Sint Lievens Houtem

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rat
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 18 jan 2009 18:05
Rijdt met: Focus Blackraider

Sint Lievens Houtem

Bericht door Rat »

Vorige zaterdag heb ik de groene route uitgetest in St. Lievens Houtem. Dit is werkelijk de allerslechtst bewegwijzerde route, die ik tot nu toe heb gereden in Oost-Vlaanderen. Het begon al bij het 2de pijltje, dat ons parallel aan een laan recht omhoog het veld instuurde. Op het einde van dat pad was er geen enkele pijl meer te zien. Gelukkig passeerde er een vriendelijke MTB-er en die wees ons de weg. Het was dus naar rechts. We hadden ondertussen de andere windstreken tevergeefs uitgetest.

Af en toe moesten we op onze stappen terugkeren om een pijl op te sporen of om in ware padvinderstijl te zoeken naar verse bandensporen. Lag het aan onze padvinderskwaliteiten of lag het aan de manke bewegwijzering. Feit is dat we na 25km niet terug aan de startplaats waren, maar na 32km in Serskamp aankwamen. Nog nooit van gehoord van dat dorp, maar toen mijn collega meldde dat dit tegen Wetteren was, dan wisten we het wel. Onze lieve echtgenote is ons met de wagen komen redden.

Dit parcours rijden we dus nooit meer. En dat van Wetteren ook niet, want we vermoeden dat we daar ook een stuk van verkend hebben en dat vonden we al niet veel soeps, al zou die beoordeling wel eens kunnen beïnvloed zijn door de frustratie van het moment en het barslechte weer. Een dikke onvoldoende voor St. Lievens Houtem. Dat staat wel vast. Alvast vaster dan de paaltjes met de wegwijzers.
Gebruikersavatar
Noobie
Mountainbiker
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 11 jun 2008 12:20
Rijdt met: Specialized Rockhopper Pro

Bericht door Noobie »

Tiens,

Vorige zomer, toen ik begon met MTB, was een deel van deze groene route, samen met die van Oosterzele, mijn vast parcours 's avonds na het werk. Ik heb toen geen enkel probleem ondervonden qua bepijling. Mischien is deze nu verslecht?
Als het wat langer klaar is zal ik dat nog eens gaan checken. Dit parcours is zowieso minder attractief voor de ervaren MTB'r, maar voor mij is dit ideaal wanneer ik niet veel tijd heb.
KV
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 25 jun 2005 22:47
Rijdt met: Trek 4500

Bericht door KV »

Waarschijnlijk ben je na de afdaling in oordegem/vlierzele de verkeerde pijltjes gevolgd, de routes van houtem en wetteren komen daar samen, wetteren gaat naar links via smetlede naar serskamp, voor houtem moet je naar rechts, onder het pijltje dat aangeeft dat je naar links moet hangt nochtans een bordje "route wetteren", maar voor het overige is de route in houtem ook één van de slechtste qua bepijling in oost-vlaanderen,daar geef ik je 200% gelijk in...
Gebruikersavatar
Rat
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 18 jan 2009 18:05
Rijdt met: Focus Blackraider

Bericht door Rat »

Bedankt voor het antwoord. Tja wellicht te geconcentreerd om niet over de kop te gaan en zo dat ene bordje met opschrift gemist. Het parcours lag er nogal slecht bij t.g.v. de regen na vriesperiode.

Eerst de andere Oost-Vlaamse parcours ontdekken nu.
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Bericht door Iron Man »

De route zou in orde moeten zijn nu
Fritzz
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 18 aug 2014 17:53
Rijdt met: Radon Team 8.0

Re:

Bericht door Fritzz »

Iron Man schreef:De route zou in orde moeten zijn nu
momenteel is ze alvast in orde
" onclick="window.open(this.href);return false;
alle pijltjes zijn aanwezig.
Plaats reactie