Mountainbikers en paarden

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door eL Tee »

@the_smoker: ik ben en ruiter, en MTB-er (en ook nog off-road rijder, maar dan met échte terreinmachines, geen motorfiets-met-4-wielen-omdat-je-anders-op-jouw-bek-zou-kunnen-gaan). Ik garandeer je, de dag dat ik je dit zie doen, of ik nu te voet, met m'n paard, m'n MTB of m'n 4x4 ben, ik je hoogst eigenhandig castreer met een oud, roest en bot molenaarsmesje.
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door the_smoker »

Veel paardenliefhebbers hier precies :-D
Die domme beesten verschieten al van een muis , waar haalde dan het verstand om me die beesten de baan op te trekken tussen de auto's?
In het bos ben ik een heer in vergelijking me die schijtende knollen , vorige week kwam er een meute door van 10tal paarden -> fiets aan de kant en gewacht tot ze allemaal voorbij waren. Ge moet allemaal is ni zo rap aangeslagen worden als ik zeg dat ze niet op de baan tussen de auto's horen!!!
Daar zit mijn frustratie dat ze ermee de baan opgaan tussen vrachtwagens , auto's ......ze brengen iedereen in gevaar!
Hier mijn neef en nicht met haar kinderen , ze hadden godverdomme dood kunnen zijn!!!
Wacht tot ge zoiets meemaakt in uw familiekringen dan gade helemaal anders nadenken over paarden op de WEG.....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2115 ... ard__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door Christ D. »

Dus je maakt zoiets mee in de familie (héél spijtig trouwens , mijn deelneming hiervoor) , maar je maakt ze zelf express aan het schrikken door er met véél tam tam ,geluid te passeren ? Begrijp ik echt niet , je zou dan toch eerder die ruiters en paarden rustig voorbij gaan ?
darrigade
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: do 20 jan 2005 22:21
Rijdt met: Gary Fisher

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door darrigade »

the_smoker schreef:Veel paardenliefhebbers hier precies :-D
Die domme beesten verschieten al van een muis , waar haalde dan het verstand om me die beesten de baan op te trekken tussen de auto's?
In het bos ben ik een heer in vergelijking me die schijtende knollen , vorige week kwam er een meute door van 10tal paarden -> fiets aan de kant en gewacht tot ze allemaal voorbij waren. Ge moet allemaal is ni zo rap aangeslagen worden als ik zeg dat ze niet op de baan tussen de auto's horen!!!
Daar zit mijn frustratie dat ze ermee de baan opgaan tussen vrachtwagens , auto's ......ze brengen iedereen in gevaar!
Hier mijn neef en nicht met haar kinderen , ze hadden godverdomme dood kunnen zijn!!!
Wacht tot ge zoiets meemaakt in uw familiekringen dan gade helemaal anders nadenken over paarden op de WEG.....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2115 ... ard__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, op de Belgische wegen komen elk jaar meer dan 800 mensen om het leven; ik denk niet dat er veel paarden bij betrokken zijn. Wel veel auto's. Misschien moeten we die maar eens afschaffen.
Inderdaad spijtig van die ruiter en dat paard die bij dit ongelukkig ongeval om het leven zijn gekomen.
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door the_smoker »

Christ D. schreef:Dus je maakt zoiets mee in de familie (héél spijtig trouwens , mijn deelneming hiervoor) , maar je maakt ze zelf express aan het schrikken door er met véél tam tam ,geluid te passeren ? Begrijp ik echt niet , je zou dan toch eerder die ruiters en paarden rustig voorbij gaan ?
Dat met mijn motor is al enige jaren geleden , het ongeluk zelf niet. Mijn nicht denkt er nog steeds aan en voelt zich zwaar verantwoordelijk voor de dood van de man en zijn paard. Ook al kwamen ze er ongedeerd uit lichamelijk!!! Mentaal doet het veel meer pijn dan lichamelijk geloof me vrij. Ben nu ook al wat ouder en wat wijzer geworden , spijtig dat sommige mensen met hun paard niet beseffen waar ze thuishoren :roll:
Spijtig genoeg is de mensheid (waaronder ik zelf) enorm dom en moeten we eerst iets serieus meemaken waarna we pas begrijpen wat de consequenties kunnen zijn ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door eL Tee »

Je bent hét schoolvoorbeeld van het feit dat Darwin's theorie niet klopt...
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door the_smoker »

eL Tee schreef:Je bent hét schoolvoorbeeld van het feit dat Darwin's theorie niet klopt...
Die heb je van ergens horen zeggen of ergens gelezen want als ik u psychisch gestoorde post hierboven zie , bent ge niet verder dan het 2de middelbaar geraakt. Zware jeugd gehad , vader gaf je geregeld is goed wat meppen toen hij gedronken had? :wink:
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door eL Tee »

Hoe dat je 't kan raden!
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door GW »

Jammer van het ongeval van je nicht. Maar ik heb meer den indruk dat er bij u iets psychisch niet helemaal correct is maar bon,die mensen moeten er ook zijn. :wink:

Wat ga je doen als jij met je mtb eens op een wandelpad rijd en een wandelaar met zen wandelstok begint te zwaaien om jou eens goed te laten schrikken?? Of als je met je motor op een fiets/wandel pad of dergelijke komt waar jij met je motor niet thuis hoort? Heb eens een beetje respekt voor elkaar man. Ongelukken gebeuren nu een maal.

Als je respekt toont krijg je (bijna) altijd respekt terug.
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door the_smoker »

GW schreef:Jammer van het ongeval van je nicht. Maar ik heb meer den indruk dat er bij u iets psychisch niet helemaal correct is maar bon,die mensen moeten er ook zijn. :wink:

Wat ga je doen als jij met je mtb eens op een wandelpad rijd en een wandelaar met zen wandelstok begint te zwaaien om jou eens goed te laten schrikken?? Of als je met je motor op een fiets/wandel pad of dergelijke komt waar jij met je motor niet thuis hoort? Heb eens een beetje respekt voor elkaar man. Ongelukken gebeuren nu een maal.

Als je respekt toont krijg je (bijna) altijd respekt terug.
Dus je vergelijkt menselijk gedrag met dat van een paard????
Die paardenliefhebbers gaan wel heel erg ver :-D
Er is bij ons allemaal wel iets mis hahaha :lol:
Plaats reactie