Ronse-Maarkedal - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Pieter_cactus
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 19:05
Rijdt met: Flanders

Bericht door Pieter_cactus »

Enkele weken geleden nog eens de route Maarkedal-Ronse gedaan en toch zeker op één plaats ontbrak een (cruciaal?) pijltje. Op de blauwe route rij je ergens alst ware recht een boerhof op, maar net ervoor vormt de weg een T. Daar ga je dus links, maar nog wat verder heb je een klein kapelletje (denk ik) met ook een pijltje van 't peerdegedoe. Daar moet je dus afslaan en niet rechtdoor gaan.
Gebruikersavatar
kris
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: za 08 feb 2003 14:37
Rijdt met: specialized

Bericht door kris »

Ik weet waar dat is en zal het eens doorgeven aan de sportdienst.

Nog een tip. Net voor dat boerenhof staat er ook een kapelletje.
Had je daar links genomen kwam je weer terug op het parcours. Dat is ook een mooie beklimming.

Je kan deze hierop zien
http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... lRoute.pdf

2cm onder het woord maarkedal.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

Yup,

gisteren nog eens beide routes gereden met een stukje combinatie van kluisbergen zodat ik uitkwam op 75km & 1085hm.


Rode route: het weggetje dat afgesloten is door een of andere pipo (na de afslag na het hospitaal) is al perfect opgelost door de gemeente: het pijltje staat al netjes de straat ervoor aangeduid naar rechts, over het speelplein dan naar links en +/- 500m verder zit je weer ophet normale circuit.
Blauwe route: 3 pijltjes ontbreken:
1.na de beklimming offroad v/d Taaienberg kom je op een V = macadambaantje buigt af naar rechts en je moet gewoon links - dus eigelijk zo goed als rechtdoor de kasseiaardeweg inrijden.
2. na een afdaling (berg ten Houte,rechtdoor passeer je langs "Fluppe") moet je links een offroad stuk op, wel op het einde ontbreekt een pijltje, hier moet je naar rechts.
3. het derde ontbreekt iets verder na de zojuist beschreven situatie: je bent dus zopas naar rechts gereden aan het einde van deze weg moet je naar links (bordje OK).vanaf nu ontbreekt dus het derde: van zodra je bordjes ziet van 't Peerdegedoe moet je deze volgen naar rechts en vanaf hier geen problemen meer.

have fun

greetz
Gebruikersavatar
kris
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: za 08 feb 2003 14:37
Rijdt met: specialized

Bericht door kris »

Ik heb de ontbrekende pijlen doorgegeven aan de sportdienst en men gaat dit zo rap mogelijk in orde brengen.

Nog een tip: Op de rode route moet je van de fiets door een beklimming met trappen. Keer gewoon terug en neem de beklimming 100 meter vroeger. Normaal gezien kan je deze oprijden.
Dit filmpje is dit weekend gemaakt.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

kris schreef:Ik heb de ontbrekende pijlen doorgegeven aan de sportdienst en men gaat dit zo rap mogelijk in orde brengen.

Nog een tip: Op de rode route moet je van de fiets door een beklimming met trappen. Keer gewoon terug en neem de beklimming 100 meter vroeger. Normaal gezien kan je deze oprijden.
Dit filmpje is dit weekend gemaakt.
Yep,

dees neem ik ook iedere keer, alleen in de winter of als het nat ligt ...... [-X

greetz, 8)

PS. en nieuwe strookjes/paadjes gevonden voor 23 juni :wink:
Gebruikersavatar
kris
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: za 08 feb 2003 14:37
Rijdt met: specialized

Bericht door kris »

Blubberduck schreef:
kris schreef:Ik heb de ontbrekende pijlen doorgegeven aan de sportdienst en men gaat dit zo rap mogelijk in orde brengen.

Nog een tip: Op de rode route moet je van de fiets door een beklimming met trappen. Keer gewoon terug en neem de beklimming 100 meter vroeger. Normaal gezien kan je deze oprijden.
Dit filmpje is dit weekend gemaakt.
Yep,

dees neem ik ook iedere keer, alleen in de winter of als het nat ligt ...... [-X

greetz, 8)

PS. en nieuwe strookjes/paadjes gevonden voor 23 juni :wink:
We hebben dit jaar de mogelijkheid om door Ellezelles te passeren.
(Vorig jaar was daar een wandeltocht)
Dat levert alvast 2 pittige klimmetjes extra.
Meer info kan je hier al vinden
http://www.joybikers.be/toertocht/nl/in ... m=parcours
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

ik ga de BLOSO route van Ronse-Maarkedal deze namiddag doen indien er geinteresseerden zijn? Contact me :wink:
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

.::Andy::. schreef:ik ga de BLOSO route van Ronse-Maarkedal deze namiddag doen indien er geinteresseerden zijn? Contact me :wink:
Andy jong, had ik da nu eerder geweten. Kzou de route van Ronse zo graag eens rijden, maar kben just terug thuis van de Bloso van Gavere.

Spijtig anders was ik meegegaan.

Greetz
Steve :wink:
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

Yoow hoe werk je van de week?
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

.::Andy::. schreef:Yoow hoe werk je van de week?
De vroegen :bounce:
Plaats reactie