Dessel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

Hoe is het er ondertussen gesteld met de bomen over het parcours? iemand recent nog geweest?
Gebruikersavatar
Wannes61
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 nov 2004 16:48
Rijdt met: Scott-Merida HFS

Bericht door Wannes61 »

Inderdaad, vandaag nog. Het parcours is terug voor de volle 100 % bereidbaar.

Wannes,
Gebruikersavatar
Freshmeat
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 12:40
Rijdt met: -) Orbea Scape Team & Kona Kula Primo
Contacteer:

Bericht door Freshmeat »

ik vroeg mij af waar dat hele moeilijke technische stukske zich exact bevind, ik heb dat nog een proberen terug te zoeken na de vorige toertoch die daar was maar krijg het niet gevonden, ik weet dat het vlak naast het kanaal liep maar ik ben dat hele stuk kanaal afgereden en niet gevonden, kan iemand mij helpen? ik kom van richting lommel en kom dan aan die houten brug om naar postel te gaan, hoe kan ik dan daar het snelste geraken vanuit dat punt?
stardust tommy
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 nov 2005 15:50
Rijdt met: scott scale 910 2020

Bericht door stardust tommy »

die brug voorbij richting wtgoor/dessel. aan het sas rechtdoor totdat je aan de electriciteits centrale komt (daar zie je rechts de route liggen).
maar dan ben je ongeveer halverwege het "technisch stuk". het stuk gaat eigenlijk rond de zandwinningsput.

is precies toch moeilijk uit te leggen

mss is dit duidelijker ( stukje kaart vd bloso route ) de zwarte "pijl"
Afbeelding

gr Tom
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

't is langs de boeretang, dus als ge van Lommel komt, dan moet ge tot iets voorbij de koeltoren van "Den atoom" rijden en dan aan een "ijzeren" brug naar rechts rijden. Dat is ongeveer zo'n 5km voorbij dat houten brugje om naar postel te rijden.
Gebruikersavatar
Freshmeat
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 12:40
Rijdt met: -) Orbea Scape Team & Kona Kula Primo
Contacteer:

Bericht door Freshmeat »

miljaarde, ik zie het al ik zat aan de verkeerde kant van het kanaal te zoeken #-o :lol: , merci voor de verduidelijking eh mannen, maar ik ga mij toch ook maar eens een kaartje halen op de VVV kantoor daar in dessel denk ik, zodoende heb ik de andere routes ook...
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

Als ge daar een de rode verder afwerkt, en aansluit op de groene, hebde een beetje verderop ook nog het "bochtenstukje" van de groene mee.

Die 2 achter elkaar zijn best wel leuk, alleen jammer dat de rode voro de rest, in mijn ogen dan, niet teveel vooorstelt.
stardust tommy
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 nov 2005 15:50
Rijdt met: scott scale 910 2020

Bericht door stardust tommy »

het bochtenstukje vd groene is echt de moeite, volgens mij...

serieus vermoeiend als je al 35 km in de benen hebt


gr tom
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

De bochtenstukjes zijn zeer leuk, absoluut. Die van de groene vind ik zelfs iets leuker dan die van de rode, omdat daar beter snelheid op te houden valt, maar dat zal wschl aan mijn beperkte ervaring liggen ;-).

Maar de rest van de rode lus, vind ik niet echt de moeite. Mijn favoriet is de groene, met de grote blauwe uitbreidingslus (die met dat kammetje op het einde, voordat je terug op de groene komt, niet die in de buurt van de panne(n??)koekeboot).
Gebruikersavatar
bikingkriekel
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 17 jan 2006 02:59
Rijdt met: van nicolas touareg en cube hpc elite en onzen tandem

Bericht door bikingkriekel »

we zen te strak mee de mtb vertrokken in looi niet wetende waar we naar toe zouden biken . na een klein uurtje te hebben rondgetourd zei mijn vrouwke da we eens naar dessel konden rijden naar de campina route .
na een 40 tal km te hebben gereden zijn we in dessel langs het kanaal op de route gedraaid en het viel reuze mee , een mooi tochtje met ZEER MOOIE singletracks =D> .
als ik me niet vergis staat er langs het kanaal(aan de pannekoekenboot) een blauwe pijl maar na een aantal km staan er blijkbaar groene pijlen , niet dat dit een probleem is want het was een zeer mooie tocht !!
Na de aankomst zijn we via mol en meerhout naar huis gereden samen goed voor een 80km met een gemiddelde van 25.6km/u .
Nie slecht voor bikerkes die nog geen jaar aan het rijden zijn , vindt ik .
Plaats reactie