Wissant (Frankrijk)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
skippy
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 20 jan 2004 20:10
Rijdt met: specialized S-WORKS

Wissant (Frankrijk)

Bericht door skippy »

een zeer mooiei vaste route , maar wel niet in Belgie is in Wissant(Frankrijk) vlakbij de kanaaltunnel. Daar ik aan de kust woon is dit voor mij de beste oplossing om eens zeer stevig te gaan mountain biken!
twee perfect aangeduide parcours van 20 en25 km en altijd uitbreidbaar tot men er bij neer valt! Zeer lange en steile hellingen ,prachtige downhills,
90% offroad ,enorm rustig adembenemende natuur met het verenigd koninkrijk in zicht en dit op een boogscheut van de belgische kust!(40 min. van Nieuwpoort verwijdert) Waarom zou de LCMT organisatie een uitstap naar die streek maken?Wissant ligt net voorbij de kanaaltunnel! (autosnelweg Veurne -Calais-Boulogne)AANRADER!!!!!! :D :D
Gebruikersavatar
Stibo
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 13:13
Rijdt met: Merida TFS 900

Bericht door Stibo »

40 min... met de auto of met de fiets?
Kweet het stomme vraag :D Ma tspeelt wel ne grote rol he

greets
Gebruikersavatar
skippy
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 20 jan 2004 20:10
Rijdt met: specialized S-WORKS

Bericht door skippy »

met de auto natuurlijk :-? toch niet zo verschrikkelijk ver voor mensen afkomstig van bv.west of oost vlaanderen?
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Hey,

is dit gemakkelijk te vinden ?? Ik wil deze wel eens doen en misschien nog zelfs deze maand op een zaterdag. Ik kom van Brugge.
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

Zaterdag ga ik ne keer naar Wissant gaan biken op de vaste routes die zich daar zouden bevinden.

Iemand die de laatste tijd nog alginder geweest is? En hoe zit het met de bepijling?

Greetz
Steve :wink:
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

pro team schreef:Zaterdag ga ik ne keer naar Wissant gaan biken op de vaste routes die zich daar zouden bevinden.

Iemand die de laatste tijd nog alginder geweest is? En hoe zit het met de bepijling?

Greetz
Steve :wink:
als het u bevalt, hou dan maar den 17 de mei vrij voor de wissantaise... :wink:
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

Rock Rider schreef:
pro team schreef:Zaterdag ga ik ne keer naar Wissant gaan biken op de vaste routes die zich daar zouden bevinden.

Iemand die de laatste tijd nog alginder geweest is? En hoe zit het met de bepijling?

Greetz
Steve :wink:
als het u bevalt, hou dan maar den 17 de mei vrij voor de wissantaise... :wink:
We zullen zien.
Ben eens benieuwd wat ik aan zal treffen. Naart schijnt ist daar redelijk de moeite.
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Bericht door robin »

idd tis daar zeker de moeite,

ik ben zaterdag met de beachbikers ginder gaan rijden,was gewoon prachtig rijden,

je kan je daar steendood rijden op die hellingen,en op de afdalingen ook,tis zeker nodig dat je je stuur goed in de handen te hebben,en een goeie vering is zeker aan te raden,en reservebandjes ook

want die afdalingen zijn vlug met kleine tot grote keien dus,....

en genoeg eten en drinken,kben er al 3 maal geweest en kwil zo vlug moglijk terug gaan want voor z'on terein kun je niet sukkelen en tis niet ver ook


conclusie : je gaat je te pletter amuseren
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

robin schreef:idd tis daar zeker de moeite,

ik ben zaterdag met de beachbikers ginder gaan rijden,was gewoon prachtig rijden,

je kan je daar steendood rijden op die hellingen,en op de afdalingen ook,tis zeker nodig dat je je stuur goed in de handen te hebben,en een goeie vering is zeker aan te raden,en reservebandjes ook

want die afdalingen zijn vlug met kleine tot grote keien dus,....

en genoeg eten en drinken,kben er al 3 maal geweest en kwil zo vlug moglijk terug gaan want voor z'on terein kun je niet sukkelen en tis niet ver ook


conclusie : je gaat je te pletter amuseren
Allé, nog drie keer slapen :bounce: :bounce: .

Robin, Hebben jullie daar de vaste routes gereden?

Steve :wink:
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Bericht door robin »

ja en neen

combinatie van verschillende toeren
Plaats reactie