MTB-parcours Gent Blaarmeersen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Bericht door vannoli »

al verschillende keren opgereden langs beide kanten en nooit probleem gehad wel altijd na 20h

eens via die trappen opzij geprobeerd maar dat lukte niet :lol:

en rond het domein rij ik ook en voorlopig nog geen probleem
Gebruikersavatar
sammyboy
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 20 jul 2005 21:19
Rijdt met: Bulls Bushmaster2, HS 33, Reba Team, Full XT,ritchey PRO & Ridley tiger ,RS recon, xt-lx, crossr

Bericht door sammyboy »

Is de MTB route van Gent er nu Al?
Las in een vorig bericht van 17-11-2009 dat die er (waarschijnlijk) ging komen...
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Nog niks te zien, buiten dat BMX-parcours.

Ik ben twee weken geleden nog eens gaan lopen in de Blaarmeersen.
Tot nu toe was dat ene, zeer steile pad naar de top van de skiheuvel (vertrekt aan het water op zo'n graspleintje, steil en recht naar boven) bovenaan geblokkeerd door boomstammen.
Die waren allemaal weg gehaald, en in de afdaling die daardoor vrij is gekomen waren met boomstammen sprongetjes in gewerkt.

Weet er iemand wie hier achter zit? 't Zou mij verwonderen dat het van 't stad uit is, want da's echt wel een zot afdalingske nu.
Ik zou er met een XC-fiets niet direct aan beginnen, eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
IvanIvankov
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 08 jan 2010 23:01
Rijdt met: Focus Black Forest
Contacteer:

Bericht door IvanIvankov »

Paar weken geleden met de sneeuw ben ik de berg eens opgereden. Toen waren wat jonge gasten met snowboards/skateboards zonder wielen jumps aan het maken aan de kant van de oude skipiste. Die jumpkes heb ik nog niet gezien.

Omtrent die MTB route in Gent: Ik vrees dat het in Gent zelf niks word.

Ik citeer uit 'Oost-Vlaanderen informeel' van december 2010:
Het artikel gaat eerst over het mountainbikenetwerk in Zuid-Oost-Vlaanderen. Dan als laatste paragraaf staat er: "Eén nieuw netwerk per jaar: tegen dat tempo gaat het verder. Voor wie de 490 kilometer in Zuid-Oost-Vlaanderen te weinig vindt: in 2011 opent het netwerk in het Meetjesland. En nog later komen Schelde-Durme, Leiestreek en de Vlaamse Ardennen aan de beurt. Stapsgewijs worden ook voor de deelgemeenten van de stad Gent - waar geen netwerk komt wegens té grote verstedelijking - verbindingen gecreëerd met de ontwikkelde netwerken. Ga alvast je ketting én kuiten maar smeren."
Gebruikersavatar
IvanIvankov
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 08 jan 2010 23:01
Rijdt met: Focus Black Forest
Contacteer:

Bericht door IvanIvankov »

Vandaag nog eens gepasseerd op de skiberg. Op de rechtdoor afdaling (richting het water) hebben ze nu stekkerplanten aangeplant.
Ik ben geen plantenkenner maar het is iets zoals deze: Afbeelding
Het lijkt erop dat ze die kant helemaal willen afsluiten.


Dan heb ik ook nog aan de spoorwegbrug over de ringvaart (net aan de achterkant van de Blaarmeersen) gele bloso MTB pijltjes gezien. Deze even proberen volgen maar er ontbraken er precies nog enkele. Op de Bloso website ook geen informatie gevonden. Geel duid normaal op een verbindingsroute maar ik vraag mij dan af welke 2 routes verbonden worden..
Lovendegem, Nazareth en Destelbergen zijn bij mijn weten de dichtste MTB Bloso routes rond Gent. Of komt er een verbinding van de piste in de Blaarmeersen naar Bloso routes rond Gent?
Iemand die een idee heeft waarom deze pijlen er staan?
Plaats reactie