Technisch parcours te Wetteren gepland...

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
J.S.
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 sep 2005 20:38
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door J.S. »

freezy schreef:
J.S. schreef:Waar is dit technisch parcours te vinden? Kan iemand de vorige 14 bladzijden eens samenvatten, sorry, 'k ben te lui om het allemaal te doorlezen... :oops:
Begin eens te lezen van bij het begin en in de 1e post zal je al direct het antwoord vinden. :wink:
Da's idd al iets! :lol:

Daar staat dat er sprake van was om dat daar te plannen. Is dat er gekomen?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

J.S. schreef: Da's idd al iets! :lol:

Daar staat dat er sprake van was om dat daar te plannen. Is dat er gekomen?
Aan het grote aantal pagina's te zien... Ja, er is daar een technisch parcours.

Of het er nu nog goed bij ligt, is een andere vraag. Ik heb al gehoord dat het serieus uitgediept is op bepaalde plaatsen.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Het is wel het beste parcour in Oost Vl op techn gebied. Spijtige was dat, al heeft men mijlpalen verzet het niet opgenomen werd in de onlangs geopende vaste route maar het wel kan aangesloten worden.
Je bent van Wemmel zie ik, stuur me eens een PBke en geef je enkele cordinaten om een techn parcour op te zoeken in jou omgeving.
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

Gisteren samen met Kiekes PDS een toerke op de baan gaan rijden. Plots komen we de groene pijltjes tegen van de Bloso route van Wetteren. Die dan maar gevolgd tot aan de Warande.
Daar merken we dat er een leuk technisch parkoers ligt in de Warande zelf. De sportfunctionaris stuurt ons mooi het juiste pad op en wij maar draaien, keren, stijgen en dalen. Het is een leuk stukje daar in het bos achter de warande.
Na onze eerste ronde (waar we niet volledig het juiste traject gevolgd hadden) wilden we dit wel nog eens opnieuw doen, maar nu zoals het hoort.
Bij de 2de afdaling naar de vijver toe (die we de eerste keer niet opgemerkt hadden) zie ik 2 bomen kort tegen elkaar met daartussen een boomwortel. Ik benader deze hindernis zeer rustig en ik klik langs een kant los omdat het paadje draait, steil bergaf gaat en modderig is (ook wel omdat mij technische bagage niet echt super is).
Het volgende moment zakt mijn voorwiel volledig weg en vlieg ik overkop en rol nog eens mooi verder naar beneden. Ik spring recht en roep : niks aan de hand. Toen ik me omdraaide naar de fiets zag ik pas aan wat ik was ontsnapt...

Enkele vandalen hadden een kuil gegraven van een halver meter diep en even lang en breed zodat je wiel er perfect in past. Deze kuil was afgewerkt met takjes en twijgjes en erbovenop lag een bladerdak. Je had gewoon geen enkele kans om aan deze val te ontsnappen. De fiets zag er niet uit... de vork is geraakt, de derailleurpad staat krom, achterwiel krom, derailleur in achterwiel (rond een spaak).

Wij terug naar de sportfunctionaris om dit te melden (en om de kosten aan de bike terug te laten betalen.) Deze sportfunctionaris was enorm verschoten en heeft werkelijk alles in het werk gesteld om ons te helpen. Dienst 100 werd ingelicht (maar was niet nodig), politie kwam ter plaatse en de papieren voor de verzekering gaan opgestuurd worden maandag (omdat dit ongeval gebeurd is op het domein de Warande zelf).

De put hebben ze direct zelf gaan opvullen omdat dit echt ongeloofelijk gevaarlijk was. Ik heb zeer veel geluk gehad...

Dus als er nog onder jullie dit technische parkoers gaan doen, ga eerst even naar de sporthal en vraag of alles er ok bijligt en waar je op dit parkoers kan komen, ze zullen je zeker en vast goed helpen.
Laatst gewijzigd door Miejster op ma 09 jan 2006 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
joerio
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 20 jan 2005 21:09
Rijdt met: stumpjumper...ne witten.

Bericht door joerio »

DA ZIJN VAN DIE BROEKVENTJES DIE HUN LOPEN TE VERVELEN

K' ZOU ZE GRAAG EENS TEGEN KOMEN :evil: :evil: :evil:
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

Ik ben gisteren nog eens enkele rondjes gaan draaien op het warandeparcours. Er was niets meer te merken van die 'valkuil'.

Echt spijtig dat zoiets moet gebeuren. Wel chapeau voor de sportdienst om zo snel te reageren! Het toont aan dat ze bezig zijn met de sport.

Het parcours is in vgl met vorig jaar al een stuk minder moeilijk geworden. Een aantal heel moeilijke bochten bestaan niet meer doordat de meeste bikers daar voor een makkelijkere weg kozen. Jammer, maar niets aan te doen zeker?
qwan
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 09 feb 2004 21:35
Rijdt met: Specialized Stumpjumer FSR

Bericht door qwan »

tenedenaar schreef:Het parcours is in vgl met vorig jaar al een stuk minder moeilijk geworden. Een aantal heel moeilijke bochten bestaan niet meer doordat de meeste bikers daar voor een makkelijkere weg kozen. Jammer, maar niets aan te doen zeker?
Ik heb er zaterdag ook een paar tourkes gedaan en ik hoopte dat het makkelijker was omdat mijn techniek verbeterd was :(

Als je zegt dat moeilijke bochten vervangen zijn door makkelijker wegen, over welke bochten gaat het dan specifiek? Ik vind bijvoorbeeld dat de linkse bocht over de boomwortels net voor de eerste afdaling richting vijver er een stuk moeilijker op geworden is. Vroeger kon je die nog aan een deftige snelheid nemen, nu is het voor mij echt mikken om niet weg te schuiven.
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

[quote="tenedenaar"]Wel chapeau voor de sportdienst om zo snel te reageren! Het toont aan dat ze bezig zijn met de sport.[/quote]

Ik heb net hetzelfde in mijn mail naar de sportdienst gezet!
Veel respect voor mensen die inderdaad bezig zijn om alles zo snel mogelijk opnieuw in orde te brengen om ons op een veilige manier onze sport te laten beoefenen.
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

Ik heb uit goede bron vernomen dat er plannen zijn om in de heel nabije toekomst de blosoroute van Wetteren uit te breiden met nog 2 lussen. Eéntje via massemen, westrem,... met aansluiting op Oosterzele
en een tweede via Wetteren-Overschelde, Wetteren Ten Ede,... met aansluiting op Laarne-Destelbergen.
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Bericht door mountainsurfer »

voor de warande liggen er nu ook een paar springbergkes



amaai de meeste zijn niet te doen
Plaats reactie