Bloso-route Provinciaal domein Puyenbroek (Wachtebeke)?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
cherryman
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 01 jun 2011 13:32
Rijdt met: Giant Reign 2, TBR Custom
Contacteer:

Bericht door cherryman »

Vandaag ook de kleine lus meegenomen aangezien ik toch aan Puyenbroeck passeerde op mijn tocht. Ligt er nog heel leuk bij, hier een daar iets vettiger, maar dat zal er binnekort alleen maar leutiger op worden :P

Wel een keer serieus de mist (bos) ingegaan denk ik. Vrij technisch stuk in een bos dat niet tot de echte route behoorde, liep ineens dood, tot ik enkele bomen verder het echte padje zag liggen. Al was dat wel een heel wat leuker stuk dan de route zelf :-)

Binnenkort maar eens de rode op het menu plaatsen, al zie ik dat het nogal vrij veel non-off road is...
Gebruikersavatar
BeastieBoy
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 19 jun 2011 21:03
Rijdt met: MuddyFox

% onverhard

Bericht door BeastieBoy »

Op de BLOSO-website staat 52% offroad vermeld bij de rode route van Puyenbroeck (44 km).
Dat lijkt precies niet te kloppen met de berichten die hierboven te lezen zijn.

Wie weet (bij benadering) het reële aandeel onverharde wegen?
Dank,
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Re: % onverhard

Bericht door Herder Scubaluc »

BeastieBoy schreef:Op de BLOSO-website staat 52% offroad vermeld bij de rode route van Puyenbroeck (44 km).
Dat lijkt precies niet te kloppen met de berichten die hierboven te lezen zijn.

Wie weet (bij benadering) het reële aandeel onverharde wegen?
Dank,
Als je de rode route rijdt zal dit wel ongeveer kloppen. Heb me nog niet echt beziggehouden om het allemaal juist op te meten (ben ik niet van plan ook).
Maar aangezien ik de streek redelijk goed ken, brei ik er ook wat stukken aan die uiteraard het percentage offroad wel wat omhoog krikken :-)
Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Bericht door Iron Man »

Nog iemand de route gaan rijden de laatste tijd?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Ik heb ze half maart eens gereden met de politieschool die daar niet ver af zit. Heb me toen goed geamuseerd, was aangenaam verrast door de bossen die daar nog liggen.

Tijdens de sportlessen gingen we wel dikwijls eens lopen op het domein van Puyenbroeck en daar alleen al kan je een mooi rondje rijden maar ook erbuiten ligt er nog tamelijk wat offroad.

Of het 52% zal benaderen weet ik niet... Maar dat doen er amper een paar routes in Vlaanderen.
Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Bericht door Iron Man »

oké bedankt :-D
WpK
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 05 sep 2013 11:28

Re: Bloso-route Provinciaal domein Puyenbroek (Wachtebeke)?

Bericht door WpK »

Heeft iemand recent deze route nog gedaan?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bloso-route Provinciaal domein Puyenbroek (Wachtebeke)?

Bericht door BerggeitCasualFietser »

WpK schreef:Heeft iemand recent deze route nog gedaan?

laatste keer met de tt van vorig jaar...
Bazill
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 mar 2014 11:13

Re: Bloso-route Provinciaal domein Puyenbroek (Wachtebeke)?

Bericht door Bazill »

In de lijst vd parcours vind ik Wachtebeke of Puyenbroek niet terug maar er zijn wel degelijk 3 goed uitgepijlde routes. Start aan parking 2 thv de sporthal. Het deels gezamenlijke blauw/rode parcours is zo plat als St. Pieters voorbroek maar toch de moeite. Na enkele km wordt je geconfronteerd met een erg lange kasseistrook. Dit gedaver wordt wel snel beloond met een mooie doortocht over de onverharde baantjes vh Heidebos en de omgeving vh Fort Francipani. Even verderop ligt de splitsing vh blauwe en rode parcours. Als je rood volgt belandt je op een kilometer lange ventweg naast de snelweg N49. Niet bijzonder interessant en nogal frustrerend omdat je naast je steeds het bos en aanlokkelijke baantjes ziet liggen. Op het einde, waar de ventweg onder de N49 duikt, moet je opletten dat je de oranjegele Mtb-pijltjes (verbinding naar Zelzate) niet volgt maar verder naast het bos blijft rijden. Na enkele boswegen krijg je de bijzonder mooie trekweg naast de Moervaart onder de wielen. Als je de betonwegen afgewerkt hebt kom je op leuke onverharde baantjes (oa Bommel) in de bos- en parkzone v Puyenbroeck waar je aansluit op het groene parcours. Dit kort groen traject (slechts 9 km) met allemaal bos- en parkwegen is voor de liefhebbers vh lichtere werk zeker een aanrader.
Besluit: bijzonder goed uitgepijld zeer vlak parcours met iets meer dan een derde onverharde wegen die bij niet al te veel regenval goed berijdbaar zijn.
Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Re: Bloso-route Provinciaal domein Puyenbroek (Wachtebeke)?

Bericht door Iron Man »

Hallo,

De route van Wachtebeke heet Puidonkroute. Hier wat meer info:

http://www.bloso.be/sites/PrePress/Gede ... tebeke.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bloso.be/sportpromotie/Natuu ... 08886&z=12" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie