mar 2007 21:08
Rijdt met: Niner air9

Bericht door Sjakie »

Dit weekend ook geweest. Was toch zeker de moeite.
Alle routes gedaan + wat extra's. Persoonlijk vond ik route 2 het leukst en het zwaarste.
Kraura:

De leukste routes zijn 1 en 3. Begin van 3 is inderdaad ondoenbaar, ik geloof nooit dat iemand daar boven rijdt, net als die klim in de haarspeldbocht van route 2.
Begin van 3 is inderdaad wel wandelen naar omhoog :P Maar die steile klim van route 2 is wel te doen.
Voor het fungehalte wat omhoog te halen kan je op het einde van route 3 de afdaling op het downhill parcours van Maboge meepikken. Dat is een singletrack :lol: :drunk: Wel maar 800m ofzo maar met een xc mtb lijkt dit vele langer..
Robby VG
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 15 jul 2009 21:24
Rijdt met: Trek 8900

Bericht door Robby VG »

Ben er dit weekend ook nog eens geweest, ben op route 2 een keer mis gereden wanneer je dat riviertje moest oversteken. Ik ben toen rechts beginnen rijden i.p.v. gewoon over te steken. De bepijling is er wel maar je moet soms zoeken.
Donavan
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 10 apr 2009 00:03
Rijdt met: viper scandium

Bericht door Donavan »

Kraura:

Begin van 3 is inderdaad ondoenbaar, ik geloof nooit dat iemand daar boven rijdt, net als die klim in de haarspeldbocht van route 2.
Klinkt als een leuke uitdaging voor morgen! :lol:
O Touro
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 27 jan 2010 20:50
Rijdt met: Specialized Stumpjumper, Turner Flux DW

Bericht door O Touro »

Donavan schreef:
Kraura:

Begin van 3 is inderdaad ondoenbaar, ik geloof nooit dat iemand daar boven rijdt, net als die klim in de haarspeldbocht van route 2.
Klinkt als een leuke uitdaging voor morgen! :lol:
Als je daar op raakt, dan krijg je ne cola van min :-D
O Touro
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 27 jan 2010 20:50
Rijdt met: Specialized Stumpjumper, Turner Flux DW

Bericht door O Touro »

O Touro schreef:
Donavan schreef:
Kraura:

Begin van 3 is inderdaad ondoenbaar, ik geloof nooit dat iemand daar boven rijdt, net als die klim in de haarspeldbocht van route 2.
Klinkt als een leuke uitdaging voor morgen! :lol:
Als je daar op raakt, dan krijg je ne cola van min :-D
geen Cola voor Donavan [-X
Donavan
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 10 apr 2009 00:03
Rijdt met: viper scandium

Bericht door Donavan »

Ik kan kort zijn over La Roche.
De eerste 3 routes gereden en route 1 steekt er met kop en schouders bovenuit qua parcours en moeilijkheidsgraad.
En inderdaad, de startklim van route 3 is me bijlange na niet gelukt. Onmogelijk zou ik het niet noemen, mar het vergt wel heel veel oefening!
Jammer genoeg geen cola nee :(
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

O Touro schreef:
O Touro schreef:
Donavan schreef: Klinkt als een leuke uitdaging voor morgen! :lol:
Als je daar op raakt, dan krijg je ne cola van min :-D
geen Cola voor Donavan [-X
Klim op route 2 is idd moeilijk, maar WEL doenbaar.

Die van route 3 is te langdurig lastig om geen foutjes te maken. Ik doe die altijd als afdaling, ook plezant.
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Bericht door barrewiete »

Vorig weekend met 5 gaan biken in La Roche. Moet zeggen, ik vind het mooier en vooral lastiger dan Houffalize waar we vorig jaar geweest zijn!
Enkel route 4 is iets minder mooi maar die hebben we dan ook als opwarmer gedaan wat in dat opzicht al kon tellen :-)
Route 1-2-3 zijn zwaar en heel schoon
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Bericht door Goohooni »

Vandaag drie gedaan, sommige stukken op die beginklim zijn inderdaad uitdagend. ik ben dan ook af en toe uit de pedalen gemoeten.

Maar, zijn er mensen die hier wel op geraken? het ziet me er wel doenbaar uit mits je een zeer goede techniek/kracht hebt. denk ook wel dat alle factoren mee moeten zitten (droog weer, juiste bandenkeuze, juiste bandenspanning,...)

Gaan jullie veel uit het zadel als het technisch moeilijk wordt? of is het de kunst van in zadel te blijven om achterwiel niet te laten doorslippen?
Donavan
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 10 apr 2009 00:03
Rijdt met: viper scandium

Bericht door Donavan »

Goohooni schreef:Gaan jullie veel uit het zadel als het technisch moeilijk wordt? of is het de kunst van in zadel te blijven om achterwiel niet te laten doorslippen?
Volgens mij geraak je het verst als je blijft zitten, weliswaar op het puntje van je zadel. Rechtstaan op zo iets steils is praktisch altijd fataal.
Blijven proberen, zal me er ook nog eens aan wagen dit jaar :-)
Plaats reactie