Durbuy en Barvaux

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

Durbuy en Barvaux

Bericht door leffingenoartje »

Hallo volgende week ga ik een weekje naar Barvaux, niet ver van Durbuy. :lol:
Iemand ervaring om te biken in die streek ik denk dat er niet veel aangeduid is of weet er iemand van berijdbare wandelroutes ??? :roll:

Hopelijk wat positief nieuws om te biken in die streek anders ga ik de auto moeten nemen.

groeten :wink:
Gast

Bericht door Gast »

ik dacht dat er in Durbuy wel een route is deze is besproken geweest in O2bikers maar ik weet niet meer wanneer.

Mvg ice
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Ik denk dat Evil Mogwai en Gizmo het daar van buiten kennen.
Gebruikersavatar
Flip M5
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 01 sep 2003 19:35

Bericht door Flip M5 »

The black scott
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:14
Rijdt met: scott comp

Durbuy

Bericht door The black scott »

Ik ben enkele weken geleden in Durbuy gaan fietsen, en er is daar wel een MTB-tochtje uitgestippeld, maar het is geen lange afstand. Eerst een stukje langs de Ourthe over een betonbaantje, en dan het bos in.
Niet echt super vondt ikzelf.
Veel bike-plezier.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

Epic schreef:Ik denk dat Evil Mogwai en Gizmo het daar van buiten kennen.
Yep, inderdaad. Onzen Evil zijnen echten MTB-thuis ligt in Barvaux en hij heeft daar zijn eigen 'speciallekes' in de buurt ! En geloof me, ze zijn soms serieus om op af te zien, maar de natuur en de prachtige vergezichten als je weer eens ergens zo'n heuvel bovenkomt, maakt alles meer dan goed. Binnenkort gaan we terug eens een weekendje naar ginder om ons benen terug in de goede form te krijgen. Barvaux ligt ook maar een paar km van Biron, en wie de TT van Biron dit jaar gereden heeft, weet wat voor prachtige MTB streek het is !

Allez, misschien tot in Barvaux ?

fieldbiker
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Ik ben juist terug van de ardennen en meerbepaald regio Biron, heb er enkele ritjes gedaan waaronder de groene lus in met vetrek in Hotton en een deel van men eigen vaste routes met deels de TT van Bomal tussen van dees jaar met de eerste helling van erges bij de 30 % stijging, hoogtemeterkes van deze binnen enkele dagen online.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
teddy kgb
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 13:55
Rijdt met: Cube Freelite - Azonic Steelhead - Kona Dawg

Bericht door teddy kgb »

ik ben een maandje of twee geleden in Durbuy en Barvaux gaan biken...was daar nogal over ontgoocheld...lees mijn verslag maar op www.mtbroutes.be ... onder de naam van Stijn Vlasschaert
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

als ge natuurlijk de routes doet die durbuy adventure doet dan ben je bedrogen ja want daar zit niet veel in, ik ga inmiddels al een jaar of 7,8 naar de ardennen en ik heb ook moeten zoeken hoor om mooie baantjes te vinden en door de verschillende TT's daar te doen heb ik nu enkele mooie ritten kunnen realiseren waar niet veel asfalt in te vinden is al zeg ik het zelf, het zal erges een 25 / 75 verhouding zijn ( asfalt / off road ) want door enekele keren naar ginder te gaan gaat ge het niet weten hoor en goede permanente routes zijn er nog niet in die streek.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
SchizO
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 10 aug 2003 11:24
Rijdt met: C'Dale Rush

Bericht door SchizO »

Gizmo schreef:als ge natuurlijk de routes doet die durbuy adventure doet dan ben je bedrogen ja want daar zit niet veel in, ik ga inmiddels al een jaar of 7,8 naar de ardennen en ik heb ook moeten zoeken hoor om mooie baantjes te vinden en door de verschillende TT's daar te doen heb ik nu enkele mooie ritten kunnen realiseren waar niet veel asfalt in te vinden is al zeg ik het zelf, het zal erges een 25 / 75 verhouding zijn ( asfalt / off road ) want door enekele keren naar ginder te gaan gaat ge het niet weten hoor en goede permanente routes zijn er nog niet in die streek.

Gizmo 8)
Das idd juist. De routes van DA trekken op niets. In het begin dat ik naar daar trok, huurde ik er mij altijd een fiets en vertrok met een roadbook van die mannen. Ma da stak al snel tegen ( lees: vanbij den derden bocht :bounce: )
Dan op een mooie winterdag, stond gij daar, uit het verre nx opgedoken:
Evil M. . Met Evil M eens een paar toertjes gereden, veel van bijgeleerd. Zoals genoeg drinken meepakken , een kaartje meedoen en zeker niet uitgaan op den dag voor da ge gaat fietsen (da wist ik al, maar em eeft da nog eens gedemonstreerd :lol: )

Sindsdien kan ik gerust langs die kanten mooie tochtjes rijden.

DUS moraal van het verhaal: Koop een kaart en wees niet bang van een niet gemarkeerde route te doen.
Plaats reactie