La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
der quinten
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 19:52
Rijdt met: stumpjumper FSR, stumpjumper HT SS

Bericht door der quinten »

klopt
redelijk eenvoudig (tjah, is dan ook grotendeels asfalt), maar wel behoorlijk lang!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Chimaera schreef:
MaC'Red schreef:
Kraura schreef:Volgende week een weekje la roche, als ik zo lees zijn de tochten wel leuk en technisch maar niet erg super lang? Er zijn er maar 4 van een goei 20km elk? Klopt dat?
yep, zelfs eentje van 15 km dacht ik of route 2 , dat is die dat via Cielle naar de top van Haussiere gaat en terug afdalen langs de andere kant, lang eindje off road en de rest on road maar ook bergaf.
In deze zit wel een monsterklim in van +- 33%.



MaC'Red 8)
Is dat die asfaltklim richting het wildpark ? Deze zomer was ik gaan kamperen in la roche (zonder bike die geraakte nimmeer in den auto) samen met de vriendin en de kleine, op weg naar het wildpark zag ik de routepijlkes hangen. Idd ne monsterklim
inderdaad tot het wildpark klim je op asfalt en vanaf daar gaat het verder klimmen door het bos tot de top van d'Haussire en dat is nog een eindje vandaar hoor.

MaC'Red 8)
der quinten
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 19:52
Rijdt met: stumpjumper FSR, stumpjumper HT SS

Bericht door der quinten »

MaC'Red schreef:
Chimaera schreef:
MaC'Red schreef: yep, zelfs eentje van 15 km dacht ik of route 2 , dat is die dat via Cielle naar de top van Haussiere gaat en terug afdalen langs de andere kant, lang eindje off road en de rest on road maar ook bergaf.
In deze zit wel een monsterklim in van +- 33%.



MaC'Red 8)
Is dat die asfaltklim richting het wildpark ? Deze zomer was ik gaan kamperen in la roche (zonder bike die geraakte nimmeer in den auto) samen met de vriendin en de kleine, op weg naar het wildpark zag ik de routepijlkes hangen. Idd ne monsterklim
inderdaad tot het wildpark klim je op asfalt en vanaf daar gaat het verder klimmen door het bos tot de top van d'Haussire en dat is nog een eindje vandaar hoor.

MaC'Red 8)
én dat alles met n koude start vanaf de kerk beneden in la roche.
gegarandeerd dikke beentjes tegen je boven bent :-D

dolle pret! :P
Gebruikersavatar
Via Ferrata
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 27 sep 2005 21:32
Rijdt met: Radon 29 Black Sin 8.0

Bericht door Via Ferrata »

Het is een prachtige klim. Als je nog niet voldaan bent na de route 2 X te doen na elkaar, rij dan nadien eens de Mur de Maboge op ofte de "Montée impossible"(niet mijn woorden). Gegarandeerde rust en duik aan het strandje beneden na dat.

Ivm de Haussire, dit geven onze asfaltvienden (de mtb-route gaat er nog wat over) ivm de col via het wildpark (de col kan langs meerdere kanten gedaan worden).

Profiel: http://www.climbbybike.com/climb.asp?Co ... ainID=9744
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Colleke de Haussière zeker de moeite en eens boven kan je alle kanten nog uit. Kies je voor de weg na die col kan je via de Baraque Fraiture een stukje terug naar beneden richting La Roche en dan +/- 1 km voordat je beneden bent rechts afslaan richting "Cielle". Als je daar boven komt net voor de kerk links en dan daal je weer terug naar La Roche maar langs de andere kant.

Enfin, da's maar een stukje, plezierige dingen genoeg daar, asfalt of bos tis al eender.

In Maboge kan je ook jezelf inderdaad eens testen zoals via ferrata zegt. Bruggetje over en links omhoog. Daar doe je eigenlijk de klim naar Ortho op 1/3 van de afstand over de normale weg vanuit het vernieuwde plein in La Roche (zit trouwens in Luik Bastenaken Luik). Je kan eventueel terug naar beneden door het bos, maar let echt op in het laatste stuk want hier zijn al menig ervaren bikers tegen de korst gegaan !!!

Have fun !!
Gebruikersavatar
ProRidley
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 31 okt 2010 19:49
Rijdt met: Ridley

Bericht door ProRidley »

Leolens en ik zouden graag eens in La roche voor een weekje gaan biken
Kunnen julie mij wat meer uitleg geven welke routes PRACHTIG zijn en zeker de moeite waart zijn.

Ook zoeken wij nog Slaapplaats iemand een suggestie? :-D
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

ProRidley schreef:Leolens en ik zouden graag eens in La roche voor een weekje gaan biken
Kunnen julie mij wat meer uitleg geven welke routes PRACHTIG zijn en zeker de moeite waart zijn.

Ook zoeken wij nog Slaapplaats iemand een suggestie? :-D
2 is zeker nie slecht
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

prideandglory1891 schreef:
ProRidley schreef:Leolens en ik zouden graag eens in La roche voor een weekje gaan biken
Kunnen julie mij wat meer uitleg geven welke routes PRACHTIG zijn en zeker de moeite waart zijn.

Ook zoeken wij nog Slaapplaats iemand een suggestie? :-D
2 is zeker nie slecht
Wanneer ga je juist ??? Ik vertrek zaterdag ochtend naar Barvaux tot en met vrijdag 12 november.

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
jmeurs
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 15 jul 2006 17:52
Rijdt met: Massini Carbon
Contacteer:

Bericht door jmeurs »

ProRidley schreef:Leolens en ik zouden graag eens in La roche voor een weekje gaan biken
Kunnen julie mij wat meer uitleg geven welke routes PRACHTIG zijn en zeker de moeite waart zijn.

Ook zoeken wij nog Slaapplaats iemand een suggestie? :-D
Ge logeerd bij Le Changement en ge verteld bij de reservering dat ge een verfijnde MTB'er bent en dat je graag met de gastheer een dagje wilt gaan biken. Die neemt je vast mee over wat trails vanaf Hotton naar La Roche en weer terug. Kleine 90km en ruim 2000hm's :wink:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

jmeurs schreef:
ProRidley schreef:Leolens en ik zouden graag eens in La roche voor een weekje gaan biken
Kunnen julie mij wat meer uitleg geven welke routes PRACHTIG zijn en zeker de moeite waart zijn.

Ook zoeken wij nog Slaapplaats iemand een suggestie? :-D
Ge logeerd bij Le Changement en ge verteld bij de reservering dat ge een verfijnde MTB'er bent en dat je graag met de gastheer een dagje wilt gaan biken. Die neemt je vast mee over wat trails vanaf Hotton naar La Roche en weer terug. Kleine 90km en ruim 2000hm's :wink:
En ge gaat ulle dat niet beklagen ook, de MTB Challenge is er eentje met amper 2 km vlak, de rest is in stijgende en dalende lijn..

Mag ik volgende week ook met de gastheer de baan op of het veld in ??

MaC'Red 8)
Plaats reactie