Mountainbikers en paarden

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
road rebel
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 aug 2013 17:15

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door road rebel »

Veel liever uitwerpselen als vervuiling (of het nu hond of paard is) dan uitlaatgassen. Laat staan voor het milieu!
Gebruikersavatar
pareke
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 02 jan 2011 21:42
Rijdt met: Bmc fs01
Contacteer:

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door pareke »

Ik ben vorige week bijna omvergevlamd door ne snul op een paard die in volle galop door de wandelpaden aant vlammen was . Als je weet dat hier heel veel kinderen komen om te spelen en dat wandelaars dit pad heel veel nemen moet nen redelijk begaafde mens toch weten dat dit niet normaal is dat je met een paard van 600 kg hier zo hard rijdt ( gebeurd in teunenberg )
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door steviejanneke »

buck schreef:toch wel enkele bedenkingen.

Waarom zou een paard niet op de openbare weg horen? Het probleem zit meestal niet bij de paarden maar bij het gemotoriseerd verkeer dat weinig of geen respect heeft voor zwakkere gebruikers. Het verschil tussen met een paard op de openbare weg of als wielertoerist is niet zo groot, in beide gevallen word je regelmatig van de baan gereden door mensen die denken dat de openbare weg enkel voor hun auto gemaakt is.

Wat de uitwerpselen van paarden betreft is er toch nog een groot verschil met een hondestront
En voor de wet word een paard bekeken als een vervoermiddel en het is nu eenmaal eigen aan de meeste vervoersmiddelen dat deze vervuiling achterlaten
.

sorry maar ik ben hondeliefhebber & vind dat eigenlijk ook zever......
paarde-koeie-honde-konijne-reeenstrot het stinkt allemaal en het maakt als je wandelt allemaal de onderkant van je voeten vuil...... of met de fiets je rug :roll:

maar als mijn honden in een bos lopen kaken ze ten eerste meestal van de padjes & als ze al op het pad kaken schop ik het zelf van het padje.... Maar in een bos-weide-graskant... ga ik die kak zeker niet oprapen !!! wat heeft dat met vervuiling te maken.... (het plastik zakje wel !!! )

ik vind het erg dat sommige mensen stront naast het pad soms erger vinden dan zo'n paardestront.....

op verharder ondergrond doe ik het wel weg.....
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door Real Epic '89 »

buck schreef:toch wel enkele bedenkingen.

Wat de uitwerpselen van paarden betreft is er toch nog een groot verschil met een hondestront
En voor de wet word een paard bekeken als een vervoermiddel en het is nu eenmaal eigen aan de meeste vervoersmiddelen dat deze vervuiling achterlaten.
Kortom we mogen onze bidons en binnenbanden ook laten slingeren. We zijn immers ook bezig met ons vervoermiddel en dan is het toegestaan om vervuiling achter te laten?! ](*,)
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door J.E. »

Ik zou toch eens een hartig woordje praten met het paard.
Hij zou ondertussen toch al moeten weten dat zijn behoefte doen,
zo maar op de openbare weg, niet meer van deze tijd is.
Volgens mij kan met de nodige begeleiding het paard wel wiedes gemaakt worden om
alleen op gepaste tijden in zijn stal zijn behoefte te doen.
Anders moeten de bikers die vol stront hangen eens langs gaan bij de paardenvereniging
en hun vragen om eens deftig met hun paarden te praten. Zo is iedereen tevreden.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door Wacky-S »

Real Epic '89 schreef:Kortom we mogen onze bidons en binnenbanden ook laten slingeren. We zijn immers ook bezig met ons vervoermiddel en dan is het toegestaan om vervuiling achter te laten?! ](*,)
Verschil is dat na 2 weken die dierlijke vervuiling zo goed als weg is terwijl jouw bidon of binnenband er na 5 jaar nog ligt... #-o

Helaas heb je altijd wel een paar uitzonderingen (ruiters/mtbers/wandelaars/joggers/...) die denken dat de bos en paden enkel en alleen van hun zijn. En het zijn zij die opvallen. Met 95% van het volk dat ik tegenkom in de bos als mountainbiker/wandelaar heb ik geen probleem, zij ook niet met mij.

@J.E.: beste voorstel dat ik tot nu toe heb gelezen hier :lol:
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door Real Epic '89 »

Wacky-S schreef:
Real Epic '89 schreef:Kortom we mogen onze bidons en binnenbanden ook laten slingeren. We zijn immers ook bezig met ons vervoermiddel en dan is het toegestaan om vervuiling achter te laten?! ](*,)
Verschil is dat na 2 weken die dierlijke vervuiling zo goed als weg is terwijl jouw bidon of binnenband er na 5 jaar nog ligt... #-o

Helaas heb je altijd wel een paar uitzonderingen (ruiters/mtbers/wandelaars/joggers/...) die denken dat de bos en paden enkel en alleen van hun zijn. En het zijn zij die opvallen. Met 95% van het volk dat ik tegenkom in de bos als mountainbiker/wandelaar heb ik geen probleem, zij ook niet met mij.

@J.E.: beste voorstel dat ik tot nu toe heb gelezen hier :lol:
Tenslotte als ik in het bos ga zitten kakken kan ik een groot probleem met oom agent verwachten.( wie wordt er in dit geval voorgetrokken?) wij mensen zijn dus minder als een knol.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door De Wreter »

Real Epic '89 schreef:

Tenslotte als ik in het bos ga zitten kakken kan ik een groot probleem met oom agent verwachten.( wie wordt er in dit geval voorgetrokken?) wij mensen zijn dus minder als een knol.
Tuurlijk ! Ge moet het achter een boom doen en niet ervoor !
Bassie_1985
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: za 16 jul 2005 21:29
Rijdt met: Trek Elite 8.5 (Geüpgraded naar Deore XT brakes, shifters en cassette)

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door Bassie_1985 »

Met dierlijke uitwerpselen heb ik geen problemen, dat is afwasbaar :lol: Ik heb meer problemen met honden die niet aan de leiband zitten rond te lopen en opeens na een bocht voor uw wiel opduiken en je dan hard moet remmen ](*,)

En dan de baas die zegt : In de bos mag hij toch vrij rondlopen... Ja ok, maar niet op een MTB/paarden-route vind ik.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door eL Tee »

Bassie_1985 schreef:Ik heb meer problemen met honden die niet aan de leiband zitten rond te lopen en opeens na een bocht voor uw wiel opduiken en je dan hard moet remmen ](*,)

En dan de baas die zegt : In de bos mag hij toch vrij rondlopen... Ja ok, maar niet op een MTB/paarden-route vind ik.
Neen, in principe mag een hond NIET vrij lopen, nergens. Enkel in een afgesloten tuin.

Je dient als diereneigenaar ten allen tijde controle over jouw dier te hebben. Er zijn enkele uitzonderingen zoals bvb. een kat.

Ik heb geen problemen met honden (ik heb zelf een sloor van een Bull Terrier), en ben er ook niet snel bang van. Een dreigende hond negeer ik (doch heb 'm altijd in de gaten), en als 'm te dicht komt krijgt 'm een hieltje of een pedaaltje tussen de ribben. De fietsers na mij zijn me soms al eens dankbaar :-)
Plaats reactie