Jette -> Oostende

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Jette -> Oostende

Bericht door JeF GT »

Dit is zo'n topic waarvan ik niet echt weet in welk onderdeel hij thuishoort, maar permanente routes lijkt me het meest van toepassing.

Morgen ben ik van plan te profiteren van de oostenwind en ga in één ruk van mijn kot hier in Jette naar mijn ouderlijk huis in Oostende rijden.

Met de koersfiets kunt ge echter niet op de autostrade verschijnen en ik heb gemerkt dat de route via de secundaire wegen niet zo simpel is. Van hier (Jette) geraak ik makkelijk in Aalst en dan naar Gent is ook niet zo moeilijk. Maar dan begint het ingewikkeld te worden.
Weet iemand hoe ik het best, vanuit richting Aalst, Gent doorkruis en welke weg of richting ik dan best volg om in Brugge te geraken (vanaf daar weet ik mijn weg weer)?
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

Jeffrey,

neem in gent het kanaal richting oostende
- dat loopt naar aalter, een beetje voor aalter gaat ge dan wel over enkele bruggen moeten (beetje ingewikkeld daar)
- naar beernem, daar ook even van het kanaal weg en er terug op
- en dan naar moerbrugge
- brugge, de ring nemen en die altijd maar blijven volgen tot aan kruispunt om naar oostende te gaan, daar rechtdoor
- langs vaart naar jabbeke, oudenburg en dan komt ge aan den UCB uit

wanneer ge de zee ziet zijt ge aan de finish :-)
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Mercikes! Met een rugwind kunnen enkele extra kilometertjes geen kwaad. Alleen keer ik zeker niet terug als ik de weg kwijt ben. ;)
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

in gent moet je de ring (?) volgen (er is een fietspad) richting mariakerke-zeehaven
in vlinderhoute de vaart op
Gebruikersavatar
PuraVida
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 09 okt 2003 14:40
Rijdt met: Specialized Epic Expert 2018

Bericht door PuraVida »

guntherds schreef:Jeffrey,

neem in gent het kanaal richting oostende
- dat loopt naar aalter, een beetje voor aalter gaat ge dan wel over enkele bruggen moeten (beetje ingewikkeld daar)
- naar beernem, daar ook even van het kanaal weg en er terug op
- en dan naar moerbrugge
om wat naampjes op te plakken
* vanuit Gent rechts van het kanaal rijden tot in Hansbeke
* de Hansbekebrug (naam staat op brug geschreven) over en nu links van de vaart rijden, door een bosje in Aalter, helemaal tot in St-Joris
* in St-Joris opnieuw brug over (2de brug als je uit het bos komt!) ,dus terug rechts van het kanaal richting Beernem
* bij de volgende brug (in Beernem) terug vaart over, langs fitnesscentrum Fizix draaien en vervolgens links van het kanaal rijden langs Moerbrugge tot in Brugge
(zo doe ik het toch met de koersfiets)
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Re: Jette -> Oostende

Bericht door Thierry »

JFK schreef:... Van hier (Jette) geraak ik makkelijk in Aalst en dan naar Gent is ook niet zo moeilijk ...
Wanneer is 't karnaval in Aalst ? Ge zou daar wel ne keer tussen nen hoop feestvierders kunnen terechtkomen :wink:
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Re: Jette -> Oostende

Bericht door JeF GT »

Mercikes PuraVida, als ge gans het week-end niets van mij hoort op het forum is het teken dat ik het er niet levend vanaf gebracht heb of nog altijd onderweg ben. Tzal alleszins uw schuld niet zijn.
Thierry schreef:Wanneer is 't karnaval in Aalst ? Ge zou daar wel ne keer tussen nen hoop feestvierders kunnen terechtkomen :wink:
't begint zondag, OEF!
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Jette

Bericht door ivan »

Met dat onderstel kan dat niet mislukken.

Ik rij morgen tt Knesselare dat is dat is ook op weg naar de kust.Als je bikers tegenkomt blauw lintje laten wapperen.

Succes

mgg Ivan
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

En, hoe is de onderneming meegevallen?

Lijkt me heel leuk om doen!
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Dzjowie schreef:Lijkt me heel leuk om doen!
Wij hebben vandaag ook 120 zware kilometers gedaan en dat was geen sinecure wegens de koude, denk dat het voor JFK een mentale training zal geweest zijn (alleen...).
Plaats reactie