Waasmunster - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Bulchman
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 26 aug 2003 19:10
Rijdt met: Isaac Carbon Impact

Waasmunster - Bloso

Bericht door Bulchman »

Den 11de oktober de drie lussen afgebold. Bij dageraad stond ik al aan de startplaats, dus vertrokken door het donkere bos. De groene lus lag er wat modderig bij,leuk.pijltjes oké. De blauwe is veel asfalt.pijltjes kan daar beter. De rode lus is 50% offroad, en heeeel lichtjes golvend, af en toe een bosje. pijltjes opletten bij hoge begroeing. Leuk als het wat geregend heeft. Toch liever de Vlaamse -Ardennen.
Gebruikersavatar
Stibo
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 13:13
Rijdt met: Merida TFS 900

Bericht door Stibo »

Wat is jullie gemiddelde op de route van Waasmunster??
Ik hang meestal rond de 24, is da goed?? slecht??
Kheb geen flauw idee...
Kben wel meestal dan pompaf zenne.
Laat iet wete he mannen!


bedankt,
groeten.
Gebruikersavatar
Stibo
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 13:13
Rijdt met: Merida TFS 900

Bericht door Stibo »

Niemand een gemiddelde daar???
Kzie er nochtans veel rijden hoor... :D

greetzz
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

22,9 : slechts 1 keer gereden ginder (met cyanide) en dan nog enkel de groene en blauwe lus.
Gebruikersavatar
Bulchman
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 26 aug 2003 19:10
Rijdt met: Isaac Carbon Impact

waasmunster

Bericht door Bulchman »

In Waasmunster draai ik rond de 22/km/u. Ik rij er steeds alleen. T'is gewoon ronddraaien da wiel en een tandje bijsteken hier en daar. In het dorp en in die woonwijken verlies je toch wat tijd. C.U
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

laatste keer 26,8 aan HRavg van 163 (aërobe drempel ligt op 180).
komt overeen met ongeveer 32/u op de dijk, maar dan gans het parkoers ongeveer met dezelfde intensiteit, puur op hartslag tussen 155 en 165.
wito
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 jun 2003 13:23

Bericht door wito »

hoe zit het met de bepijling in waasmunster?
ik ben van plan om ze vrijdag eens te doen.
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

just4fun schreef:hoe zit het met de bepijling in waasmunster?
ik ben van plan om ze vrijdag eens te doen.
OK op rood en blauw, maar op groen is het soms wat onduidelijk, ben daar toch al vsch. keren de mist ingegaan
Gebruikersavatar
Bulchman
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 26 aug 2003 19:10
Rijdt met: Isaac Carbon Impact

Bericht door Bulchman »

Op de groene lus kom je 2maal op hetzelde traject terecht, het is een kwestie een baantje over te steken en de reeds gereden weg(peiltje) te negeren. Bij het vertrekken let op het bloso uithangbord.
InSiDeOuT
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 05 jul 2004 13:56
Rijdt met: CUBE ATTENTION

Bloso route Waasmunster

Bericht door InSiDeOuT »

Nou heb ik vanavond de eerste kilometerkes met mijn nieuw fietske gereden. En vermits ik vlakbij Waasmunster woon, Lokeren namelijk dacht ik, laat ons daar eens gaan kijken.

Dus, de fiets in de auto gestoken, kledij aan, helmpie en drinkbus mee en vertrekken maar.

In Waasmunster aangekomen heb ik mij onmiddellijk op de parking van het vertrek geparkeerd. Denk dat het daar in het weekend wel zoeken zal zijn achter een plaatske.

Bon, het plannetje daar nog eens bekeken en dan vertrokken.

Het is al meer dan 6 jaar geleden dat ik nog eens op een fiets heb gezeten :oops: , dus dat was weer ff wennen.
Ik wou zelfs iedere keer als ik afsloeg, pinken en in mijn spiegels kijken (ik rijd meestal met de motor). :lol:

Ik had nog geen twee kilometer gereden of ik moest al beginnen zoeken naar die pijltjes. Die plaatjes zijn amper 10 op 10 cm groot, en meestal nogal verkleurd door de zon.

Ben dan na een paar kilometer volledig verkeerd gereden en toen ik terug op een grote baan kwam en geen pijltje zag ben ik maar teruggereden en daar ergens een wegeltje ingeslagen.

Tijdje later kwam ik terug op een spiltsing en gelukkig zag ik nog net een pijltje aan een paaltje op slechts 30 cm van de grond! #-o
Je kijkt er zo over.

Uiteindelijk ben ik na zo'n 10 saaie km (groen) op de blauwe route uitgekomen. Die heb ik zo'n 5 km kunnen rijden, maar dan ben ik ook de weg kwijt geraakt.

Ligt het aan mijn weinige ervaring hierin, of zijn routes echt zo slecht bepijld zoals hier?
Ik geef het voorlopig het voordeel van de twijfel.
Zal binnenkort nog wel eens terugrijden, en zal dan nog eens mijn gedacht zeggen.

Voor de rest was het tweede deel wel fun, er zaten geen hellingen in, maar de ondergrond is héél zacht, en overal was er wel modder.
Toen ik door een modderpoel reed, was dan net iets dieper dan verwacht en mijn snelheid werd enorm verlaagd, zodat ik bijna op mijn smoel ging.
Maar de rechtervoet ging verbazend snel uit de klikpedalen!

Zijn hier mensen die Waasmunster ook al gereden hebben?

Ik denk dat ik volgende keer onmiddellijk met de rode route begin...
Plaats reactie