ANHÉE

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Overal bos is nu ook niet waar. Soms heb je lange stukken asfalt aan de rand van het bos. Je zit dus niet constant in de bossen.
Smoldros
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: do 08 jan 2004 17:48
Rijdt met: specialized epic comp carbon 29

Bericht door Smoldros »

Ik ga ieder jaar 1 keer de permanente route van Anhee rijden. Heel toffe route met serieus wat klimwerk in. Als je voor de eerste keer gaat moet je wel goed de pijltjes in de gaten houden en best een kaart meenemen want het is niet overal even duidelijk uitgepijld. Een aanrader. :D
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Heb zaterdag met qube de route in Anhee gedaan en ze was echt wel super! Idd alle Houffa wimps zouden beter eens naar Ahnee gaan voor het, naar mijn mening, betere MTB werk dat hier in Belgie te vinden is. De route is erg gevarieerd en desondankt toch zeer goed uitgepijlt (enkel een goede opmerkzaamheidsfactor is nodig) Zelfs de mensen van de toeristische dienst zijn super sociaal. SAMENGEVAT: eentje om nooit meer te vergeten ps: 50 km is wel degelijk 70....
Gebruikersavatar
frog
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 27 apr 2002 02:00
Rijdt met: Pro Winner

Bericht door frog »

Zondag in ST Gerard loopt de rit ook gedeeltelijk langs de paden van Anhee ,.Zie maar bij de topic over toertochten bij ST Gerard =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Bericht door mountainsurfer »

zaterdag nog eens route anhee gereden
beginnen langs maas (6km plat)prima opwarming
het meeste van parcour ligt er droog bij
bepijling is meestal ok
op ongeveer 40km aan 5 hoek (in bos)pijltje weg
eerst naar links gereden (was mis )
dan schuin links (terug mis )
dan naar rechts waar groen en blauw naar toe gaan (terug mis)
dan rechtdoor en da was goe
dat was mijn enigste missing
als er geen pijltjes staan is het gewoon rechtdoor
is een route met veel afwisseling
verschillende ondergronden (aarde ,stenen,asfalt)
mischien een beetje teveel asfalt (daar kan je wel wat rusten )
stonden 72 km op teller (50km aangegeven)
is een prachtige route en maar 150 km van gent
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Deze route is idd de moeite om wat meer in de kijker te zetten, een echte aanrader :wink: . Ik vergelijk hem een beetje met Theux, maar dan 72km. Ik heb de route ook een kleine maand geleden gereden. Maar zit er nu zo veel asfalt in? in het begin die 6km (is zelfs geen asfalt) dan die héél lange klim naar boven, dan hier en daar een verbindingsstuk en de uitloop.
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

vandaag ook deze route gedaan , pffff bepijling kun wel een stukske beter zele , , op begin zaten we constant verkeert . Uiteindelijk hebben we besloten om terug te keren om eens terug te herstarten , effe nog in het VVV kantoor een kaart gekocht maar da was ook chinees , een wirwar van lussen en der stond zoveel op die kaart dat het moeilijk lezen was . We hebben beloten om dan zomaar ergens te rijden , opeens komen we terug pijlekes tegen he hebben die dan gevolgt . Er waren een paar mooie stukken in maar om te zeggen dat dit beter is dan Houffa das toch nie just zele .
We hebben 52km gedaan en een 1000hm
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Weet er iemand of je ook de Abdij van Maredsous passeert ? of het gehucht Denée ?
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Xcell schreef:Weet er iemand of je ook de Abdij van Maredsous passeert ? of het gehucht Denée ?
Ja, je passeert beide en nog mooiere dan dat ook Bioul bvb. is een prachtig gehuchtje. Als je er juist uit rijd heb je trouwens een zeer mooi technisch klimmetje en voor je Bioul binnen rijd zie je op je rechterkant een zeer mooie ruine liggen.Het gehucht Warnant kom je ook tegen. Dit is gekend als het gehuchtje waar je met een soort strandwagentjes over de oude treinrails kunt rijden.

Zelf heb ik die rode route ook al een 3-tal keer gereden. Heb jammer genoeg de Hm's niet maar ik schat een 1400hm. Kan mis zijn want dit is nogal moeilijk in te schatten. De route is vrij goed te doen voor de recreatieve fietser.

Tip! Let goed op nadat je de lange afdaling neemt waarbij je terug op de grote baan "Dinant-Namen" komt daar moet je direct links terug offroad en niet op de baan. Velen rijden daar verkeerd en dit is te begrijpen. Het is heel slecht aangeduid.
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Bedankt Nebraz voor het antwoord.

Ik vertrek namelijk vanaf de parking van de abdij van Maredsous.

'k Twijfel of ik de Maredsousse dagmenu (kaas en bier) voor of na de rit ga nuttigen :drunk:

Xcell
Plaats reactie