mountainbike route Bekkevoort

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Batman
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 04 feb 2005 22:54
Rijdt met: Rocky mountain vertex 950 rsl

bloso tour in bekkevoort

Bericht door Batman »

Vandaag de blauwe en groene lus gedaan in Bekkevoort,bepijling is goed,een vlot parcour ,licht heuvelachtig,een prima trainingsomloop.
Gebruikersavatar
bikerbee
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2007 15:15
Rijdt met: Diamondback

Bericht door bikerbee »

Vandaag met een collega de route gereden en ons flink geamusseerd. Maar ik wil toch wel even vermelden dat er op de blauwe route een min of meer gevaarlijk punt is opgedoken.

Men heeft er in een gat in de veldweg nl betonpalen gestort en wat verder betonplaten. De platen zijn niet echt een probleem maar de palen wel als men hier tussen pakt met het wiel dan gaat ge ne gang gaan. En terwijl men bezig is met de palen te ontwijken vlamt ge in een put die een beetje verdoken zit.

Om het juist uit te leggen waar het is, is niet echt makkelijk maar ik ga het toch even proberen. Ik zal beginnen aan de kerk van Molenbeek-Wersbeek. Hier rijdt met het kasseiklimmetje omhoog om vervolgens rechts af te slaan. Dan verder door naar links omhoog en dan rechts de betonweg op, na ongeveer een 1500 m gaat de route naar links net achter een fruitplantage naar beneden (netels in overvloed langs de kant) dan een draai naar links en daar is het.

Verder ok alleen mag er eens rondgegaan worden met een snoeischaar en bosmaaier zodat de pijltjes beter zichtbaar zijn.
Gebruikersavatar
.:bert:.
Mountainbiker
Berichten: 619
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 22:24
Rijdt met: ne witte, ne zwarte en ne grijze

Bericht door .:bert:. »

bikerbee schreef:Vandaag met een collega de route gereden en ons flink geamusseerd. Maar ik wil toch wel even vermelden dat er op de blauwe route een min of meer gevaarlijk punt is opgedoken.

Men heeft er in een gat in de veldweg nl betonpalen gestort en wat verder betonplaten. De platen zijn niet echt een probleem maar de palen wel als men hier tussen pakt met het wiel dan gaat ge ne gang gaan. En terwijl men bezig is met de palen te ontwijken vlamt ge in een put die een beetje verdoken zit.

Om het juist uit te leggen waar het is, is niet echt makkelijk maar ik ga het toch even proberen. Ik zal beginnen aan de kerk van Molenbeek-Wersbeek. Hier rijdt met het kasseiklimmetje omhoog om vervolgens rechts af te slaan. Dan verder door naar links omhoog en dan rechts de betonweg op, na ongeveer een 1500 m gaat de route naar links net achter een fruitplantage naar beneden (netels in overvloed langs de kant) dan een draai naar links en daar is het.

Verder ok alleen mag er eens rondgegaan worden met een snoeischaar en bosmaaier zodat de pijltjes beter zichtbaar zijn.
Ik heb deze post doorgestuurd naar de bevoegde persoon op het gemeentebestuur van Bekkevoort. Hopelijk komt het snel in orde.
Gebruikersavatar
bikerbee
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2007 15:15
Rijdt met: Diamondback

Bericht door bikerbee »

Ok thanks, Ik zal over een paar weken een checken ik woon toch vlakbij.
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Vorige week blauw/groen gaan bollen en geen gevaarlijke punten tegengekomen. Bepijling is ook nog steeds goed.
thomasvl
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 aug 2011 19:08
Rijdt met: Trek 6300 2011

Bericht door thomasvl »

Zondag groen blauw gereden.
We hadden deze tocht gekozen omdat er op het kaartjevan Bloso stond dat het een '3 sterren' toer is. (maw technisch maw plezant)

Na 40 km de 3 sterren hoopvol te verwachten hebben we ze niet gezien. ( :P ) Deze toer is echt NIET technisch. Ze hebben gewoon de 1 ster van de blauwe tocht opgeteld met de 2 sterren van de groene tocht...

