Vlaanderen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brunette
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 01:51
Rijdt met: trek 8500

Vlaanderen....

Bericht door brunette »

Wie heeft er genoeg ervaring met routes in Oost-Vlaanderen? Kben het een beetje beu om steeds hier in de buurt in te pikken op het mtb-parcours van destelbergen, wat op zich wel meevalt voor de natuurliefhebber in mij, maar beetje tegenvalt qua 'spectakelwaarde'... . :-?
bovendien is vaak een echt modderbad... .

Dus ik zou graag eens beginnen met wat andere routes in Vlaanderen. Probleem is dat geen rijbewijs heb, en dat mij bikepartner wel rijbewijs heeft, maar niet over een auto beschikt. We zijn maar arme studentjes hoor #-o .
Heeft er iemand goeie ervaring met de nmbs om afstanden af te leggen?
ik heb een beetje schrik voor schade aan mijn fiets... . :bounce:

toffe streken in de buurt van gent, laat maar komen... . =D>
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

o-vl

Bericht door ivan »

ZOMERGEM is een toffe vaste MTB route met veel off road

mgg Ivan
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

nmbs valt heel goed mee, ik ben zo vorig jaar naar de ardennen gegaan... en de fiets hangt ofwel apart in een ruimte ofwel staat hij op zo een tussenstuk waar er deuren zijn om op te stappen....

een dagkaart voor fiets kost 7eur en dan kan je de hele dag in gelijk welk station opstappen met je fiets (wel nog een ticket kopen voor u zelf kopen)...

enig nadeel: bij modderige toestanden en een enorm vuile fiets, heeft de nmbs dan het recht om je fiets te weigeren??

btw: je hebt volkomen gelijk vind ik... de blosoroutes in vlaanderen zijn niet zo schitterend, de enige hier in oost vlaanderen die (naar mijn persoonlijke mening) de moeite zijn, zijn brakel, oudenaarde en kluisbergen....

ah, waar ik woon, oosterzele (balegem), da is pas een ramp..... daar is maar 1 mooi stuk en da is een klein boske, cannonneke is er al eens in geweest met mij... enkele pittige kleine afdalingen...
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Brunette,

Beethoven uit gent, heeft al een pak ervaring met de bike op de trein. Die trekt zo ook het ganse lang door. Maar hij zal je er zelf wel meer over kunnen vertellen. Als ge es nen tt wilt rijden, ik woon in melle center en heb een fietsrek voor 2 fietsen, kan er dus altijd wel iem meenemen.
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Bericht door mountainsurfer »

oosterzele
gavere
sint lievens houtem
zottegem
brakel
deze zijn allemaal te doen van gent(en omstreken)
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Ik heb ook al tientallen keren de bike mee op de trein genomen. Het is inderdaad goed te doen. De bike wordt in een aparte ruimte met het voorwiel aan een haak gehangen, schade aan mijn bike heb ik nog nooit gehad. Op sommige treinen moet je de fiets in de opstapruimte zetten, en kan je er vlak naast zitten.
freezy schreef:enig nadeel: bij modderige toestanden en een enorm vuile fiets, heeft de nmbs dan het recht om je fiets te weigeren??
De nmbs behoudt zich steeds het recht voor om fietsen te weigeren, maar normaal zal ze dat niet doen omdat de bike vuil is. Wat wel kan gebeuren, is dat ze een bike weigeren omdat er al meerdere in de trein staan, maar zelfs dan doen ze meestal wel moeite om die er nog bij te krijgen, of mag je met je bike in de gang staan.
Scary
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 feb 2004 19:41
Rijdt met: LAPIERRE

Bericht door Scary »

Wel vandaag de groen route gedaan van Beselare + wat onverhards in de regio. In Geluvelde in de afdaling naar de autostrade aan de boerderij is de onverhard afgesloten met prikkeldraad, takken en stenen (heb in de takken gefietst gelukkig anders was het de prikkeldraad).

Vraagje: ???

Heeft men zomaar het recht van de route af te sluiten???

Zijn er wel doorgereden maar kom lijkt me wel ambetant...

Greetz

Scary
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Vlaanderen

Bericht door beethoven »

Hey afspreken met mij voor te biken in Gent? geen enkel probleem . genoeg ervaring met studenten. Iedereen komt bij mij om te toeren.
Normaal mag de fiets mee op de trein bevuild of niet nog nooit last gehad. Nu er mogen maar een beperkt aantal fietsen mee vooral op de lijn naar de Panne zijn ze wel streng met deze beperktheid. 4 stuks. Maar alles is te doen. vergeet natuurlijk geen biljet aan te schaffen. Gavere lijkt mij ook nog intressant en doenbaar. Stuur mij maar een pn. IK zal graag gidsen.
Plaats reactie