Bloso-route Provinciaal domein Puyenbroek (Wachtebeke)?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Duffman
Mountainbiker
Berichten: 914
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 11:41
Rijdt met: Giant Boulder (zwart)

Bloso-route Provinciaal domein Puyenbroek (Wachtebeke)?

Bericht door Duffman »

Gisterenvoormiddag een stuk door het Provinciaal domein Puyenbroek in Wachtebeke gereden. Ben daar 2 pijltjes tegengekomen van een Bloso-route (een rood en een groen).
Is dit een nieuwe route ofzo? Vind daar niet direct info over terug. Heeft iemand daar meer informatie over (routeplan, afstanden...)?
Heb de route, wegens tijdsgebrek, maar voor een stuk gevolgd. 't Is alleszins een heel mooi stuk.
Voor de streekkenners: ben via de Bosdam (Zaffelare) binnengereden en onmiddellijk aan het hek rechts 't bos ingedraaid.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Ik heb mijn licht eens opgestoken bij de sportdienst van Wachtebeke.
Van zodra ik antwoor heb plaats ik het hier.
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Re: Bloso-route Provinciaal domein Puyenbroek (Wachtebeke)?

Bericht door Herder Scubaluc »

Duffman schreef:Gisterenvoormiddag een stuk door het Provinciaal domein Puyenbroek in Wachtebeke gereden. Ben daar 2 pijltjes tegengekomen van een Bloso-route (een rood en een groen).
Is dit een nieuwe route ofzo? Vind daar niet direct info over terug. Heeft iemand daar meer informatie over (routeplan, afstanden...)?
Heb de route, wegens tijdsgebrek, maar voor een stuk gevolgd. 't Is alleszins een heel mooi stuk.
Voor de streekkenners: ben via de Bosdam (Zaffelare) binnengereden en onmiddellijk aan het hek rechts 't bos ingedraaid.
Ook de pijltjes al tegengekomen op mijn vast trainingsparcours en heb ze proberen te volgen, maar ze zijn nog vrij onduidelijk opgesteld.
Binnengereden via de ingang van het molenmuseum, en daar liep het al verkeerd, dan wat verder in het domein nog wat pijltjes gevolgd oa. over de bulten en van de trapjes van het Military-parcours. Verder ook in het Sidmarbosje en Kloosterbos nog pijltjes tegengekomen.
Als er nu nog iemand een TT organiseerd en door het domein rijdt, hoor ik de commentaren al.............jaja..........zo is het niet moeilijk..........ze volgen gewoon de Bloso-route #-o #-o #-o
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Bericht door Herder Scubaluc »

Daarnet een trainingsritje gedaan en er zijn al meer pijltjes geplaatst en ook reeds het infobord gezien aan het zwembad.
Het gaat hier over de "Puiendonkroute"
Er zijn drie lussen met een totaal van 53km.
De groene route = 9km en volledig in het domein.
De blauwe route = 24 of 27km dacht ik (had niks bij om te schrijven)
De rode route = 44km en neemt idd. het Kloosterbos, Heidebos en nog dat stuk langs de Moervaart tot Terdonk erbij.

Als je de rode route wil volgen zal je wel voor een verrassing komen te staan :wink: nl. je moet door het hekken van het molenmuseum rijden.............maar dit is de maandag en dinsdag gesloten #-o overdag kan je dan nog (indien gesloten) rechts ervan door het hekken rijden en langs de gebouwen van onderhoudsploeg in het domein rijden.............maar dat is ook gesloten buiten de werkuren en in het week-end #-o Tja, de coördinatie tussen de verschillende Provinciale diensten is ook niet je dat :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Duffman
Mountainbiker
Berichten: 914
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 11:41
Rijdt met: Giant Boulder (zwart)

Bericht door Duffman »

ka.dee schreef:Ik heb mijn licht eens opgestoken bij de sportdienst van Wachtebeke.
Van zodra ik antwoor heb plaats ik het hier.
Alvast bedankt dat je hier energie en moeite wilt insteken

@scubaluc: ook bedankt om nog eens langs ginder te rijden. Waarschijnlijk ga ik dondernamiddag ook nog eens een toerke doen (heb eens uitzonderlijk overdag in de week vrij 8) ).
Als ik je uitleg goed lees, doet de blauwe route het domein niet aan want die pijltjes heb in niet gezien, enkel rood en groen.
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Heb ook al de groene plakatjes zien hangen in domein eentje aan de vijver op de berg surviavel,vorige week had ik nog niks gezien in Kloosterbos dat word terug smullen met het parcour =P~
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

scubaluc schreef:Daarnet een trainingsritje gedaan en er zijn al meer pijltjes geplaatst en ook reeds het infobord gezien aan het zwembad.
Het gaat hier over de "Puiendonkroute"
Er zijn drie lussen met een totaal van 53km.
De groene route = 9km en volledig in het domein.
De blauwe route = 24 of 27km dacht ik (had niks bij om te schrijven)
De rode route = 44km en neemt idd. het Kloosterbos, Heidebos en nog dat stuk langs de Moervaart tot Terdonk erbij.

