Goed bereikbare routes met trein

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Mister_B
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 10:53

Goed bereikbare routes met trein

Bericht door Mister_B »

Ik open dit topic om de ervaringen te delen die mede-mountainbikers hebben met het openbaar vevoer in combinatie met mountainbiken. Deze combinatie heeft volgens mij enkele voordelen.
* De prijs: wanneer je wat uitkijkt naar formules of speciale aanbiedingen is het mogelijk om vaak onder de 10 euro wel 'ergens' in het land uit te komen met de trein, bv. voor de jongeren een gopass.
* Na het rijden van een vermoeiende toch moet je niet met de slappe benen in de auto kruipen. Je hebt eveneens tijd om in de trein andere dingen te doen.

De tijd en overstappen zou ik dan eerder als negatieve aspecten aanzien. Maar om die negatieve aspecten te minimaliseren is er nu net dit topic.

Ik heb zelf geen ervaringen om te delen maar wil wel gerust eens een keertje treinen-mountainbiken. Zijn er dus enkele onder jullie die leuke routes kennen die relatief dicht bij een station liggen en waarbij men geen 5 overstappen nodig heeft en 8 uur onderweg is.

Ikzelf zou station Antwerpen of Mechelen als vertrekpunt willen nemen.
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

herentals, kortbij u en de routes naast de deur
Gebruikersavatar
Mister_B
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 10:53

Bericht door Mister_B »

Ik zou het dan liever wat richting Wallonië willen zoeken. Het Vlaamschen land kan nooit tippen aan de (goede) mtb-parcours van ginder (vind ik). Wanneer ik de trein opstap, zou ik dan ook het liefste dingen zien waarvoor ik anders minstens een uurtje met de auto zou moeten rijden.
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Hi,

Ik weet niet meteen routes liggen dichtbij een station, maar ik heb een vraagje. Als je met je fiets op trein gaat moet je nog extra bijbetalen. Weet jij soms hoeveel dit bedraagt ?
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

timothyd schreef:Hi,

Ik weet niet meteen routes liggen dichtbij een station, maar ik heb een vraagje. Als je met je fiets op trein gaat moet je nog extra bijbetalen. Weet jij soms hoeveel dit bedraagt ?
dacht it van een 4,5 € (9 € retour dus)
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

devil biker schreef:
timothyd schreef:Hi,

Ik weet niet meteen routes liggen dichtbij een station, maar ik heb een vraagje. Als je met je fiets op trein gaat moet je nog extra bijbetalen. Weet jij soms hoeveel dit bedraagt ?
dacht it van een 4,5 € (9 € retour dus)
tenzij ge een retourticket neemt, dat komt een stuk voordeliger uit denk ik.

Massini 8)
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Station Groenendaal: direct aan Neroroute

Combinatie met Bloso-route Overijse is snel gemaakt.

Station Sint-Joris-Weert: bloso-routes Oud-Heverlee, passeren daar.

8)
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

LuckyIron schreef: Station Sint-Joris-Weert: bloso-routes Oud-Heverlee, passeren daar.
't Vertrekpunt van de groene route van Oud-Heverlee ligt op +/- 1 km van 't station van Heverlee, of 3 à 4 km (schatting) van 't station van Leuven.
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Bericht door zoveelstebiker »

Een aanrader , oudenaarde ! eventueel te combineren met kluisbergen , start binnen de 2 km van het station ! Heb ik zelf al 2 keer gedaan. Van bij mij als ik naar Opwijk fiets en daar de trein pak ongeveer 1 u 30 rijden en geen overstap !
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Nog eentje : Vielsalm. Als 'k me niet vergis, passeert één van de routes vlak voor 't station. De startplaats (toeristische dienst) ligt +/- anderhalve kilometer verderop (autoluw paadje langs het meer volgen) ...
Plaats reactie