Gloednieuwe mountainbike site!!!

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie

Vindt u het mountainbikenetwerk in West-Vlaanderen aantrekkelijk

ja
10
29%
nee
25
71%
 
Totaal aantal stemmen: 35

seetn
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 19 nov 2009 00:45
Rijdt met: Trek

Gloednieuwe mountainbike site!!!

Bericht door seetn »

Ben jij een mountainbiker die veel routes in west-vlaanderen rijdt.
Kijk dan snel op deze site www.mountainbike-check.be. We (studenten LO) zijn bezig met een grootschalige onderzoek naar de mountainbikeroute's in west-vlaanderen. Vul een kleine enquête in over een van de zovele route's in west-vlaanderen.

In samenspraak met provincie West-Vlaanderen en BLOSO kunnen wij ideeën of aanpassingen doen aan sommige route's

Alvast bedankt!!

Sébastien
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Bericht door king_of_nothing »

Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Bericht door Feysie »

Blijkbaar nog wat werk aan de winkel:
-"Routes" in plaats van "Route's" op de homepage
- De forumknop linkt naar de KLJ van Zonnebeke. :-?

Ik deins er eigenlijk wel voor terug om suggesties te doen voor de mountainbikeroutes die ik ken. De meeste stukken die ik als extra's aan de routes in de regio Kortrijk toevoeg zijn "enkel voor wandelaars". De parcoursbouwers zullen die stukken wel kennen maar mogen ze niet toevoegen. Misschien is het enige wat je ermee bereikt dat er nog een extra poortje geplaatst wordt om bikers buiten te houden op leuke stroken. Of ben ik te pessimistisch?
seetn
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 19 nov 2009 00:45
Rijdt met: Trek

mtb-site

Bericht door seetn »

Beste

Inderdaad er is nog werk aan de winkel. Maar we werken er zo snel mogelijk aan. Bedankt toch voor uw reactie

Indien u een van deze routes rijdt, laat het ons gerust weten. Bekijk onze enquete en stuur die gerust terug naar ons.

Alvast bedankt
Feysie schreef:Blijkbaar nog wat werk aan de winkel:
-"Routes" in plaats van "Route's" op de homepage
- De forumknop linkt naar de KLJ van Zonnebeke. :-?

Ik deins er eigenlijk wel voor terug om suggesties te doen voor de mountainbikeroutes die ik ken. De meeste stukken die ik als extra's aan de routes in de regio Kortrijk toevoeg zijn "enkel voor wandelaars". De parcoursbouwers zullen die stukken wel kennen maar mogen ze niet toevoegen. Misschien is het enige wat je ermee bereikt dat er nog een extra poortje geplaatst wordt om bikers buiten te houden op leuke stroken. Of ben ik te pessimistisch?
YSS
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 12:43
Rijdt met: STEVENS MANIC
Contacteer:

Bericht door YSS »

Hoe kan je nu MTBn in West Vlaanderen, tis daar zo plat als een vijg.

Grapje.... :-D
Gebruikersavatar
3s
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 01 feb 2008 16:19
Rijdt met: Thompson Sub01 (V-brakes - full Deore - Suntour XCR)

Bericht door 3s »

't Werkt niet :evil:
waltergps
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 05 jul 2008 01:36
Rijdt met: Rockrider 5.2

Bericht door waltergps »

Op hun site loopt de kalender slechts tot eind oktober ...

Dus wordt zeker niet echt opgevolgd ...
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

Ik neem aan dat het hier over BLOSO routes gaat.

Persoonlijk ken ik voornamelijk de routes in het heuvelland. De routes zijn er redelijk goed.
Als ik me niet vergis, heeft elk van deze routes ook een peter die minstens 1x per jaar zijn route controleert.

Algemeen heb ik de indruk dat BLOSO-routes van een gemiddeld niveau zijn. Op bepaalde plaatsen zou de route veel technischer gemaakt kunnen worden. Maar voor iemand die tussendoor eens mtb-tochtje wil doen en geen fervent mountainbiker is, zal hiervoor toch enig fysiek voor nodig hebben maar er toch plezier aan beleven.

Een nadeel kan zijn dat in het begin van de zomer, wanneer het maaiseizoen nog niet begonnen is, bepaalde paadjes soms overwoekerd kunnen zijn en doorgang hierdoor moeilijker wordt.
Maar mountainbiker zijn meestal geen watjes en kunnen wel tegen een stootje. ;-)
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2054
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

maar 1 complete websites: http://www.mtbroutes.be

:wink:
Plaats reactie