Roadbook Hotton (O² Bikers #89)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

idd terre de groene route is de beste van hotton, ik combineer ze nog met enkele stukken van de TT Marenne, algelijk is de rode route ook niet slecht hoor met schone stukken door het bos ook maar natuurlijk iets meer asfalt maar als je de helling neemt van het roadbook hotton en in plaats van boven rechts af te slaan ga je rechtdoor en dan kom je op een moment terug naast de weg terecht en kan je de route gewoon verder volgen maar let wel op want het is eigenlijk een wandelpad.
het roadbook heb ik nog maar de eerste 5 km gedaan en nog niet vetrder geraakt door een opkomende regenvlaag, ik zou ze wel es graag doen maar ga wachten tott het beter weer wordt denk ik.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Ben dus vandaag gaan rijden in Hotton..
Kwas van plan om het roadbook en daarna de groene route te rijden, maar wegens tijdgebrek (maar beginnen biken om half 1) enkel het roadbook gedaan. Na een kleine kilometer dacht ik al verkeerd te zitten en dus terug gekeerd, maar kzat dus toch juist, ik schat blijkbaar mijn kilometers veel korter in dan ze int echt zijn :P Na een km volgt al meteen een serieuze beklimming waarbij een beetje techniek van pas komt als het glad is, al meteen de kleine plaat in gebruik genomen. Al vlug volgt de eerste afdaling en deze viel al geweldig in de smaak (achteraf bleek wel dak een verkeerd padje had gekozen :s) , bijna onderaan uit de bocht gegaan en dus bijna in een paardenwei beland. Daarna volgt een stukje asfalt met een lange klim erin, spijtig genoeg is die niet offroad.. Tussendoor wordt vrij veel offroad afgewisseld met asfaltstroken, je rijdt heel de tijd op rustige banen en de nodige hoogtemeters worden afgelegd. Ergens halfweg begint de klim naar een of andere kapel, echt ne mooie klim vind ik, iets meer dan een kilometer en opt gemak naar boven, maar wel op de kleine plateau ! Halfweg eens teruggekeerd om een klein wegske in te slaan en een afdalingske extra mee te pikken :) Als je denkt boven te zijn vervolgt de brede dreef zich gestaag omhoog. Daarna volgt een offroad afdaling, allemaal de moeite, maar meestal op brede paden spijtig genoeg. Daarna wordt offroad afgewisseld door af en toe wat asfalt. Na een 25km begint een wegel rustig te stijgen, uiteindelijk kom je op steile klim waar men aan het ontbossen is ofzo, want er zijn duidelijk machinesporen en de klim is één vettige brij.. Met m'n 2.0 banden en hs33 ben ik bijna volledig geraakt, daarna was het afstappen en de fiets opheffen, voortduwen ging niet door de vettigheid. Daarna weer terug glooiende paden vnl off road en enkele kilometers verder kom je op de groene bloso-route terecht, al vlug volgt de aangekondigde afdaling.. Deze is zeker de moeite, ze is niet al te steil en begint in een dreef maar gaat al gauw over tot single track, door de stenen en boomwortels is ze op sommige plaatsen best technisch aan hoge snelheid (30km/u schat ik) Dit is hét hoogtepunt van het hele roadbook en omdat ik er zo van genoten had heb ik ze nog eens opnieuw gedaan :drunk: Daarna steek je een baan over en rijd je even over asfalt, na 600 meter moet je afdraaien richting een grot, ik was blijkbaar wat vlug afgedraaid en ontdekte nog een snelle afdaling waar je door de hoge snelheid steeds geconcentreerd moet blijven. Deze stond niet in het roadbook en dus terug omhoog en de laatste kilometers nog afleggen richting hotton-centrum.
Uiteindelijk vond ik het roadbook echt wel de moeite, de route is technisch niet al te moeilijk maar als je wil kan je je gegarandeerd soms uitleven door een extra zijwegelke af te dalen (en daarna terug omhoog :roll: ) Als je goed doorrijdt wordt het al vlug lastig, vooral door de lange klimmen, korte explosieve stroken ga je bijna niet tegenkomen. Mijn michelin comp s ust 2.0 vooraan volstond (ook in de afdalingen tot m'n verbazing) en achteraan lag een stevige noppenband; grip genoeg overal. Het roadbook vond ik dus zeker de moeite, en bevat mss ook wel het beste van de groene route..
ik heb 1315 pos. hoogtemeters (af en toe beklimming dubbel gedaan + naar barveaux gereden) en 3u51 gereden.
voor herhaling vatbaar 8)
grz
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

heeeeeeeel schoon verslag zenne proficiat =D> =D> het doet me al watertanden, heb die roadbook nog nooit gedaan en aan dees verslag en de fotos van Philip rademakers heb ik echt zin om dees binnenkort es te doen.

Gizmo 8)
Plaats reactie