Ronse-Maarkedal - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen...deze route heb ik gisteren gereden en op voorhand onderschat!
Gestart aan the loft begint men op rood gezapig over asfaltwegen. Dan de Hotondberg... de eerste maal dat ik dit parcours doe... ik puur op de power er stevig invliegen... maar na 3/4 bochten komt er gelijk maar geen einde aan die klim, moet je kleiner schakelen, geraak je je ritme kwijt en zakt het tempo vlug naar beneden. Muziekbos is iets beter doenbaar. Na de overvloedige regenbuien vreesde ik wel wat modder maar dat viel op rood zeer goed mee.
Dan naar blauw... hellingen minder steil en minder lang dus dat valt beter mee... hoewel hier lag er (teveel) modder. Zoveel dat ik eens ben blijven steken met mijn voorwiel in een plas (30cm zware mud) en voorovervloog voor een modderbad te nemen.

Totaal gereden afstand 47 km in 2u.34 min. en dito povere AVS 18,9km/u.
doet denken aan de Ardennen (hoewel ik voorbije zomer zelfs op Vielsalm nr.4 20km/u. AVS haalde); vergeet Oudenaarde. De afstand is vergelijkbaar met Brakel maar hier is rood pittiger. Een beetje zoals Kluisbergen maar dan ruim 1,5 keer.
Was ferm afzien mede door de vele klimpartijen (zeker op rood), de overvloedige modder (blauw), de koude en de afstand.
Zal dit eens in de zomer doen en zien of ik het dan in mijn vooropgestelde tijd van 2u.15 zal kunnen doen.
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Yep, fijne route, enkel spijtig dat het op een bepaald moment nogal veel asfalt is. Maar veel hm's :)
Gebruikersavatar
Terre
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 13:49
Rijdt met: W-VL

Bericht door Terre »

Ik heb deze gereden zo'n 3 weken geleden.
Heb toen blauw en rood gedaan. 53km op de teller en 746hm.
Mooie routes, perfecte bepijling!
Blauw is zeer goed. Rood iets minder, enkel het begin en einde is goed, voor de rest veel asfalt.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

prachtige route, blauw is wel veel beter dan rood (te veel asfalt).

een profielke, wel af en toe een klein vlak stukje in de grafiek door te stoppen.
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Vandaag ben ik op de blauwe route aan de Bossenare-molen voorbijgekomen, en daar zag ik een geel blosopijltje. Ik denk dat dat met die verbindingsroutes zal te maken hebben (in dit geval tussen de route Maarkedal en Oudenaarde). Er heeft eens een topic op dit forum gestaan hierover, maar ik vind het niet meteen terug.
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Uit nieuwsgierigheid deze middag toch eens de mountainbike genomen om te pijltjes te volgen. Het is dus inderdaad een verbindingsstuk tussen Maarkedal en Oudenaarde, maar spijtig genoeg zit er geen enkele meter offroad tussen. Ze dalen af van Bossenaremolen richting Eikenberg over een betonbaan (de Ellestraat) en dan de Eikenberg omhoog om dan in Edelare weer aan te sluiten met de route. Ze hadden veel leukere stukjes kunnen uitkiezen langs Etikhove, waar nog wat offroad is, maar op de verbindingsroute is het tweerichtingsverkeer, en dat zou op sommige plaatsen misschien wel moeilijkheden kunnen gegeven hebben.
Gebruikersavatar
mudbuster
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 07 jul 2004 21:20
Rijdt met: GT Zaskar LE magura race line volledig XT

Bericht door mudbuster »

vandaag nog route gereden (rood en blauw)
na de hevige regenval zijn bepaalde beklimmingen zelfs redelijk technisch geworden
het was allemaal goed berijdbaar dus weinig modder
een aanrader voor dit weekend

greetz
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

Gisteren rood + blauw gedaan. In de voormiddag had ik eerst een wegritje met de bike gedaan. Na Ronse had ik "niet veel meer over".

Voor de mensen die hem willen rijden, even dit: Al bij de eerste kilometers ontbreekt een pijltje. Je rijdt langs de rand van een veld. Midden in het veld moet je naar links. Het pijltje ontbreekt. Wel hangt er een pijltje van een wandelroute die je rechtdoor stuurd. (zelfde grootte als de bloso pijltjes!) Na een tijdje kom je zo te weten dat je "rondjes" aan het rijden bent. :lol:

Vind dit persoonlijk de schoonste en lastigste route van O-Vlaanderen.
Vooral blauw is heel leuk met veel single tracks. Een aanrader!
Gebruikersavatar
kris
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: za 08 feb 2003 14:37
Rijdt met: specialized

Bericht door kris »

Daan_dc schreef:Ook gedaan vandaag(de rode alleen).
En blijkbaar was ik te dom om het niet te vinden.khad wel bijna allemaal mijn km's erop zitten want was gestart aan die oversteek over grote baan naar Oudenaarde toe.
Ik heb daar die betonbaan ingenomen,heb toen in dat bos zitten rijen en rijen maar ondanks dak daar dichtbij woon,hebbek niet echt parcourskennis in Ronse :-? .

U legt me wel even uit waar ik wél moet rijden zeker?want ik wil zeker nog dat eindstukje rijden.

En het is inderdaad een schitterende route
De rode route:

Aan de start sla je linksaf richting grote baan (ronse- brakel). Steek de straat over en ga naar links langs het fietspad. 100 meter verder moet je rechtsaf een off-road in. Dit is een lange beklimming afwisselend single-track en bredere stukken. Boven rij je rechts en een beetje verder links. Hier wel opletten want je moet direkt terug rechts richting wandelpad.

Hopelijk vind je nu wel de start.
Een plannetje meenemen is ook wel interessant.
http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... lRoute.pdf
christophem
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 05 aug 2005 23:17
Rijdt met: Scalpel

Bericht door christophem »

Vandaag eerst rode en dan de blauwe gereden.

Startplaats: de fiertel

Hoogtemeters = 730HM

Rode valt in het begin wat tegen maar is goed als opwarmer...;

Ontbrekende pijltjes:

op de rode:

- na 7 tal kilometer, je komt op een grote baan , geen pijltje te zien wel een frituur: --> naar rechts en dan links of baan dwarsen op T naar rechts en 1ste links

- enkele km na de Klijpe, midden in de velden geen pijlte, wel 1 voor wandelroute R1 dat rechtdoor wijst --> links nemen

op de blauwe:

- ergens halverwege, je komt van een offroad baantje op een T --> rechts nemen

- beetje verder dan bovenstaande, pijltje naar links dan direct pijltje rechtdoor en dan niets meer --> 1ste straat rechts nemen na pijltje rechtdoor

Bike ze,
Christophe
Plaats reactie