Dessel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Palmo
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: di 11 jun 2002 02:00
Rijdt met: TREK Superfly 5 2017

Dessel - Bloso

Bericht door Palmo »

Ik moest gisteren de dochter naar het Zilvermeer brengen. Ik dacht: ik maak van de nood een deugd, neem de bike mee en ga de toertocht van Dessel eens doen. Daar aan gekomen aan het Cafe de Campina, ben ik nog gaan kijken naar de kaart die aan het plein hing en nog nagevraagd aan 3 personen maar..... ik vond het begin van de tocht niet. Ik heb er nog een 6-tal kms rond gereden maar niks te vinden.
Toen alles maar terug ingepakt en in Kasterlee gaan rijden, spijtig. Ik had deze tocht wel es willen doen.
:evil:
Toon
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 01 apr 2003 08:17
Rijdt met: Grand Canyon AL 9.9

Bericht door Toon »

Een half jaartje geleden deze tocht eens gedaan.
Ik ben toen in Dessel centrum vertrokken en de route eigenlijk direct gevonden (begonnen met groene verbindingsroute)
Dat was naar links als je met je gezicht naar het bord stond.
Als ik het me goed herinner dan eerste straat links
Gebruikersavatar
Palmo
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: di 11 jun 2002 02:00
Rijdt met: TREK Superfly 5 2017

Bericht door Palmo »

Toon schreef:Een half jaartje geleden deze tocht eens gedaan.
Ik ben toen in Dessel centrum vertrokken en de route eigenlijk direct gevonden (begonnen met groene verbindingsroute)
Dat was naar links als je met je gezicht naar het bord stond.
Als ik het me goed herinner dan eerste straat links
Een eerste madam stuurde mij achter het gemeentehuis door, dus achter mij als je met het gezicht naar het bord stond. Dat heb ik gevolgd maar nergens tekens te bespeuren. De volgende stuurde mij richting Witgoor maar ook daar niks te zien.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Ik rijd deze tocht regelmatig, maar ben eigenliijk nog nooit aan de start van deze tocht voorbij gereden.

Ik vertrek meestal aan het kruispunt van het kanaal Bocholt-Herentals (Kempens kanaal) en het kanaal van Schoten-Turnhout-Dessel-Kwaadmechelen. De route loopt hier toch langs.
Eenmaal je op de route zit valt de bewegwijzering toch nog tamelijk goed mee, denk ik (want zelf heb ik die pijltjes praktisch niet meer nodig.) Blauw en groen bevatten enkele mooie stukjes, maar rood vind ik toch wel een tegenvaller. Het is een heel stuk over saaie paden rijden om ocharme misschien een kilometertje of twee singletrack te rijden. De laatste keer dat ik er kwam, eind mei 2004 was dat stukje omberijdbaar omdat de boswachter lekker al de omgehakte boompjes op het pad gedumpt had.
AL bij al toch een leuke route om te rijden.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Eigenlijk vind ik dat de startplaats hier zeer slecht gesitueerd is aangezien ze wat van de route afwijkt.
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Sinds kort (denk een maand of 2 3 :-? ) hebben ze in Dessel op de rode route een zeer technisch stuk ingebouwd met singletracks ter hoogte van de zandgroeve en de nucleaire bedrijven.
Dit technisch stuk is wel de moeite en is ongeveer 1km lang en als je er 10km/u kunt rijden zijde goe bezig, constant draaien en keren langs bomen, speciaal voor ons de bikers, is da nie schoon ??? =D>
Waarschijnlijk gaan ze nu op de groene route eveneens zo'n technisch stuk met single trails aanleggen................zo gauw ik meer weet post ik het hier wel. :wink:
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Nico Wils schreef:Sinds kort (denk een maand of 2 3 :-? ) hebben ze in Dessel op de rode route een zeer technisch stuk ingebouwd met singletracks ter hoogte van de zandgroeve en de nucleaire bedrijven.
Dit technisch stuk is wel de moeite en is ongeveer 1km lang en als je er 10km/u kunt rijden zijde goe bezig, constant draaien en keren langs bomen, speciaal voor ons de bikers, is da nie schoon ??? =D>
Waarschijnlijk gaan ze nu op de groene route eveneens zo'n technisch stuk met single trails aanleggen................zo gauw ik meer weet post ik het hier wel. :wink:
Is dit een stuk rechts van ne grote plas water? Indien ja, dit stuk zat op het einde van de TT begin dit jaar in Dessel. Dan vind ik het iets te.
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

d@Mit schreef:
Nico Wils schreef:Sinds kort (denk een maand of 2 3 :-? ) hebben ze in Dessel op de rode route een zeer technisch stuk ingebouwd met singletracks ter hoogte van de zandgroeve en de nucleaire bedrijven.
Dit technisch stuk is wel de moeite en is ongeveer 1km lang en als je er 10km/u kunt rijden zijde goe bezig, constant draaien en keren langs bomen, speciaal voor ons de bikers, is da nie schoon ??? =D>
Waarschijnlijk gaan ze nu op de groene route eveneens zo'n technisch stuk met single trails aanleggen................zo gauw ik meer weet post ik het hier wel. :wink:
Is dit een stuk rechts van ne grote plas water? Indien ja, dit stuk zat op het einde van de TT begin dit jaar in Dessel. Dan vind ik het iets te.
Ja, dat stuk loopt gelijk mee met het water en stopt aan de kanaaldijk.
Toon
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 01 apr 2003 08:17
Rijdt met: Grand Canyon AL 9.9

Bericht door Toon »

Net de rode en groene route gedaan.
Bepijling is op 1 stuk onduidelijk. Op de baan Retie-Geel was ik volop naar Geel aan 't rijden terwijl je direct linksaf moet als je de baan opkomt :-?
Voor de rest redelijk goed.
Ik vond dat stuk singletrack wel tof zalle. En tegen iets meer dan 10 per uur erdoor gereden.
Van hier in Mol vertrokken, in totaal 65km, avs 25.1
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Nico Wils schreef:Sinds kort (denk een maand of 2 3 :-? ) hebben ze in Dessel op de rode route een zeer technisch stuk ingebouwd met singletracks ter hoogte van de zandgroeve en de nucleaire bedrijven.
Dit technisch stuk is wel de moeite en is ongeveer 1km lang en als je er 10km/u kunt rijden zijde goe bezig, constant draaien en keren langs bomen, speciaal voor ons de bikers, is da nie schoon ??? =D>
Waarschijnlijk gaan ze nu op de groene route eveneens zo'n technisch stuk met single trails aanleggen................zo gauw ik meer weet post ik het hier wel. :wink:
In de week mijn wekelijkse trainingen van het campinapad verlengt met de rode route(ik doe anders altijd de groene en de blauwe)Wat zijn er daar voor fijne single-tracks zeg!!Wel wat mulle zand aan de kanten van het bmx-parcour maar een geweldig technisch parcour aan het atoom! =D> Dat vindt ik nu nog super meegenomen nadat je de groene,de blauwe en zo dan eindigen met de rode!Ik start trouwens ook aan het kanaal ter hoogte van de surfput,aangezien ik in't sluis woon.De rode route heeft ook wel wat meer asfalt wegen maar het is toch de moeite om ze bij de volgende trainingen erbij te nemen.De bepijling vindt ik zeer goed,maar je moet wel je ogen open houden.
Groetjes,
$mokeyJoe
Plaats reactie