Bonheiden - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: -*-*-*-*-* NACHTRIT *-*-*-*-*-

Bericht door zaskar72 »

zaskar72 schreef:ik zou deze route VRIJDAG 18 september is willen rijden in het donker.

mochten er nog kandidaten zijn laat het maar weten dan spreken we af.

er is wel een "echte" nachtrit in Sint Maria Horebeke maar gezien niet iedereen tot daar kan of wil rijden zou dit een leuk initiatief zijn voor wie dichtbij Bonheiden woont.

dacht aan startuur 22u ...

voila, ik heb mijn eerste SOLO nachtrit achter de rug.
er was niemand dus ik ben alleen gestart.
amaai het was eigelijk "warm" weer dus echt zalig om te bollen.
en hetwas een leuke ervaring.
mijn gemiddelde ligt overdag op 26.1 en nu op 24.6 dus valt mee...

als er in de toekomst nog mensen zijn die dat is willen rijden in den donker laat maar ietsweten dan spreken we is af hé =D>
Gebruikersavatar
Fred
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 16:25
Rijdt met: Specialized

Bericht door Fred »

Deze toer gaat dezelfde weg op als vele andere, reeds pijltjes verdwenen en zelfs met paal en al uitgetrokken. Het was zoeken vlak na het crossparkoer. Er zijn ook veel te weinig pijlen omdat dit een snelle route is. En het systeem van geen pijl is rechtdoor is ook niet goed omdat men begint te zoeken en rond te kijken om een pijl te vinden wat dan weeral de pret drukt. Heb eens de pumptrack uitgeprobeerd op het crossparkoer maar vind het niet makkelijk. Wat zijn jullie ervaringen hierop en hoe rijd je zo'n ding?
Mierox
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 00:48
Rijdt met: Koga Miyata

Bericht door Mierox »

Op 29/09 Bonheiden en Putte gecombineerd en zo 55 km gereden.
In beide parcours zit teveel macadam om ze volwaardige mountainbikeparcours te kunnen noemen maar om kms af te malen zijn ze ideaal.
Zaskartje
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 03 jan 2009 21:11
Rijdt met: Gt zaskar carbon,Open One+

Bloso tour in katelijne!

Bericht door Zaskartje »

Ben bezig om een route te maken voor katelijne,heb een toer van 32Km waarvan de helft off-road wat de minimum is voor bloso!

De stukken onverhard zijn wel de moeite met enkele technische passages...
Moesten er zijn die deze route eens willen doen,denk dat ik ze maandag nog eens ga rijden rond 17:30u
Vertrekpunt is het maanhoevebad in SKW,laat wel iets weten als er iemand meegaat!

Ben natuurlijk nog volop bezig met andere stukken te zoeken zodat er meer onverhard inkomt maar dit is niet zo simpel,vele privéwegen enzo...

Ik rijd deze meestal samen met die van bonheiden zodat je toch een 70km bij mekaar krijgt,wat niet slecht is voor deze streek!
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

Fred schreef:Deze toer gaat dezelfde weg op als vele andere, reeds pijltjes verdwenen en zelfs met paal en al uitgetrokken.zou best kunnen maar ken het parcour al vanbuiten dus... Het was zoeken vlak na het crossparkoer. bij het uitkomen van da parcours is het naar Re en dan op de straat naar Li Er zijn ook veel te weinig pijlen omdat dit een snelle route is.daar ben ik het mee eens En het systeem van geen pijl is rechtdoor is ook niet goed omdat men begint te zoeken en rond te kijken om een pijl te vinden wat dan weeral de pret drukt.idd bij lang rechtdoor moeten er meer pijlen staan zodat je zeker bent dat je nog steeds juist rijdt Heb eens de pumptrack uitgeprobeerd op het crossparkoer maar vind het niet makkelijk. Wat zijn jullie ervaringen hierop en hoe rijd je zo'n ding?
1. ik ga voilledig akkoord met je bevindingen en kan je zeggen dat ik al is een mail deed naar de bevoegde persoon op de sportdienst bonheiden, maar die zijn reachtie is zeer flauw te noemen...erg veel zitten ze er niet mee is ik vraag me af wie de peter van da tparcour is ik zou daar is graag contact mee maken om deze zaken te bespreken EN aan te pakken!

2. wat is een pumptrack :oops:
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

Bericht door Havik »

men trekt het zich wel aan geloof mij , gisteren de tocht gaan rijden met medewerkers van de gemeente en gezien dat er weer pijltjes in de foute richting staan .

heb wel vernomen dat de mensen van de technische dienst eerder deze week nogmaals alles gaan nakijken zijn na het ontvangen van een mail , deze problemen zouden ook opgelost moeten zijn.

Het is jammer dat de mensen het blijkbaar nodig vinden om pijlen te verplaatsen / wegnemen. men kan jammer genoeg geen extra persoon aannemen om de ganse dagen over het parcours te rijden om te kijken of elk pijltje nog op de juiste plaats staat.

mvg
Havik
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

Havik ik sluit me aan bij je mening en ben blij te horen dat men het zichwel aantrekt !! =D> =D>
Gebruikersavatar
Fred
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 16:25
Rijdt met: Specialized

Bericht door Fred »

Een pumptrack komt uit het bmx wereltje en zijn een opvolging van bulten of bergskes. In de cyclocros in Loenhout is er het bekende wasbord. En op het crosparkoer in Bonheiden is in het begin waar men erop komt ook een stukske pumptrack. Normaal kan je hierover rijden zonder te trappen en zonder snelheid te verliezen of zelfs versnellen doormiddel van op het geschikte moment te duwen op het stuur.
De voorvering moet denk ik wel afstaan. Ik heb het geprobeerd maar vind het aardsmoeilijk om de snelheid te behouden en om beide wielen tegen de grond te houden. Is hier iemand die over dergelijke tactiek bezit. Vertel het ons.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

Fred schreef:Een pumptrack komt uit het bmx wereltje en zijn een opvolging van bulten of bergskes. In de cyclocros in Loenhout is er het bekende wasbord. En op het crosparkoer in Bonheiden is in het begin waar men erop komt ook een stukske pumptrack. Normaal kan je hierover rijden zonder te trappen en zonder snelheid te verliezen of zelfs versnellen doormiddel van op het geschikte moment te duwen op het stuur.
De voorvering moet denk ik wel afstaan. Ik heb het geprobeerd maar vind het aardsmoeilijk om de snelheid te behouden en om beide wielen tegen de grond te houden. Is hier iemand die over dergelijke tactiek bezit. Vertel het ons.
bedankt voor je uitleg en ja in Loenhout daar heb ik ervaring mee we bouwen datparcour elk jaarweer op en dees jaar doe ik het ook weer...wist ik veel dat dat een "pumptrack" heet weer iets bijgeleerd si..
Gebruikersavatar
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: do 21 sep 2006 21:33
Rijdt met: Spark & Scale

Bericht door Wicked_Uncle_Ernie »

Havik schreef:men kan jammer genoeg geen extra persoon aannemen om de ganse dagen over het parcours te rijden om te kijken of elk pijltje nog op de juiste plaats staat.
Jammer,
Anders ging ik wel solliciteren 8)
Plaats reactie