Dessel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Dessel - Bloso

Bericht door dennisVO »

Gisteren de groene route gereden! 33km (waarvan een paar km's verkeerd gereden)
Er zaten een 4-tal super goeie singletrack stukjes in, vooral die heel technische met veel korte tochtjes naast de vaart is plezant!
Maar verder nogal plat en saai.
We moesten er wel een 3kwartiertjes voor rijden, dus misschien daarom dat ik een klein tikje teleurgesteld was.
Gebruikersavatar
Palmo
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: di 11 jun 2002 02:00
Rijdt met: TREK Superfly 5 2017

Re: Dessel - Bloso

Bericht door Palmo »

Afgelopen zaterdag nog geweest in Dessel. Het was een miezerig weertje maar het lag er toch heel droog bij, niettegenstaande de overvloedige regen van de voorbije dagen.
Het is idd een tochtje zonder hoogteverschillen.
Vertrokken in Witgoor ad kerk. En de groene en blauwe pijlen gevolgd, in totaal 35 kms.
maar op het laatste was ik toch weer de weg kwijt.
Op bepaald moment kwam ik aan "einde campinapad", daar links afgeslagen en het bleek dat ik terug op de toch zat waarna ik nadien toch weer op dezelfde plaats uitkwam. ](*,)
dan rechtdoor gereden zodat ik in een wijk uitkwam, en daar was het gedaan. Naar de kerk van dessel gereden en vandaag naar de kerk terug van witgoor.

me toch geamuseerd.
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: Dessel - Bloso

Bericht door Trekkie 800 »

Hier gisteren nog geweest. Vanuit Turnhout de rode van Retie opgedraaid, vervolgens de groene + blauwe van Dessel en terug via de rode van Retie naar huis. Een tof alternatief voor Kasterlee of Lille. En was goe te doen qua modder. Weinig tegen gekomen.
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Dessel - Bloso

Bericht door DoubleOne »

Waar vanuit Lommel valt er het beste aan te pikken op de route van Dessel? Komt deze voorbij de houten brug van Mol-Postel? Als je daar nog even het kanaal volgt kom je gele verbindingsbordjes tegen, is het deze?
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Re: Dessel - Bloso

Bericht door lucky7 »

DoubleOne schreef:Waar vanuit Lommel valt er het beste aan te pikken op de route van Dessel? Komt deze voorbij de houten brug van Mol-Postel? Als je daar nog even het kanaal volgt kom je gele verbindingsbordjes tegen, is het deze?
Het zal daar ergens zijn.
http://mtbroutedatabase.be/antwerpen/dessel.htm is een website waar je veel vaste routes kan vinden.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Dessel - Bloso

Bericht door lowie »

DoubleOne schreef:Waar vanuit Lommel valt er het beste aan te pikken op de route van Dessel? Komt deze voorbij de houten brug van Mol-Postel? Als je daar nog even het kanaal volgt kom je gele verbindingsbordjes tegen, is het deze?
Er is idd een verbindingsroute tussen de vaste routes van Lommel en die van Dessel.
Loopt langs de zuidkant van het kanaal vanaf de Sahara en steekt dan aan de bailey-brug aan de Maat het kanaal over om even verder op de route van Dessel in te pikken
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Dessel - Bloso

Bericht door DoubleOne »

Vrijdag de blauwe en groene lus gedaan, via de gele verbindingsroute vanuit Lommel. Ik vond het eerlijk gezegd een zeer saaie route waar weinig te beleven valt. Qua modder viel het allemaal goed te doen, maar de rode lus van Lommel is spannender en kan nog beter tegen de regen.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Dessel - Bloso

Bericht door lowie »

DoubleOne schreef: Ik vond het eerlijk gezegd een zeer saaie route waar weinig te beleven valt.
Je moet daar eens met een local op pad gedaan (in het Lommelse gedeelte bedoel ik dan), en je ogen vallen uit je kassen :-D, maar dat blijft het probleem met de meeste Belgische Bloso-routes
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Dessel - Bloso

Bericht door DoubleOne »

lowie schreef:
DoubleOne schreef: Ik vond het eerlijk gezegd een zeer saaie route waar weinig te beleven valt.
Je moet daar eens met een local op pad gedaan (in het Lommelse gedeelte bedoel ik dan), en je ogen vallen uit je kassen :-D, maar dat blijft het probleem met de meeste Belgische Bloso-routes
Ik ben een Lommelse local ;)
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Dessel - Bloso

Bericht door lowie »

DoubleOne schreef:
lowie schreef:
DoubleOne schreef: Ik vond het eerlijk gezegd een zeer saaie route waar weinig te beleven valt.
Je moet daar eens met een local op pad gedaan (in het Lommelse gedeelte bedoel ik dan), en je ogen vallen uit je kassen :-D, maar dat blijft het probleem met de meeste Belgische Bloso-routes
Ik ben een Lommelse local ;)
dan snap ik nog minder dat ge de vaste routes wilt doen :-) (maar da's :off: zeker)
Plaats reactie