Ronse-Maarkedal - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Bericht door mountainsurfer »

vandaag de route gereden i.p.v.de ronde te rijden
ben vertrokken aan de oude molen ten hotond
de blauwe route is mooie(heb een km of 2 groene pijltjes gehad???)
de rode soms zit teveel asfalt in
heb daarna nog eens kluisberg gereden stukje rode en stukje groene
als je de hotondberg start heb je rechts de rode route(ronse)
als je naar links rijdt heb je na 700 m de rode route van kluisberg met direct een mooie afdaling
Gebruikersavatar
SchizO
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 10 aug 2003 11:24
Rijdt met: C'Dale Rush

Bericht door SchizO »

Dien berg, das die eerste bitch da ge boven moet na het oversteken van de baan Kluisbergen Ronse hé ? #-o
Gebruikersavatar
kris
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: za 08 feb 2003 14:37
Rijdt met: specialized

Bericht door kris »

in verband met de verdwenen pijl op de blauwe lus (langs de boerderij). het gemeentebestuur van maarkedal meld mij dat er een alternatief parcours wordt uitgewerkt om verdere problemen te vermijden.
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Maarkedal

Bericht door ivan »

Probleem van de verdwenen pijl is van de baan.Er is een alternatief uitgewerkt.

genegen groet
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Bericht door polarbear »

Ik heb de bloso-route van Maarkedal/Ronse -tesamen met 2 fietsmakkers- zondag gefietst. Alles lag kurkdroog door het zomerse weer van de voorbije week. Vooral de rode route met zijn combinatie van de Hotonberg, Hemelberg en Muziekbosstraat (klim naar Boekzitting, top Muziekbos) waren big fun. Bepijling is ok, behalve in Ronse waar er kort na het vertrekpunt (The Loft) momenteel werken bezig zijn (pijltje verdwenen?). Ook net voor de aankomst aan The Loft (brug over spoorweg) staat een pijltje verborgen opgesteld.
Een hoogteprofiel vanaf de blauwe route (gestart aan achterzijde Kanarieberg, Louise-Marie) is hier te vinden: http://tinyurl.com/3fjgg
Folder: http://www.mtbroutes.be/folders/folderR ... rkedal.pdf
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Ello,

Deze voormiddag in een schitterende zon de routes van Ronse-Maarkedal gedaan samen met schiz[o]. Amai zeg, khad nie verwacht dat het zo op en neer zou gaan daar rond Ronse. Dit is een mooi route zeg, enkel in de rode route zit misschien wat veel asfalt, de bepijling is tip-top. Voor herhaling vatbaar. Had 43km met 19avs.
Schiz[o], bedankt voor het gezelschap en misschien tot later.

groeten,
Stievie :lol:
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Bericht door Eldee »

Woensdag de blauwe en de rode gereden, zowat in mijn achtertuin. Toch waren er heel wat paadjes die ik nog niet kende. Het lag overal droog, maar toch wel ferm lastig. Er zitten een paar klimmen tussen die aan de ribben blijven plakken zulle!! Zeker een aanrader, één van de beste bloso-routes die ik gereden heb tot nu toe. Vind hem zelfs beter dan Oudenaarde (ofwel ben ik die al beu gereden :roll: ).
Gebruikersavatar
mudbuster
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 07 jul 2004 21:20
Rijdt met: GT Zaskar LE magura race line volledig XT

Bericht door mudbuster »

vorige week ook beide routes gereden. Het lag er kurkdroog bij.
samengevat een hele mooie route met inderdaad op de rode route veel teveel asvalt. Dat wordt wel goedgemaakt op de blauwe route met mooie beklimmingen en singletracks.
Ben vandaag nu een stuk van de blauwe route samen met vrouwke gaan wandelen maar nu lag het er super drassig bij.
Blijkbaar geen streek om na regenval te gaan mtb

een super aanrader die niet mag onderschat worden

greetz
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

@Mudbuster,

Allee jong, gaan biken zonder ik :cry: en dan nog in mijne achtertuin zonder mijn toestemming [-X , tss, tss
spijtig, :cry:

'k heb verleden week zaterdag (4-09) met mijn schoonbroer forumlid "Vinkepiet" van bij mij thuis vertrokken en alleen den blauwen gedaan. (het was een super weertje & zo kalm & stil onderweg, echt zalig!!) \:D/ Toch nog goed voor 60km. (meer kon nie wegen rugpijn van mijn schoonbroerke)

greetz
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

gisteren dus in Ronse gereden samen met TRIIAD... gestart met blauw aan de voet van de kanarieberg, leuke route, echt eens een mooie blosoroute...

daarna rood gereden, het begin daarvan was heel wat minder, veel asfalt, te veel vonden we beiden... de tweede helft van rood was heel wat beter...

toch goed geamuseerd, redelijk zwaar vergeleken met veel andere blosoroutes...

2 keer misreden maar telkens zijn we terug op de route uitgekomen ietsje verder....

gegevens:
2u46 gereden
835htm (inclusief de kanarieberg nog eens boven rijden op het einde)
de route zelf dus een goeie 760 htm tellen.
Plaats reactie