Wortegem-Petegem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Nieuwe route

Bericht door ivan »

Epic schreef:Dank je, Beethoven - de streek Elsegem/Oudenaarde en vooral Kluisbergen ken ik inderdaad 'perfect'.

Alle info is te vinden op deze url: http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... qRoute.pdf

Deze volledige route zou ik zo snel mogelijk eens willen rijden, alle tussenstukken zal ik wel verbinden zodanig dat we alles kunnen doen. Wie heeft zin en stelt een dag/uur voor, ik ben in verlof vanaf woensdagmiddag.
Epic, Als jij dat ziet zitten heb ik er Woensdagnamiddag 30/06 wel zin in .
Mgg Ivan
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Morgenmiddag om half vier starten in Elsegempark? Vroeger lijkt me niet doenbaar, het oudercontact kan altijd wat uitlopen. Iedereen is natuurlijk welkom ;)
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Deze namiddag deze route eens gereden en ze is me zeer goed bevallen. Gezien de mogelijkheden van deze gemeente durf ik gerust stellen dat men er praktisch het maximum heeft uitgehaald (wel enkel maar iets van een 250hms op 50km).

In droogte wel enkel geschikt om een rustige duurtraining op souplesse te doen, enkel bij natte omstandigheden zal deze redelijk pittig zijn.
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Route

Bericht door ivan »

Epic schreef:Deze namiddag deze route eens gereden en ze is me zeer goed bevallen. Gezien de mogelijkheden van deze gemeente durf ik gerust stellen dat men er praktisch het maximum heeft uitgehaald (wel enkel maar iets van een 250hms op 50km).

In droogte wel enkel geschikt om een rustige duurtraining op souplesse te doen, enkel bij natte omstandigheden zal deze redelijk pittig zijn.
Sorry,

Ik moest vandaag op medische controle , en dit is uitgelopen.Als je ze nog eens doet tijdens de week gelieve mij te laten weten.
Met genegen groet Ivan
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

Heeft er iemand deze route gereden ?
Zoja, wat waren de indrukken ?
Zitten er wat hellinkjes in eigenlijk ?

Koen
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Maar één stukje de naam helling waard, klim richting Bouvelobos. De wind is de enige factor bij droogte. Redelijk veel offroad, rustige omgeving en vooral dan het eerste deel van de groene route. Zoals ik al zei heeft men zeker zijn best gedaan, bepijling was uitstekend - ze vallen nog meer op omdat er telkens twee pijlen staan want de routes vallen vaak samen.
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

Heeft de ganse route redelijk wat off-road eigenlijk ?
Misschien probeer ik ze dit weekend eens...

Koen
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

Zondag deze route eens afgehaspeld en ze viel inderdaad heel goed mee. Goed uitgepijld, alleen wanneer je in Ooike-dorp komt heb ik geen pijltje opgemerkt. Je moet er linksaf en 50 m verder staan er terug pijltjes. Kan ook zijn dat ik erover heb gekeken. :-?
Aangezien ik redelijk goed de streek ken, denk ik dat er wel iets meer off-road te vinden is tussen Wortegem en Anzegem, zonder daarom veel km's extra.
In de winter zal deze tocht best pittig zijn. Nu is het vooral genieten van het landschap. Doe hem beslist nog een keer. Groeten.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

nieuwe rode + blauwe pijltjes ontdekt (Wortegem Kruishoutem)

Bericht door beethoven »

Beste bikers,
Ik hoop van ze ook eens te mogen doen in het verlof. Tussen 30 juli en 15 aug dan. Mochten jullie willen af spreken maar niet op 7/8 want dan ga ik naar de Mountainbike.be dag. Ik vertrek nu ook eventjes naar buitenland, maar antwoord maar op mijn vraag, ik kijk het zeker na bij mijn thuis komst. afspreken op een goede plaats op een zeker uur lijkt mij haalbaar vanuit Gent te vertrekken. Sportieve groeten Rudy VdE.
The Orb
Mountainbiker
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 21 mar 2004 21:55
Rijdt met: Speci Epic 29" Carbon SRAM XX

Bericht door The Orb »

Bikers,

één nadeel, ge kunt daar uwen bike niet afspuiten. Hebben zondag de route eens gereden en na de fikse regen van zaterdagavond, konden we wel een spuitje gebruiken.
Eens aan een verantwoordelijke gevraagd daar maar die viel blijkbaar uit de lucht.
Ware toch interessant om hier in de toekomst voor te zorgen!
De route is ok maar absoluut niet zo lastig, had het erger verwacht!
Plaats reactie