Mountainbikers en paarden

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door GW »

Ik vergelijk niets,ik trek enkel jouw gedachten gang door. :wink:

Op drukke wegen kunnen paarden inderdaad beter weg blijven en de meeste ruiters zullen die wegen dan ook mijden. Maar door het feit dat er alleen maar huizen en wegen bijkomen moeten ze soms langs de weg of de weg oversteken (zoals in jouw artikel) naar de bossen en veldwegen die jij vernoemd. Ze hebben nog altijd geen vleugels gekregen om er over te vliegen he.
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door the_smoker »

GW schreef:Ik vergelijk niets,ik trek enkel jouw gedachten gang door. :wink: :-D

Op drukke wegen kunnen paarden inderdaad beter weg blijven en de meeste ruiters zullen die wegen dan ook mijden. Maar door het feit dat er alleen maar huizen en wegen bijkomen moeten ze soms langs de weg of de weg oversteken (zoals in jouw artikel) naar de bossen en veldwegen die jij vernoemd. Ze hebben nog altijd geen vleugels gekregen om er over te vliegen he.
Vleugels hebben ze niet maar wel ne paardenremork :-D
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door De Wreter »

Man man....stop ne keer met zagen. Vanaf nu rijd gij dan ook maar met uw stinkende auto tot aan de rand van het bos en ziet dat ge er niet meer uitkomt !

:-?
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door Real Epic '89 »

Heerlijk het onverwachte. Sommige mensen reizen de hele wereld over om dit te zoeken. Als dit dan onverwacht gebeurt als het ons niet uitkomt zijn we teleurgesteld.

Dat is nu juist wat het leven/ natuur mooi maakt. Lekker biken en een paard, ree of een vos voor onze wielen krijgen. Niet alles is in hokjes of een glazen kooi te houden.

Gelukkig zijn er nog mensen die hiervan kunnen genieten. (Ook al kan ook dit gevaarlijk zijn).
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door the_smoker »

De Wreter schreef:Man man....stop ne keer met zagen. Vanaf nu rijd gij dan ook maar met uw stinkende auto tot aan de rand van het bos en ziet dat ge er niet meer uitkomt !

:-?
Weeral zo ne kwiet da mensen me paarden vergelijkt. :roll:
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door GW »

](*,) ](*,) ](*,) ](*,) :roll:
road rebel
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 aug 2013 17:15

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door road rebel »

Ik betreur dat er steeds meer regeltjes en gescheiden paden komen.
Het is toch veel leuker wanneer de verschillende sporten samen een natuurgebied kunnen delen, en als iedereen rekening houdt met elkaar dan is het nog beter.

Ik ga vaak met de MTB het bos in samen met enkele ruiters, zij proberen mij bij te houden bij afdalingen en ik zij bij het klimmen!
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door Real Epic '89 »

road rebel schreef:Ik betreur dat er steeds meer regeltjes en gescheiden paden komen.
Het is toch veel leuker wanneer de verschillende sporten samen een natuurgebied kunnen delen, en als iedereen rekening houdt met elkaar dan is het nog beter.

Ik ga vaak met de MTB het bos in samen met enkele ruiters, zij proberen mij bij te houden bij afdalingen en ik zij bij het klimmen!
Het is inderdaad jammer dat iedereen het pad wat ze gebruikt claimt. Wandelaars vinden het een wandelpad, bikers een....... En ga zo maar door. Zelfs de natuur beschermers doen dit door gebieden af te sluiten. (Is ons pad/ gebied!!!)
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door eL Tee »

En hoe meer je rekening houdt met al die regelkes, hoe meer macht men over je heeft...

Ik veeg er allemaal vierkant m'n ... aan... Ik doe wat ik wil, daarbij erop lettend niets of niemand schade te berokkenen. Wat gaat men me aandoen indien ik ergens fiets waar ik niet mag? Aan mijn oren trekken of kletsen op mijn bloot gat?

Stop eens allemaal met je te laten behandelen als een schaap, stop met Lemming te zijn... Maar respecteer elkeen. Ga niet met een quad met open uitlaat vlammen in de buurt van ruiters, ga niet galopperen wanneer je fietsers tegenkomt, ga als wandelaar of fietser of ruiter even voor elkaar uit de weg... Dit maakt iedereen z'n leven een stuk aangenamer. Leven en laten leven.
buck
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 28 mei 2007 17:37
Rijdt met: Lapierre XR 729

Re: Mountainbikers en paarden

Bericht door buck »

toch wel enkele bedenkingen.

Waarom zou een paard niet op de openbare weg horen? Het probleem zit meestal niet bij de paarden maar bij het gemotoriseerd verkeer dat weinig of geen respect heeft voor zwakkere gebruikers. Het verschil tussen met een paard op de openbare weg of als wielertoerist is niet zo groot, in beide gevallen word je regelmatig van de baan gereden door mensen die denken dat de openbare weg enkel voor hun auto gemaakt is.

Wat de uitwerpselen van paarden betreft is er toch nog een groot verschil met een hondestront
En voor de wet word een paard bekeken als een vervoermiddel en het is nu eenmaal eigen aan de meeste vervoersmiddelen dat deze vervuiling achterlaten.
Plaats reactie