Mountainbikers en paarden

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
amazone2
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 18:25
Rijdt met: Shatar

Mountainbikers en paarden

Bericht door amazone2 »

Mijn bike heet Shatar. Het is geen stalen ros maar een gewoon ros (paard dus) en jullie ontmoeten mij regelmatig als jullie in Waasmunster rijden.
Vorige maand hadden wij een discussie met 2 bikers, die plots achter ons aankwamen. Er was weinig mogelijkheid om te praten want het ging allemaal nogal vlug. Blijkbaar heb ik iets geroepen van 'je moet oppassen of je krijgt klop' en dat is misschien wel begrepen als agressie van mij uit.
Ik wil mij hier voor deze uitlating verontschuldigen :oops: . Wij gebruiken die uitdrukking als ruiters onder elkaar en begrijpen dan dat we klop van het paard bedoelen.
Jullie moeten begrijpen dat een paard een vluchtdier is. Als jullie plots achter ons aan komen is hun eerste reactie vooruit vliegen. Soms slaan ze op hol en dat is niet leuk voor ons ruiters want we kunnen om het even waar belanden. Hebben we de paarden redelijk onder controle dan kunnen we ze beletten weg te vluchten. Dan blijft er voor het paard maar een verweer tegen de vermeende agressor: meppen met de achterpoten.
Geloof mij dat kan héél gevaarlijk zijn.
Ruiters en mountainbikers houden van dezelfde wegen. Wij kunnen die heel goed samen gebruiken. Als jullie ons even verwittigen en de tijd geven laten we jullie heus wel passeren.
Gebruikersavatar
B-artiest
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: za 24 mar 2007 22:04
Rijdt met: 29er Trek Superfly and 26er Merida Matts Lite-M

Bericht door B-artiest »

Zo is het altijd hoor... sommigen zijn slim genoeg om rustig te passeren en te verwittigen ... anderen dan weer niet....

Ik zal je zeker groeten als ik u passeer... door respect voor elkaar te hebben komen we allemaal het verst...

Ik ben trouwens ook van Waasmunster... tot snel in de bossen...
Laatst gewijzigd door B-artiest op do 06 mar 2008 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

Ik heb als regelmatige biker in Waasmunster nog nooit problemen gehad met ruiters, integendeel, meestal geven de ruiters ons voorrang en ruim plaats om te passeren.
Anderzijds zijn wij ook altijd uiterst rustig en voorzichtig als we paarden naderen, het blijven tenslotte altijd dieren die wel eens raar uit de hoek kunnen komen als ze schrikken.
De meeste ruiters reageren ook altijd op een groet, wat van sommige mountainbikers niet gezegd kan worden.

Tot ziens in de bossen van Waasmunster, amazone2. :-D
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Bericht door jfcb »

Ja, met ruiters heb ik ook nog geen problemen gehad. Met paarden in de buurt kan je maar beter even vertragen. Maar met wandelaars in Waasmunster en omstreken, daar heb ik al wel wat problemen mee gehad. Van loslopende honden die plots voor je duiken tot een groep scoutsleden die je niet wil laten passeren.
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

Zal de volgende keer uitkijken naar uw ros, ben ook een beestenliefhebber. En idd er zitten ook rare gevallen tussen de bikers #-o . Heb ook al de reactie gekregen van "als het niet vlugger kan ga dan elders rijden" [-X Enfin ik laat het niet aan mijn hart komen, wat is er mooier dan in de natuur te fietsen weg van de drukke wegen, en idd dan kom je ook andere natuurliefhebbers tegen hetzij te voet of te paard, en die mensen mogen ook genieten van hun hobby. :lol:
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Ik ga regelmatig mtb in de waasmunsterse bossen.

Op zondagmiddag kom je inderdaad veel wandelaars en ruiters tegen.
Als ik kan ga ik daardoor liever op zaterdag.

Paarden blijven beesten en daardoor ben ik altijd op mijn hoede.
Je weet immers nooit hoe zo'n dier gaat reageren...
Als ik langs achter passeer laat ik gewoon weten dat ik eraan kom en wacht op teken van de ruiter om te passeren.

Nog nooit problemen gehad met ruiters, dat kan niet gezegd worden van loslopende honden. Daar krijg ik echt het sh**t van, als een hond niet luistert moet hij aan de leiband blijven! [-X
't is Bijna elke keer hetzelfde in waasmunster zo eens achter een bocht oog in oog gestaan met een rotweiler, baasje liep 100m verder en maar roepen, da beest trok er zich niks van aan. Gelukkig voor mij zag ik er niet lekker uit.. [-o<
Veel honden blijven je ook achtervolgen, een Jack Russel kan ik nog wel afschudden maar bij grotere beesten lukt dat niet, stoppen en bidden is dan de boodschap... Het gesprek dat daarop volgt met de eigenaar van die hond kan ik ook beter hiet niet publiceren :roll:
Gebruikersavatar
amazone2
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 18:25
Rijdt met: Shatar

Bericht door amazone2 »

Het doet plezier te merken dat er zoveel mountainbikers zijn, die geen problemen met de ruiters hebben.
Hopelijk leidt deze tread tot meer begrip .
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Voor honden is een poepzakje al verplicht, komt er zoiets voor paarden ook ?
Zou een hele verbetering zijn, maar verder geen problemen met ruiters.
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Dat poepzakJE zal dan wel rap vol zijn :-D
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Een klein vuilzakJE he, en een schup misschien ? =D>
Plaats reactie