nieuwe vaste route, veerle laakdal

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
duvel tim
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: za 21 mar 2009 19:11
Rijdt met: Scott Scale 60

Bericht door duvel tim »

ideale route voor beginners zoals ik. De route ligt er super bij de laatste weken en de afpijling is perfect.
Samen met de routes van de zuiderkempen dewelke binnekort zullen afgepijld worden zullen deze twee lussen deel uitmaken van in totaal 11 lussen tussen Averbode en Mol.
Gebruikersavatar
wekki
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 09 jan 2007 22:46
Rijdt met: Merida Matts TFS 500 DISC

Bericht door wekki »

dubbel gepost :oops:
Laatst gewijzigd door wekki op za 11 apr 2009 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wekki
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 09 jan 2007 22:46
Rijdt met: Merida Matts TFS 500 DISC

Bericht door wekki »

Aangezien het mooi weer is vandaag, heb ik men fietske nog is boven gehaald en kan ik deze topic is vanonder het stof halen :-) .

Mijn bevindingen zijn:

- ligging is goed (kort bij huis (+- 5 km van men deur).
- word vervelen omdat het altijd vlak is.
- zeer goed voor de beginnende biker.
- zeer goed als je er een tijdje uitgelegen hebt.
- het is een zeer snel parkoer.
- het lag er zeer goed bij, maar één stukje slijk tegengekomen bergaf aan de autostrade (rode piste).
- de rode piste vond ik het leukste.
- nogal veel baan eigenlijk.

Maar als ik ni veel tijd heb en ni weet wa doen ga ik deze piste nog wel is berijden denk ik :wink: .
Kan er men conditie goed op trainen, gewoon de ronde sneller en sneller proberen te doen :lol: .

Ps. is de eerste keer dat ik een schaap voor men wiel gehad heb :lol: .
Was wel effe verschieten, maar ze is uiteindelijk terug in haar wei bij haar vriendinnekes beland 8) .
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Vandaag ook de 2 lussen gereden. Echt een route voor beginners. Plezant om eens te komen losrijden. Foto's en een verslag staan op http://www.mtb-freak.be
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Bericht door Verellen »

Hahaha, ik heb die lussen vorige week woensdag gereden en ik ben da schaap ook tegen gekomen! :lol: :lol: :lol:
Echt waar, naast da beekske aan het begin vd rode lus :lol:
Ik vind dit een leuk tussendoortje, idd heel erg snel parcours met niet al te veel uitdagingen, maar toch hoog genoeg fun-gehalte om wat te trainen of als je nie veel tijd hebt en niet op de baan of in de hel van Herselt wil gaan rijden :wink:
Da stukske naast de autostrade in da berkenbos met die bultjes vind ik zelfs heel erg leuk :drunk:
Gebruikersavatar
Fully Fetzl
Mountainbiker
Berichten: 147
Lid geworden op: di 02 dec 2003 09:30
Rijdt met: Specialized S-Works en ne Fetzlized F-Works
Contacteer:

Bericht door Fully Fetzl »

de reden waarom er zoveel asfalt in zit, ligt bij de eigenaars van de percelen waarover men graag had gereden, maar die dwars zijn gaan liggen.
Belgen hebben toch zo'n schrik dat er eens iemand op hun perceeltje zou passeren he... dus een algehele njet
Dan schiet er voor een gemeente weinig over dan als alternatief de openbare weg aan te bieden he.
Bijan alle offroad-stukken liggen in domeinbossen... en dan is het iets makkelijker om een akkoord te bekomen....
Een gemiste kans - zeer zeker.
Schuld van de gemeente ? waarschijnlijk niet
Teken aan de wand ? Yep, want die lijkt een beetje de trend te zijn voor de rest van de Noorderkempen... laat ons hopen dat het niet overal zo wordt
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Bericht door frits motaar »

heb onlangs ook eens die vaste(blauwe) route van Veerle-Laakdal gereden,ik vond ze eigenlijk niet zo ideaal,maarja wie ben ik hé,er waren inderdaad veel verharde wegen in 50/50 en de pijltjes waren niet altijd goed zichtbaar of ze waren weg,ook vond ik het "lastig"dat deze pijlen dan eens links en dan eens rechts langs de baan hingen,dan eens tegen een verlichtingspaal,dan aan een verkeersbord of op een pietlullig plankje in de gracht,deze pijlen zouden eigenlijk altijd even hoog en aan de zelfde kant v/d weg moeten hangen of staan.Ik heb van deze route een klein filmpje gemaakt voor diegenen die deze toer toch eens zouden willen rijden.

Gebruikersavatar
hanske636
Mountainbiker
Berichten: 593
Lid geworden op: zo 21 jun 2009 15:50
Rijdt met: Moozes Chaser
Contacteer:

Bericht door hanske636 »

Een paar weken geleden heb ik de blauwe en rode lus gedaan.
De rode is wel iets beter.
Ik had wel het bmx parcour niet gezien. #-o
Ik dacht nogthans dat ik niet verkeerd gereden was.
Mierox
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 00:48
Rijdt met: Koga Miyata

Bericht door Mierox »

Dinsdag 24 november met z'n tweetjes in de gietende regen Laakdal afgehaspeld. De blauwe route is te veel asfalt en de off road stukken zijn dan ook nog eens niet de moeite. De rode lus is iets aangenamer maar dat maakt het volledige parcour toch niet goed. Ee, gemiste kans want ik herinner me een O2 bikers tocht in deze buurt die veel meer off road was.
Zodoende na 1 toer er al de brui aangegeven wegens het weer en het mindere parcour.
intbos
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 05 apr 2010 14:24
Rijdt met: Trek

Bericht door intbos »

Vanochtend vertrokken aan de Lissenvijver, met de bedoeling de groene en rode lus af te rijden. Ik had alle commentaar op de site over ontbrekende pijltjes gezien en me dus gewapend met een plannetje. Maar helaas pindakaas.. ben op de route van Laakdal terecht gekomen, gewoon met de rode pijltjes te volgen. Ineens zat ik dus aan de andere kant van het kanaal en de E313. Kan dus niet veel zeggen over die landduinenroute.. Alleen dat ik die van Laakdal niet zo bijzonder vond. Volgende keer beter.
Plaats reactie