Waar problemen melden?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
andredv
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 02 aug 2007 13:41
Rijdt met: scott /specialized

rode route sint gilles waas

Bericht door andredv »

vandaag rode route genomen
grote glasscherven ontdekt die blijkbaar pas zijn gelegd in het begin van een stuk off road
spijtig weet ik niet de exacte plaats
mss iemand die bekent is om even te kijken
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: MTB vaste route Diest

Bericht door Phille81 »

PNO schreef:Heb vrijdagavond de gele route in Diest gereden.

Tweemaal werd het pad geblokkeerd :

1. Ergens aan de Vlassaertstraat, moet op een gegeven moment kort een single track naast een wei opgedraaid worden, die na een paar meter in een bocht van 90° omhoog draait om naast een huis terug op een asfalt weg boven te komen : één of andere onverlaat heeft er twee hekken gezetten die net te smal zijn om met een fiets te passeren

2. Boven op de wallen van de Demer, aan de zijde van Schaffen : bij de eerste afdaling richting brug over de demer ligt er een dubbele boomstronk over de pad.

Iemand een idee waar ik dit moet doorgeven?
Op het infobord aan het vertrekpunt (Karteria) staat vermeld :
indien u problemen ondervindt met de afpijling gelieve de Sportdienst van Diest te verwittigen : 013/35 32 82 of sportdienst@diest.be

Ik ga ervan uit dat andere "problemen" (naast problemen met afpijling) hier ook gemeld mogen worden...

Ik had ook gelezen dat de MTB-clubs in de buurt het parcours verzorgen / onderhouden : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=1644
Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Bericht door Iron Man »

problemen van vaste parcours in Oost-Vlaanderen mag je aan mij melden
Gebruikersavatar
tikkes17
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 25 apr 2013 10:32
Rijdt met: wil alleen bergaf

Re: Waar problemen melden?

Bericht door tikkes17 »

Op de Blosoroute van Scherpenheuvel, in het bijzonder de rode in Averbode, zijn ze aan't bomen kappen op de weefberg. Alles is kapot gereden door die bande van ne meter breed.... :cry: :cry: het is nog berijdbaar maar toch wakker blijven :roll:
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Waar problemen melden?

Bericht door zaskar72 »

Het is toch jammer dat de vaste routes niet deftig onderhouden worden?!

Weet iemand waar we dat kunnen melden en opvolgen of er gevolg aan gegeven wordt?

Ik reed gisteren de blauwe route van ZEMST ( start aan zwembad) nog geen km verder rij je over een beton brugje en tot daar alles OK maar eens erna....dan komt er een speeltuin. Zelfs het meest funny stukje van blauwe route. Maar dit wordt erg ontsiert door de wildgroei van brandnetels. Mocht ik een bosmaaier hebben ik zou het zelf doen. Is +/- 250M wat maaien en het is OK.

Verder op de groene route is er ook nog veel zo een werk. Op een bepaald moment kon ik gewoon niet verder omdat het zo dicht en hoog stond vol brandnetels. De bewegwijzering is 9/10. Op enkele plaatsen na waar een extra pijl welkom zou zijn. Maar buiten dat is het zo dat de perfect geplaatste pijlen op palen niet meer zichtbaar zijn door het onkruid...

Ik heb ooit wel is iets gelezen van peter/meter van een route maar niks concreet.



Dus BLOSO of is het nu Vlaanderen Sport, wat kunnen we er aan doen ? :-k
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Waar problemen melden?

Bericht door patje2 »

zaskar72 schreef:Het is toch jammer dat de vaste routes niet deftig onderhouden worden?!

Weet iemand waar we dat kunnen melden en opvolgen of er gevolg aan gegeven wordt?

Ik reed gisteren de blauwe route van ZEMST ( start aan zwembad) nog geen km verder rij je over een beton brugje en tot daar alles OK maar eens erna....dan komt er een speeltuin. Zelfs het meest funny stukje van blauwe route. Maar dit wordt erg ontsiert door de wildgroei van brandnetels. Mocht ik een bosmaaier hebben ik zou het zelf doen. Is +/- 250M wat maaien en het is OK.

Verder op de groene route is er ook nog veel zo een werk. Op een bepaald moment kon ik gewoon niet verder omdat het zo dicht en hoog stond vol brandnetels. De bewegwijzering is 9/10. Op enkele plaatsen na waar een extra pijl welkom zou zijn. Maar buiten dat is het zo dat de perfect geplaatste pijlen op palen niet meer zichtbaar zijn door het onkruid...

Ik heb ooit wel is iets gelezen van peter/meter van een route maar niks concreet.



Dus BLOSO of is het nu Vlaanderen Sport, wat kunnen we er aan doen ? :-k
Van een peter/meter wordt enkel verwacht dat hij de route op regelmatige basis rijdt en wordt niet verwacht dat hij gaat snoeien maar wel dat hij dit doorgeeft aan de techniche dienst van de betreffende gemeente ook waar er pijlen ontbreken moet hij enkel maar doorgeven
Als ik mijn route controle doe neem ik wel een klein bloemen snoeischaar mee om hier en daar een beetje bij te snoeien als er een boom of iets anders het pad verspert zie ik kan ik het ter plaatsen kan oplossen of schakel ik de gemeente in Daar de meeste routes over meerdere gemeentes gaan is het wel makkelijker werken met de eene gemeente dan de andere Maar op de site van Sport Vlaanderen is er bij elke route een link die je kan gebruiken om een probleem te melden
Ik probeer de route elke 2 maand volledig gereden te hebben ik doe meestal een stuk in elke rit die ik in de buurt rij om niet altijd de zelfde route te moeten rijden ook als er een TT in de buurt is die ik rij kijk ik ook of alle pijltjes er nog hangen op het stuk van de tour tocht die ook het parcours volgt zelf in tegengestelde richting kijk ik regelmatig om, om te kijken of ze er nog hangen.
Als je het probleem op het topic van de route zet denk ik wel dat de peter zal gaan kijken en het proberen op te lossen of toch het nodige zal ondernemen (ik doe dit toch) en de meeste peters die ik ken doen dit ook
Stoffelke
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 25 aug 2016 13:43

Re: Waar problemen melden?

Bericht door Stoffelke »

Klopt. Maaien is voor de gemeente.
Ik zal jouw opmerking het melden aan de gemeente.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Waar problemen melden?

Bericht door zaskar72 »

@ Patje2 : Ja ik weet dat een peter/meter gewoon instaat voor controle en zelf geen actie MOET ondernemen. En het is TOP dat jij dat toch doet voor zover mogelijk ! =D>
@ Stoffelke: Bedoel je mijn opmerking aub ? Ben jij de peter van de route ZEMST ? [-o<
Stoffelke
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 25 aug 2016 13:43

Re: Waar problemen melden?

Bericht door Stoffelke »

Ik ben niet de peter, maar werk voor Sport Vlaanderen. Ik heb het doorgegeven aan mijn collega's die het verder opvolgen.
Stoffelke
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 25 aug 2016 13:43

Re: Waar problemen melden?

Bericht door Stoffelke »

Probleem op MTB-route St-Lievens-Houtem zal ik melden aan de gemeente.
Plaats reactie