Bouillon

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
el sebbo
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 08 sep 2003 19:42
Rijdt met: easton, rock shox judy xc, deore, magura

Bouillon

Bericht door el sebbo »

Ik zou zaterdag naar Bouillon willen trekken. Maar welke zijn de leukste routes daar? Op 1 dag kan ik ze niet allemaal doen, op mtbroutes.be staat er geen commentaar bij bouillon.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Re: Bouillon

Bericht door A d r i »

el sebbo schreef:Ik zou zaterdag naar Bouillon willen trekken. Maar welke zijn de leukste routes daar? Op 1 dag kan ik ze niet allemaal doen, op mtbroutes.be staat er geen commentaar bij bouillon.
Als je het aankan, de 90. Die is 2150 hoogtemeters waard..

Als je niet zeker bent van je conditie, neem dan de 70, die heeft 'slechts een 1300 hoogtemeters.

De routes vertrekken bovenaan de "vielle route de france" aan camping Moulin du Falize.
Gebruikersavatar
xlr8
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 14:11
Rijdt met: Scott Spark 20
Contacteer:

Bericht door xlr8 »

De lus van de 90 is niet alleen de zwaarste lus maar ik vind ze ook de mooiste.

Kijk anders ook eens op mijn website (onder verslagen) voor een paar sfeerbeelden van de 90 en profielen van beide lussen.
Scorpion
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 16:01
Rijdt met: Xesco Superlite

Bericht door Scorpion »

Wij zaterdag dus om 7u bij ons thuis vertrokken met de nodige plaspauzes onderwege!!! Om 10u ginder ter plekke vertrokken met 90km in gedachten die er maar 50 zijn geworden. Iemand van de groep is overkop gegaan en had heel veel last van zijn schouder, wij waren al blij dat hij niet meer had. Dan de bordjes maar volgen tot op in een dorpje, en dan over de weg teruggereden naar de auto's, 70km op het tellerke bij aankomst dus. 't Zal dus voor nen andere keer zijn de volledige 90. Avs van 15 op die 50km, we zijn heel rustig gebleven dus wat misschien maar best is als je daar nog nooit geweest zijt, je weet niet wat er allemaal nog gaat komen hé. De volgende keer beter zeker ...

Ben jij gaan rijden el sebbo?
Gast

Bericht door Gast »

SPECI



Geslacht:
Geregistreerd op: 7-9-2002
Berichten: 902
Mijn bike: full dynamix
Geplaatst: Ma Sep 15, 2003 5:18 pm Onderwerp: Bouillon

--------------------------------------------------------------------------------

Kan er iemand mij vertellen waar in Bouillon de vaste routes beginnen en welke kleur van pijlen dat da zijn.
Naar't schijnt zijn er 2 routes, 70km en 90 km.Maar ik heb tijdens de GRG constant die rode mtb pijlkes gevolgd, hangen die er het ganse jaar?
ik heb ook nog blauw en groen pijlen gezien,nogal verwarrend.

greetz speci
_________________
speci's mountainbike site

Naar boven


Kurt



Geslacht:
Geregistreerd op: 12-5-2002
Berichten: 83
Mijn bike: Trek 8000
Geplaatst: Ma Sep 15, 2003 5:23 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

De pijlen voor de GRG70 en GRG90 zijn beiden rode pijltjes. En de meer oranje pijltjes die je hier en daar op de asfalt enzo aantreft, zijn extra pijltjes voor de dag van de GRG zelf.

Het is dus een kwestie van ineens het juiste parcours te nemen, ten oosten (70km) of ten westen (90km) van de N89.

Chris kan wel meer zeggen hoe je beide routes moet doen van aan de moulin de la Falize.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Op de 90km is het enkel wat onduidelijk in Alle, bepijling valt best mee.
Scorpion
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 16:01
Rijdt met: Xesco Superlite

Bericht door Scorpion »

Wij zijn in Alle op de kamping vertrokken en de 50km die we kunnen doen hebben van de 90 waren tip top in orde.
Snah
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 11 jul 2003 19:47
Rijdt met: Xesco RDL XT
Contacteer:

Bericht door Snah »

in bouillon kunde ook altijd super leuke routes gaan rijden, namelijk deze van de grand raid godefroy. Zijn vrij goed aangeduid en op de wandelkaarten van de streek zijn de routes ook aangeduid.
De negentig is een absolute aanrader, als het een beetje droog is.

veel plezier alvast
Snah
Gebruikersavatar
Flip M5
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 01 sep 2003 19:35

Bericht door Flip M5 »

Michelleke schreef:
Snah schreef:in bouillon kunde ook altijd super leuke routes gaan rijden, namelijk deze van de grand raid godefroy.
Heb jij deze wedstrijd (70 km) al eerder meegereden (half sept)? Ben wel geïnteresseerd of iemand hier wat over zou kunnen vertellen.
De 70km is een schoon routeke, niet zwaar of te technisch en dus goed te doen voor alleman.
Alleen zonde als je 25 of 30 euro moet neertellen om dezelfde route te rijden tijdens de GRG, gewoon belachelijk! Veel te veel volk en dus regelmatig file! :-?
Mijn advies: Ga die route (gratis) rijden met een paar vrienden in het weekend :wink: Ze is duidelijk bepijlt!
Gebruikersavatar
morphan
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 18:05
Rijdt met: Cannondale F500 -Headshok-Magura HS33-Mavic517XT

Bouillon GPS

Bericht door morphan »

Weet iemand waar ik de routes van de Grand raid Godefroy kan vinden om in de GPS op te slaan, of heeft iemand ze zelf opgeslagen? :lol:

Met pinksteren zou ik graag de hele route eens rijden.

Via het net vind ik telkens dezelfde route van :( ong. 20km. Ik zou graag de volledige van 130km vinden.

Heb reeds enkele malen de 90km gereden tijdens de raid en zelfs dan slaagde ik erin de verkeerde weg te volgen :oops: , vandaar dus die GPS nu als ik met een kleine groep op stap ga!

Thanx :bounce:
Plaats reactie