Dessel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
stardust tommy
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 nov 2005 15:50
Rijdt met: scott scale 910 2020

Bericht door stardust tommy »

vandaag opnieuw groen/blauw gedaan, op de blauwe nu ook snoeiwerken. de gasten vertelden da "wij" de komende weken nog wat last gaan hebben van de werkzaamheden...


gr Tom
Gebruikersavatar
biker14
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 20:55
Rijdt met: bulls sport 7.50

Bericht door biker14 »

Eigenlijk begint de bloso route van dessel aan de campina en is de groene route eigenlijk de hoofdroute.De blauwe en rode route zijn gewoon splitsingen op de groene route.(je kan dus niet alleen de rode of de blauwe rijden,spijtig :( ,maar helaas)
stardust tommy
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 nov 2005 15:50
Rijdt met: scott scale 910 2020

Bericht door stardust tommy »

ik rij tegenwoordig steeds de groene route, met de leuke stukken van de blauwe en de rode route. alé van de blauwe route doe ik enkel die klim en de steile afdaling ( dit is als je op de groene route aan't kanaal komt waar nu die nieuwe fiets/voetgangersbrug gemaakt is, of op de blauwe route aant campinastrand die kasei weg in, opt einde links in) en van de rode route het stuk aan de jongens chiro van dessel/bmx parcour joël smets en het nieuwe technische stuk aan belgoproces... vertrekkende vanuit mol ginderbuiten is dit n 40 tal km

ik weet het tis moeilijk uit te leggen maar als je het 1 keer gereden hebt ist duidelijk genoeg...

gr Tom
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

Ook in kersttijden is er plaats voor een polemiek.

Welnu : in alle eerlijkheid, beste mountainbikevrienden op het Desselse blosopad; een heel serieuze vraag: vinden jullie dat nu echt een plezant, afwisselend parcourke (maar echt hé, niet om wat te trainen alleen)?

Ik ben van Geel, ik hou van mtb-en en wanneer ik nu eens niet buiten mijn streek zou fietsen, zou ik er in de verste verte nog niet aan denken om daar te gaan fietsen, tenzij ik een cyclocross zou hebben.

Raar hé, het mag vriezen, het mag waaien, het mag meters slijk liggen, bergjes op en af, heel ver rijden met de wagen: ik doe het allemaal, maar het blosoparcours te Dessel gaat me toch net iets te ver!
Gebruikersavatar
XeRpiO
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: di 27 dec 2005 23:26
Rijdt met: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson
Contacteer:

Bericht door XeRpiO »

Docteur Dérailleur schreef:Ook in kersttijden is er plaats voor een polemiek.

Welnu : in alle eerlijkheid, beste mountainbikevrienden op het Desselse blosopad; een heel serieuze vraag: vinden jullie dat nu echt een plezant, afwisselend parcourke (maar echt hé, niet om wat te trainen alleen)?

Ik ben van Geel, ik hou van mtb-en en wanneer ik nu eens niet buiten mijn streek zou fietsen, zou ik er in de verste verte nog niet aan denken om daar te gaan fietsen, tenzij ik een cyclocross zou hebben.

Raar hé, het mag vriezen, het mag waaien, het mag meters slijk liggen, bergjes op en af, heel ver rijden met de wagen: ik doe het allemaal, maar het blosoparcours te Dessel gaat me toch net iets te ver!
Wat is er dan juist het probleem?
Ik ga der morgen nog is toerke doen.
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

een heel serieuze vraag: vinden jullie dat nu echt een plezant, afwisselend parcourke (maar echt hé, niet om wat te trainen alleen)?
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Als ge vergelijkt met Kasterlee, dan stelt die route in Dessel inderdaad niet zo veel voor.
Als je vergelijkt met Dessel dan stelt die route in Lille niks voor.

Maar ik vind die route in Kasterlee, wel de 2e beste route die ik in Vlaanderen al gereden heb.

Mijn top-3 van vaste routes in Vlaanderen ziet er als volgt uit:
1 Voeren : enkele bitsige klimmetjes en een paar dokkerafdalingen
2 Kasterlee : Lekker snel vloeiende singletracks
3 Overijse + Oud-Heverlee : ik rij deze de laatste tijd altijd samen en ik weet niet welke van de 2 ik er nu uit zo moeten kiezen. Lekker heuvelende parkoertjes met veel afwisseling



Van de +-30 routes die ik in Vlaanderen al gereden heb komt die van Dessel nog juist in de top 10 bij mij. Qua vaste routes is het hier in Vlaanderen gene vette, en wij hebben het hier in de Kempen nog redelijk getroffen met onze routes.
Ik heb 2 jaar op kot gezeten in Gent en wat ze daar in Oost-vlaanderen soms een mountainbikeroute durven noemen is echt wel zielig. routes met meer dan 60% asfalt en geen enkele singletrack zijn daar geen uitzondering. Er zijn daar ook wel een paar leuke routes.

Maar ja, de routes in Vlaanderen die dienen bij mij allemaal wat om te trainen. Om echt te mountainbiken heb je deftige hoogteverschillen nodig en die vind je hier spijtig genoeg niet.

Tip:
Als je nog routes zoekt in de buurt met veel singletracks moet je maar de grens over steken en de routes in Luycksgestel en Eersel eens rijden.
Gebruikersavatar
XeRpiO
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: di 27 dec 2005 23:26
Rijdt met: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson
Contacteer:

Bericht door XeRpiO »

Ik vind den toer van Kasterlee ook wel beter dan die van Dessel, maar om is af te wisselen vind ik dat toch goed te doen.
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

ben die van kasterlee al moe gereden, aangezien die nie wijt van de deur loopt. ben is tt gaan rijden in dessel en vindt de singletrack wel heel leuk :-) ik ben nu nog wel nie veel gewend omdat'k alleen in kasterlee rijd en heel af en toe is tt'ke ging doen, nu gaat er verandering in komen in januari :-) ga'k bij club rijden en wat meer tt'kes doen in de andere provincies.
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Weet iemand waar ik een andere kaart dan die van Bloso kan downloaden van deze route? Als ik die Bloso kaart uitprint krijg ik alles behalve de 3 gekleurde lussen. Krijgen jullie die uitgeprint? Het rare is dat ik de kaarten van andere routes wel uitgeprint krijg; daarom dacht ik dat het probleem mss bij Bloso lag...

Thanks!
Plaats reactie