Wissant (Frankrijk)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
sliekfretter
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 21:58
Rijdt met: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach
Contacteer:

Bericht door sliekfretter »

polletje schreef:
om nadien terug naar wissant te gaan via de baan en super afdaling om snelheids recorden te breken :-)
Inderdaad Polletje , da raceke tegen die motorfietsen leverde een 64km/u #-o op voor ons collega Dirk
martin b.
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 17 feb 2007 19:41
Rijdt met: GT

Bericht door martin b. »

Is er iemand van plan om zaterdag of zondag naar Wissant te gaan rijden ? Normaal zit ik dit weekend daar.

martin b.
Gebruikersavatar
3s
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 01 feb 2008 16:19
Rijdt met: Thompson Sub01 (V-brakes - full Deore - Suntour XCR)

Bericht door 3s »

Donderdag voor het eerst naar Wissant vertrokken.
Vond niet direct de eerste pijltjes, maar eens ik weg was, heb ik 100% genoten!
Heb de tour "Mont de Couple" geprobeerd. Was van plan om ook de tour "entre deux monts" ook nog te doen, maar 't was de eerste serieuse rit sinds september en de fysiek was blijkbaar veel slechter dan verwacht, dus 't is bij eentje gebleven :wink: #-o.

Liefhebbers van singletracks blijven beter thuis (zijn vooral brede steenslagbaantjes), maar wie graag relatief korte klimmetjes combineert met schone natuur, prachtige vergezichten (bijna altijd de zee te zien als je boven komt) en lange afdalingen moet zeker gaan!
Perfect uitgepijld, behalve dat ze af en toe ver van het kruispunt staan, al een beetje op weg in de richting die je moet volgen, dus een kaartje heb je zeker niet nodig.
Hiëronymus
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 16:26
Rijdt met: Kona Hei Hei, Rockrider 9.2

Bericht door Hiëronymus »

3s schreef:Donderdag voor het eerst naar Wissant vertrokken.
Vond niet direct de eerste pijltjes, maar eens ik weg was, heb ik 100% genoten!
Heb de tour "Mont de Couple" geprobeerd. Was van plan om ook de tour "entre deux monts" ook nog te doen, maar 't was de eerste serieuse rit sinds september en de fysiek was blijkbaar veel slechter dan verwacht, dus 't is bij eentje gebleven :wink: #-o.

Liefhebbers van singletracks blijven beter thuis (zijn vooral brede steenslagbaantjes), maar wie graag relatief korte klimmetjes combineert met schone natuur, prachtige vergezichten (bijna altijd de zee te zien als je boven komt) en lange afdalingen moet zeker gaan!
Perfect uitgepijld, behalve dat ze af en toe ver van het kruispunt staan, al een beetje op weg in de richting die je moet volgen, dus een kaartje heb je zeker niet nodig.
Deze streek heeft wel degelijk massa's singletracks. Alleen komen die niet voor in de vaste routes van Wissant. Ik ben zelf ook begonnen met die vaste routes en dacht "is dit alles? hier moet toch meer uit te halen zijn?". Koop eens een topografische kaart, volg wat wandelroutes of rij eens een toertocht in de streek en je zal zien dat deze streek vééél meer te bieden heeft dan die vaste routes...

Kijk maar eens op foto 45 op pagina 3 van dit fotoalbum...
http://www.facebook.com/album.php?aid=7 ... 25bea25a68
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Bericht door K&Jprojects »

waar is het vertrekpunt?
welke routes zijn er?
km's?
Gebruikersavatar
Thunder
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 20:35
Rijdt met: Cube GTC SL 2010, scatto helium

Bericht door Thunder »

Hiëronymus schreef:Deze streek heeft wel degelijk massa's singletracks. Alleen komen die niet voor in de vaste routes van Wissant. Ik ben zelf ook begonnen met die vaste routes en dacht "is dit alles? hier moet toch meer uit te halen zijn?". Koop eens een topografische kaart, volg wat wandelroutes of rij eens een toertocht in de streek en je zal zien dat deze streek vééél meer te bieden heeft dan die vaste routes...
Heb je daar toevallig geen gps gegevens van, ik zou wel eens die singletracks willen verkennen.
idefix
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 20 aug 2010 14:22
Rijdt met: ridley scorpio

Bericht door idefix »

K&Jprojects schreef:waar is het vertrekpunt?
welke routes zijn er?
km's?
Er zijn 2 routes voor mtb's:
-entre les monts: 22 km
-le mont de couple: 20 km

Er moeten ook nog kleinere paadjes en wegeltjes zijn, maar als eerste verkenning heb ik deze morgen voor de eerste route gekozen. Was prachtig.

Als je vertrekt aan de Place de la Mairie, zie je links van de TABAC-winkel een straatje (Rue Lieutenant BAUDE), dan beneden naar rechts (Rue Ferdinand BUISSON), dan steek je de hoofdbaan over (Départementale 940) en vandaar begint de bewegwijzering die overigens uitstekend is.
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Bericht door K&Jprojects »

Constant klimmen en dalen.
Leuke routes, weinig technisch.
Genieten van het landschap, en wat genieten van een goei boerentractorpad.
Gebruikersavatar
Bozo
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 10:55
Rijdt met: Cannondale Slate, YT Jeffsy te koop..

Bericht door Bozo »

iemand de gps tracks van de vaste routes van wissant??
Gebruikersavatar
Bozo
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 10:55
Rijdt met: Cannondale Slate, YT Jeffsy te koop..

Bericht door Bozo »

niemand de gps tracks?
Plaats reactie