Waasmunster - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Simber
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 05 jun 2002 02:00
Rijdt met: SantoS SingleSpeed

Bericht door Simber »

Zelf ook uit het Lokerse. Is al enkele maanden geleden dat ik daar eens was. Lukte me toch aardig om die pijlkes te volgen.

Je hebt meer werk met de MTB in de auto te steken dan dat je er met de MTB naartoe zoeft.
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Waasmunster is wekelijkse kost voor mij...
Woon in Temse en dus ligt het niet zo ver af.
De afpijling van de Bloso routes in Waasmunster is eigelijk nog één van de betere!!! Als je Bornem-Puurs-St.-Amands of Kruibeke-Bazel neem dan is dat gewoon een regelrechte ramp! Daar ontbreken gewoon pijltes over verschillende kruispunten na elkaar (meerdere keren alle mogelijke paden genomen na laatst geziene pijltje).
Het rode is (op alle Bloso ritten) het mooiste. De afpijling van de Bloso in het algemeen is heel miniem, maar ik begrijp ze best. Te opvallende pijlen en teveel pijlen trekt de aandacht en ook de wroeging van wandelaars en andere beesten... Die worden dan zowieso weggehaald. Die kleintjes verdwijnen minder snel, maar toch is het een kunst om alle pijltes te vinden! Soms staan ze achter een boom of een haag dat in geen jaren meer is gesnoeid!
Toch mogen we zeker niet klagen van het initiatief van Bloso, ze hadden even goed niets kunnen doen. De afpijling wordt af en toe onderhouden door Bloso. Mijn suggestie zou wel zijn om die onderhoud misschien toe te vertrouwen aan vrijwilligers die zich daar voor willen inzetten.

Nog veel amusement op de ritten in ieder geval!!!

Greetz,

Julien.
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Yips,

Ben ook van Lokeren. En heren als MTB'er rijd je toch met de fiets naar waasmunster!! Dat is 5 km van Lokeren #-o foei
Dus dan is dat probleem van auto... etc allemaal opgelost.
Voor de rest doe ik waasmunster ook regelmatig in de week maar let ik eigenlijk niet zo op die pijltjes meer. Groen is vrij mooi als je hem volledig doet. Wanne guide, just let me know =D>
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

rijd ook regelmatig de route in Waasmunster. Ben daar vorige week woensdag nog geweest. vind de bepijling daar eigenlijk ook wel goed. vertrek meestal met de fiets in Sint-Gillis-Waas en doe dan groen blauw en rood en rijdt zo een 60km
Gebruikersavatar
RacScott
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: za 06 jul 2002 02:00
Rijdt met: Scott Comp Racing
Contacteer:

Bericht door RacScott »

Ik denk dat er ergens op de site van bloso staat dat als je opmerkingen over routes hebt, dat je dat moogt doormailen naar hen. Als zij niet weten dat een route niet meer volledig bepijld is kunnen ze er ook niks aandoen. Je kunt van elke route een plannetje afdrukken, dus als je een route wilt rijden print effe af van de site en neem dit mee voor als een bepijling ontbreekt en je twijfelt welke kant je op moet, elke jersey heeft toch wel een zak op de rug en zoveel grammen is da toch ook niet. plannetje vuil nat of verfrommeld, print volgende keer toch gewoon een nieuw.
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Enkele weken geleden deze ook gereden. T es wel nie gemakkelijk om alle pijlen te zien. Mar den tweede keer da ge rijd hebt ge geen probs meer.
Ge omhoud meestal uw fouten.
K vind de routes van bloso plezanter om te doen den 2,3... keer dan den eerste.
Den eerste kunt ge nooit echt doorrijden.
ALTIJD oppassen voor de pijltjes.

Maar t is over al de parcours samen nog goed gedaan. Ge geraakt meestal wel over t parcour zonder detailkaart. Da kan nie van alle vaste fietsroutes gezegd worden.
Rallycrazy
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 13 jan 2004 11:21
Rijdt met: Koga-Miyata X-runner-S

Bericht door Rallycrazy »

Aangezien ik zelf van Waasmunster ben rij ik regelmatig bepaalde delen van de routes. Ik let echter niet meer op de pijlen omdat ik de routes mix met andere (betere) wegeltjes. Maar algemeen heb ik toch de indruk dat alles behoorlijk goed is aangegeven.

@Wacko: Ik ben onlangs eens naar Bornem gefietst om daar eens te gaan verkennen om de routes in Puurs-Bornem-Mariakerke te rijden. Ik heb op het sportterrein van Bornem misschien wel een kwartier rondgereden voor ik het bord met de routes op vond. Ik ga een van dezer dagen de routes eens afbollen.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Rallycrazy schreef:Aangezien ik zelf van Waasmunster ben rij ik regelmatig bepaalde delen van de routes. Ik let echter niet meer op de pijlen omdat ik de routes mix met andere (betere) wegeltjes.
Tijd voor een rondleiding van die betere wegeltjes ! ! Aangezien er hier toch heel wat bikers in Waasmunster vertoeven...Misschien eens tof om in groep een tocht te doen,ik verbaas mij er altijd over hoe weinig bikers ik tegenkom in Waasmunster!Of kies ik gewoon de verkeerde momenten?
Gebruikersavatar
Simber
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 05 jun 2002 02:00
Rijdt met: SantoS SingleSpeed

Bericht door Simber »

Dat zie 'k ook wel zitten.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

PiggyOffThe Hill schreef:
Rallycrazy schreef:Aangezien ik zelf van Waasmunster ben rij ik regelmatig bepaalde delen van de routes. Ik let echter niet meer op de pijlen omdat ik de routes mix met andere (betere) wegeltjes.
Tijd voor een rondleiding van die betere wegeltjes ! ! Aangezien er hier toch heel wat bikers in Waasmunster vertoeven...Misschien eens tof om in groep een tocht te doen,ik verbaas mij er altijd over hoe weinig bikers ik tegenkom in Waasmunster!Of kies ik gewoon de verkeerde momenten?
OK,efkes tellen :drunk: : Insideout,Simber,wacko007,Der Gertus,mcoen,Racscott,Thys,Rallycrazy en mezelve...Bijna 10 bikers die regelmatig Waasmunster aandoen als bikeplaats.Mochten we eens een trainingsrit afspreken (bv.een dag in de week) dan zal er natuurlijk wel enigszins niveauverschil zijn tussen de verschillende bikers :roll: ,maar met de in-elkaar-lopende routes in Waasmunster kom je elkaar sowieso toch weer tegen.Ofwel spreek je op voorhand een 'meeting-point' af om te vermijden dat je bikers 'verliest' of de zin ontneemt om mee te rijden.Waarom dit initiatief ? Omdat ik ervan overtuigd ben dat je in groep jezelf kan overtreffen op voorwaarde dat er gebiked wordt ipv gekeuveld.En wie weet,misschien kom je nog een langvergeten bike-buur tegen #-o Maar bon,zie dit maar als een 'haalbaarheidsstudie'..dus nogmaals : op wie zou ik kunnen rekenen voor een trainingsrit Bloso Waasmunster ?(Buiten Simber die al geantwoord heeft natuurlijk =D> ...)
Plaats reactie