Zoals al gezegd in dit topic, een goed trainings parkoer, maar ze mogen die 3 sterren wel van hun kaartje afhalen! :roll:
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Blauw/groen nog eens gereden en ik had de indruk dat er hier en daar een pijltje ontbrak of achter het opschietend groen zat.
Ook waren ze op 2 plaatsen aan de straat aan het werken maar je kon er nog wel langs.
Idd geen technisch parkoers, maar wel een leuke training.
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Bericht door Rex007 »

Vandaag de groen en blauwe lus ook gedaan + de groene Lus (via verbinding) van Tielt-Winge er ook bij gedaan) Vertrokken van bij me thuis uit in Herk de Stad. Toen ik thuis kwam had ik 114 km op tellerke staan, en goed verbrand. Ben keertje moeten stoppen aan winkeltje in tielt winge om camelbak bij te vullen met da heet weer :P .
Sommige commentaren over dat dit het slechtste parcours van omstreken is begrijp ik niet goed ofwel heb je oogkleppen op, komaan dit is een prachtig parcours met geweldig uitzicht op bepaalde plaatsen. Het is zeker niet technisch maar waarom altijd die single tracks, ik houd er ook van maar na een tijdje ben ik ze beu gezien en hunker ik ook wel eens naar een route zoals de deze.
Ach elke route heeft zen positieve en negatieve kanten maar deze kom ik zeker en vast nog is terug doen. Heb op bepaalde plaatsen zelfs even gestopt om te genieten van het uitzicht.
Het enige waar ik me in ergerde op deze route was de vreselijk slechte bepijling op de groene lus van Bekkevoort, er mag dringend eens met de haagschaar rondgegaan worden en ook sommige palen waren gewoon verdwenen omdat ze aan het werken zijn aan de weg en uitgetrokken waarschijnlijk. Kortom , ik ben blij dat ik deze route gedaan heb + dat lusje van Tielt Winge , is weer eens wat anders dan altijd maar die single tracks , enige minpunt is de bepijling op de groene route maar dat zal wel in orde komen hoop ik.
Gebruikersavatar
Nazgul
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 30 sep 2006 13:52
Rijdt met: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Contacteer:

Bericht door Nazgul »

Rex007 schreef:Vandaag de groen en blauwe lus ook gedaan + de groene Lus (via verbinding) van Tielt-Winge er ook bij gedaan) Vertrokken van bij me thuis uit in Herk de Stad. Toen ik thuis kwam had ik 114 km op tellerke staan, en goed verbrand. Ben keertje moeten stoppen aan winkeltje in tielt winge om camelbak bij te vullen met da heet weer :P .
Sommige commentaren over dat dit het slechtste parcours van omstreken is begrijp ik niet goed ofwel heb je oogkleppen op, komaan dit is een prachtig parcours met geweldig uitzicht op bepaalde plaatsen. Het is zeker niet technisch maar waarom altijd die single tracks, ik houd er ook van maar na een tijdje ben ik ze beu gezien en hunker ik ook wel eens naar een route zoals de deze.
Ach elke route heeft zen positieve en negatieve kanten maar deze kom ik zeker en vast nog is terug doen. Heb op bepaalde plaatsen zelfs even gestopt om te genieten van het uitzicht.
Het enige waar ik me in ergerde op deze route was de vreselijk slechte bepijling op de groene lus van Bekkevoort, er mag dringend eens met de haagschaar rondgegaan worden en ook sommige palen waren gewoon verdwenen omdat ze aan het werken zijn aan de weg en uitgetrokken waarschijnlijk. Kortom , ik ben blij dat ik deze route gedaan heb + dat lusje van Tielt Winge , is weer eens wat anders dan altijd maar die single tracks , enige minpunt is de bepijling op de groene route maar dat zal wel in orde komen hoop ik.
heb vandaag een mailtje naar het gemeentebestuur gestuurd ivm het maaien van gras en hagen.
hopelijk doen ze er snel iets aan :wink:
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Bericht door Rex007 »

Thx Nazgul, had ik nog ni aan gedacht. Wist eigenlijk ni waar ik daar moest voor zijn, soms zijn er wielerclubs die instaan voor onderhoud van zo een Bloso route dus hoopte ik erop dat er iemand van die clubs dit zou lezen.
Zou leuk zijn als deze route terug 100% in orde komt.
Mvg
Bart :-D
Plaats reactie