Vaste routes rond Tilff?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
GilVV
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jun 2018 14:54

Re: Vaste routes rond Tilff?

Bericht door GilVV »

Ik ga binnen een paar weken op weekend naar Esneux. Is er iemand die een update of advies kan geven over de 4 routes in Esneux/Tilff.
We zijn namelijk vooral met mensen die nog geen of amper mtb ervaring hebben, dus ik zou een geschikte route willen kiezen.
Hetgeen ik heb kunnen afleiden uit verschillende fora is het volgende (verbeter als het niet klopt):
- groen (14 km): redelijk veel verhard, maar toch pittige klim en afdaling
- rood (12 km): wel serieuze klim in het begin en veel technische stukken en stevige afdaling
- geel (21 km): niet veel over te vinden, ik denk veel asfalt als ik ze op de kaart bekijk
- blauw (22 km): weinig asfalt, veel bossen, niet overdreven technisch en mooie afdalingen

--> op basis hiervan zou ik liefst de blauwe route doen (mooi, veel bos, weinig asfalt en technisch haalbaar). Hoe denken jullie erover, gezien het feit dat er mensen met weinig ervaring bij zijn?
Graag jullie mening! :)

(Is er in de buurt ook een mtb-verhuur?)
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: Vaste routes rond Tilff?

Bericht door NewbieBiker »

Ondertussen al geweest?
GilVV
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jun 2018 14:54

Re: Vaste routes rond Tilff?

Bericht door GilVV »

Ik ben er inderdaad geweest in juli en heb blauwe en groene route gedaan. Het waren op zich wel mooie routes, maar ik had toch iets meer bossen verwacht.
Soms mocht er meer tijd besteed worden aan het onderhoud. Bij de blauwe route was er bijvoorbeeld een stuk naast het water dat enorm dicht begroeid was met varens - wat op zich nog meevalt - maar het voornaamste probleem was dat er veel putten in de weg zaten die redelijk groot en vooral diep waren waardoor een valpartij makkelijk gebeurd was. Gelukkig had ik dit snel in de mot en is het dus niet zover gekomen.
De groene route gaat ook een stuk langs het water (asfalt), maar na zo'n 2km stond er een enorme muur op het fietspad (van die grote betonnen legoblokken), die over het fietspad helden dus onmogelijk om er rond te gaan en er was prikkeldraad om heen. We zijn terug gegaan en bleek dat we een bord hadden gemist omdat dat omver gewaaid was. Deze aanduiding was absoluut onvoldoende en de omleiding was ook erg onduidelijk.
-> Mooie routes, al zat er meer in, maar spijtig genoeg slecht onderhouden (naar mijn éénmalige ervaring)
Plaats reactie