Als je de rode route wil volgen zal je wel voor een verrassing komen te staan :wink: nl. je moet door het hekken van het molenmuseum rijden.............maar dit is de maandag en dinsdag gesloten #-o overdag kan je dan nog (indien gesloten) rechts ervan door het hekken rijden en langs de gebouwen van onderhoudsploeg in het domein rijden.............maar dat is ook gesloten buiten de werkuren en in het week-end #-o Tja, de coördinatie tussen de verschillende Provinciale diensten is ook niet je dat :roll: :roll: :roll:
Hiermee is mijn vraag ivm. die pijltjes in het heidebos in Moerbeke ineens ook beantwoord. :-D
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Bericht door Herder Scubaluc »

Duffman schreef:
ka.dee schreef:Ik heb mijn licht eens opgestoken bij de sportdienst van Wachtebeke.
Van zodra ik antwoor heb plaats ik het hier.
Alvast bedankt dat je hier energie en moeite wilt insteken

@scubaluc: ook bedankt om nog eens langs ginder te rijden. Waarschijnlijk ga ik dondernamiddag ook nog eens een toerke doen (heb eens uitzonderlijk overdag in de week vrij 8) ).
Als ik je uitleg goed lees, doet de blauwe route het domein niet aan want die pijltjes heb in niet gezien, enkel rood en groen.
@Duffman,
De blauwe route start ook in het domein, en loopt in eerste instantie samen met de rode weg van het domein langs de parking.

Dus je kan starten met rood/blauw (weg van het domein) of met rood/groen (door het domein)

Het is soms goed kijken waar de pijltjes zich bevinden, want ze staan niet altijd even duidelijk opgesteld
Gebruikersavatar
Duffman
Mountainbiker
Berichten: 914
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 11:41
Rijdt met: Giant Boulder (zwart)

Bericht door Duffman »

Daarstraks nog eens op verkenning geweest. Op het infobord aan 't zwembad staat er "binnenkort opening".
Dus ka.dee, hou ons maar op de hoogte hé :wink:
De "buiten"routes (rood en blauw) sluiten volgens het bord aan op de Bloso-routes van Lokeren (blauw) en Stekene (rood).

Heb me enkel aan de groene route gewaagd (de tocht door het Provinciaal domein).
Staan blijkbaar al iets meer pijltjes: vorige zondag was het gissen waar je naar toe moest na het open grasveld (op 't einde), nu stond er een pijltje.
Over 't algemeen een mooi parcours, alleen vind ik het 1ste deel nogal onhandig omdat je langs stukken rijdt die op een mooie (zon)dag tamelijk veel worden gebruikt door wandelaars en families met kinderen. Wordt een beetje opletten.
De trapjes op de bulten zijn niets voor mij [-X Ben daar niet handig in :oops:
Na de 2de bult ben ik trouwens "verloren" gereden. Beetje op intuïtie rondgetoerd en terug op de route uitgekomen.
Zal hopelijk wel in orde komen :-k

De groene route is alleszins een mooi stukje maar ben als absolute beginneling niet zoveel gewend :oops: Maar wel leuk om zo'n route vrij dicht in de buurt te hebben =D>

O ja, nog een kleine tip: redelijk op het einde moet je schuin links inslaan om langs het bos evenwijdig met de asfaltweg te rijden. Rij daar gewoon rechtdoor het bos in, veel leuker :wink: Op het einde van dit pad rechts af en je komt terug op de route uit.
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

[quote="Duffman"]

De groene route is alleszins een mooi stukje maar ben als absolute beginneling niet zoveel gewend :oops: Maar wel leuk om zo'n route vrij dicht in de buurt te hebben =D>

alé duffman je bent toch geen beginneling [-X je bent bijna een jaar bezig vooruit met de bike :roll:
Plaats reactie