Routes in Chiny?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Routes in Chiny?

Bericht door mario »

Jaja, nog zo ene die er nood aan heeft om er eens een weekendje uit te vliegen :bounce: . Deze keer gaan we naar Chiny. Kan er mij iemand vertellen of ik daar kan gaan biken of als ik me best ergens in de streek verplaats???

Hopend op een positief antwoord verblijf ik met de meeste hoogachting,

Mario

:roll:

Waar ik mee wil zeggen...alvast bedankt!
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

Is er nu nog nooit iemand in of rond chiny geweest? :(
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Aha, Mario gaat zijn klimcapaciteiten wat aanscherpen in de ardennen :roll:

1 : goeie keuze om efkes naar Chiny te gaan, de bossen in de omgeving zijn gewoon prachtig. Ken de streek nog goed van mijn scouts-tijd : 4x in Suxy op kamp geweest. Ge kunt er gerust nen dag wandelen of biken zonder ne mens tegen te komen!!!

2 : in mijn archieven heb ik hier nog een road-book gevonden vanuit de O2 bikers nr52, dat start aan het meer 'les epioux' vlakbij Chiny.
Digest : 50km, 760 hm, weg/pad : 5/95. De route loopt bijna volledig off-road door prachtige bossen.

3 : als ge goesting mocht hebben stuur ik je wel alles door.

4 : of er vaste routes zijn weet ik niet, maar wel in Herbeumont.



groeten,

Stievie :lol:
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

stievie schreef:Aha, Mario gaat zijn klimcapaciteiten wat aanscherpen in de ardennen :roll:

1 : goeie keuze om efkes naar Chiny te gaan, de bossen in de omgeving zijn gewoon prachtig. Ken de streek nog goed van mijn scouts-tijd : 4x in Suxy op kamp geweest. Ge kunt er gerust nen dag wandelen of biken zonder ne mens tegen te komen!!!

2 : in mijn archieven heb ik hier nog een road-book gevonden vanuit de O2 bikers nr52, dat start aan het meer 'les epioux' vlakbij Chiny.
Digest : 50km, 760 hm, weg/pad : 5/95. De route loopt bijna volledig off-road door prachtige bossen.

3 : als ge goesting mocht hebben stuur ik je wel alles door.


4 : of er vaste routes zijn weet ik niet, maar wel in Herbeumont.



groeten,

Stievie :lol:
shit...je hebt me door... :lol: Ik moet toch zorgen dat ik de volgende ook ke keer kop kan trekken hé,stevie... :oops:

enfin, ik zou het graag dat verslag uit nr 52 ff zien, kun je dat scannen en doormailen?

thx

mario
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

mario schreef: kun je dat scannen en doormailen?

thx

mario
Kzal morgen ne keer proberen, vandaag lukt da nie meer.

groeten
Stievie :lol:
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Mario,

Check pm please.

groeten,
Stievie :lol:
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

Dit weekend dus in chiny gezeten

Dit is alles wat stevie hierboven al vertelde: bossen, bossen en nog eens bossen. Jammergenoeg was er ook regen, regen en nog eens regen :evil: :cry:

Zaterdagmorgen vertrokken voor de rit van 50km, aangezien de semois door de tuin van ons hotel liep kon ik van daaruit al starten.
Na een paar Km door het bos toonde het kaartje al een paar verschillen met de paden waarop ik reed :roll: , maar na een ommetje toch bij de eigenlijke start gekomen.
De meren van "Les Epioux".
Na een 15-tal prachtige Km heb ik zogezegd een 5 tal km voor de boeg, recht door het bos, tot aan een grote baan. Ik volle moed naar beneden (jawadde wat een afdaling:SUPER, nog nooit gezien:gewoon de MAX, alleen merk je op zo'n moment wel dat je fietsje en vooral je remmen niet echt betrouwbaar zijn op een dergelijk parcours...)
Maar hoe meer ik aan het dalen ben, hoe ruiger het pad wordt.
Tot ik plots aan de rand van de Semois sta...er zat niks anders op dan de sokken en schoenen uit te trekken en het riviertje over te steken.(terug naar boven was een onmogelijke optie...) De fiets dient als steun en zit dus voor de helft onder water, hopelijk kan dat geen kwaad... aan de overkant nog nen goeiendag gezegd tegen een verbaasde visser :P :lol: , de sokken en schoenen aangetrokken en terug mijn pad opgezocht. Een 5-tal Km verder loopt mijn zogenaamd pad weeral teneinde in het bos :evil: , via een wandelpad in dat bos toch nog wat aan mijn techniek kunnen werken :-? en intussen is het al stevig beginnen regenen. Bij het uitrijden van dit bos blijkt nog eens mijn kaart spoorloos te zijn, en de regen komt met bakken naar beneden. Ik geef er de brui aan bel het vrouwtje op in het hotel en we spreken af in florenville.
Na iets meer dan 30 Km zit ik met een lekkere Orval, maar druipnat, en toch wat ontgoocheld over het verloop van mijn tochtje op een overdekt terrasje.

Maar ik ga er zeker nog eens terug, dat heb ik mezelf beloofd.

Die bossen zijn daar echt wel moooooi, en ik ben ( buiten die stomverbaasde visser :lol: ) , niemand op mijn pad tegengekomen. maar het was er uiteraard ook het weer niet voor... :roll:

Laat dit een tip zijn voor degene die een mooi stukje natuur opzoeken rond de Semois.
Oja... van Chiny en zijn buurgemeentes moet je niet veel verwachten, zelfs een bakker is er een zeldzaamheid, zoek daar dus vooral geen gezelligheid en cultuur... :-?

En nog iets, het kaartje van in de O²-bikers nr52 is iets :roll: gewijzigd intussen ...

@ stevie: thx anyway
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Haha Mario, tochtje beetje in het water gevallen?? :wink: :drunk: :-?

groeten,
Stievie :lol:
Plaats reactie